Treća i četvrta trka Šampionata Srbije i Otvorenog prvenstva Srbije u autoslalomu vožene su 27. odnosno 28. aprila u Velikom Gradištu. Prvu trku pobedio je Miloš Stevanović i vezao tri uzastopne pobede već na početku sezone, a njegov niz prekinuo je Goran Medić koji je pobedio u nedelju u Tojoti Jaris GR.
Ova gradska staza na dunavskom keju po prvi put je vožena, a u organizaciji ASK “Gaga Avala racing team”-a iz Beograda, dok su pokrovitelji opština Veliko Gradište, zatim vinarija “Ćosić” kao i Sportski savez opštine Veliko Gradište. Odlikuje je dužina od 1560 metara, pokazala se kao veoma zahtevna i klizava, ali je srećom lepo prolećno vreme i dosta sunca išlo na ruku kako takmičarima, tako i njihovim spravama. U subotu na startu se našlo ukupno 46 takmičara, kao i u nedelju, s tim da neki nisu vozili treću, a drugi četvrtu trku.
Oba dana program je obuhvatao dva zvanična trenninga, kao i tri vožnje trke, od kojih se dve najbolje sabiraju za plasman, a organizator je realizovao sve predviđeno istim. Na kraju je upriličeno i proglašenje najbržih uz pobednički šampanjac za generalni, kao i za sve klase. Obzirom da je staza u neposrednoj blizni centra, kao i Srebrenog jezera, pored iste se okupio i veliki broj publike da isprati ovo takmičenje, a takmičari su uzvratili neizvesnom borbom do kraja, uz dosta aplauza.
Dakle, prvog dana pobedio je Stevanović, koji je vozio ukupno 03:01,171, a najbrže je izvezao stazu u drugoj vožnji sa vremenom 01:29,736. Drugo mesto osvojio je Medić, koji je kasnio 1,8 sekundi za pobednikom. Treći je završio Mladen Obućina u Renou Klio 2,0 RS, a vozio je 03:08,752.
Ubedljiv u klasi I do 1250 serijskih automobila bio je Mihailo Balačikić u Fijatu Pandi, drugoplasirana je Mina Stanivuk u Zastavi 750 kojoj je ovo prvi nastup ove sezone, a treći je Bojan Montresor u Jugu 55, kome je takođe prva trka nakon zimske pauze.
Prvi put ove godine u klasi II nastupio je Željko Starčević u svom proverenom Sitroenu Sakso 1,6 VTS i odmah na startu uspeo i da trijumfuje. Drugi je Marko Stanković u C2 1,6 VTS, a treći je Saša Glišić u Renou Tvingo 1,6 RS, koji se vratio nakon kraće pauze.
Zlatan Jovanović slavio je u najjačoj klasi serijskih automobilla III, a vozio je Ford Fijestu ST. Zanimljivo je da ovaj automobil dominira u ovoj klasi i da su svi takmčari vozili upravo ovaj model. Drugi je Dejan Kovačević, a treći Predrag Belić.
Zanimljvo je bilo u klasi IV sprint, a slavio je Nemanja Đurić u Fijatu Seićento. Durgi je Desimir Borisavljević u još jednom Seićentu, dok je favorit Nenad Dragićević završio treći u Ćinkvećentu. On je u drugoj trci izleteo sa staze i vratima udario u betonski stub, ali je vredna ekipa uspela da osposobi automobil za treću vožnju i tako je došao do vrednih bodova.
Klasa V je u znaku Stevanovića, drugi je Aca Stanković u Jugu 1,6, a treće mesto na pobedničkom podijumu ostvario je Zorko Mitić u Pežou 106. Moramo da dodamo da je Stanković sve vreme bio uključen i u organizaciju ovog takmičenja, a dobro je izneo obe uloge.
Obućina je ujedno slavio u svojoj klasi VI, drugi je Bojan Sijerković u Fijesti ST, dok je treći gost iz BiH Aleksandar Tadić, koji je delio automobil sa Sijerkovićem.
Klasa VII je pripala Mediću, prvi put ove sezone na stazi smo videli i Srđana Petrova i njegov Fijat 500 abrat koji je prošao kroz cilj kao drugoplasirani, a na trećoj poziciji završio je Nenad Brdar u VW Golf GTi.
Jedini u klasi VIII bio je Nemanja Morarević u svom Sitroenu C2 1,6 i uspešno je stigao do cilja.
Debitan od ove sezone Stefan Spajić stigao je do pobede u klasi IX u svom Renou Klio RS. Stevan Dimitrijević je uspeo da dođe do druge pozicije u svojoj Opel Korsi, a treći završava Dejan Smiljanić u Jugu.
Od juniora prvi je Borisavljević, drugo mesto je Balačikić, a treći Morarević.
U konkurenciji dama prva je Stanivuk, druga je Aneta Stamenković, a treća Marija Nedeljković.
Drugog takmičarskog dana u nedelju prvi u generalnom je Medić, a vozio je zbirno 02:55,271 i najbrže je vozio drugu vožnju trke 01:26,382 minuta. Drugi je Stevanović koji je kasnio svega 0,8 sekundi za pobednikom. Treći na podijumu je Obućina, a njegov zaostatak za pobednikom je nešto više od sedam seknudi.
Plasman u klasi I je isti kao i subotu, dakle prvi Balačikić, druga Stanivuk i Montresor treći na podijumu.
Stanković je usepo da zabeleži treću pobedu ove sezone u klasi II, Mladen Isaković je završio drugoplasirani u Fijatu Punto, dok je treći Starčević.
Kovačević je pobedio u klasi III, drugi je Belić, a trećeplasirani debitant Aleksandar Dimitrijević, koji Fijestu deli sa Kovačevićem.
Ulogu favorita drugog dana opravdao je Dragićević i stigao do pobede u klasi IV, drugi je Đurić, a treći je Borisavljević.
Klasu V dobio je Stevanović, drugi je Darko Terzić u Pežou 106 1,6 kome je ovo prvi nastup ove sezone i prvi u novom automobilu, dok je treći Dragan Stamenković u Sitroenu Sakso 1,6.
Medić prvi, Petrov drugi i Brdar treći je plasman u klasi VII isto kao i prvog dana.
Slično je i u klasi VIII gde je jedini predstavnik opet Morarević.
Istu situaciju imali smo u klasi IX gde je poredak Spajić, Dimitrijević pa Smijanić.
Poredak u koknurenciji dama je isti, dakle Stanivuk, Stamenković i Nedeljković kao trećeplasirana.
U juniorima slavio je Terzić, drugi je Andrija Stamenković u Sitroenu Sakso, a trećeplasirani je Uroš Ivković u Zastavi Jugo.
Sledeća trka u šampionatu je Rakovica, u krugu fabrike DMB, koja je svoj debi imala prošle godine, a ove će i ona imati dupli program, jedno takmičenje u subotu 11. maja, a drugo u nedelju 12. maja.