U vikendu za nama 15. i 16. oktobra na Avali, nadomak Beograda, vožena je poslednja trka Nacionalnog šampionata Srbije i Otvorenog prvensta Srbije na brdskim stazama pod nazivom “Nagrada Beograda Avala – SAKSS – AMSS 2022”. Pored toga takmičenje se bodovalo i za FIA Centralno evropsku zonu, a u ogranizaciji Sportskog auto i karting saveza Srbije i Auto moto saveza Srbije, dok je pokrovitelj grad Beograd.
Nakon dve vožnje u zbiru najbrži je Aleksandar Vidosavljević u Pežou 106 maksi, koji je stazu izvezao u ukupnom vremenu 04:28,576 minuta i time ubedljivo pobedio u genralnom plasmanu. Drugi je Vitomir Cvetić Susi u Golfu prve generacije, a za Vidosavljevićem je kasnio više od devet sekundi. Treći je Ilija Carski u Micubišiju Lanser evolucije deveti. Međutim, nakon niza pobeda ove sezone i to je bilo dovoljno za titulu u Otvorenom prvenstvu Srbije, koja zasluženo putuje za Bugarsku.
Staza na Avali je jedna od najzahtevnijih u Šampionatu, dužine je 3910 metara, a tradicionalno se vozi sredinom oktobra. Planina koju krasi toranj i niz spomenika, centar je dešavanja u automobilizmu decenijama unazad, kao brdska trka ili deo relija. Na sreću svih učesnika tokom oba dana takmičenja bilo je sunčano, sa temperaturama preko 20 stepeni. Nakon verifikacije na startu se našlo ukupno 52 takmičara iz Srbije, Bugarske, Bosne i Hercegovine i Severne Makedonije. Prvi zvanični trening je protekao bez vozačkih greški, dok je drugi prekinut ubrzo nakon početka kada je sa staze izleteo Vlatko Kostovski, takmičar iz Severne Makedonije. Njegova Opel Astra je pretrpela velika oštečenja, a službama je trebalo prilično vremena da saniraju stazu. Trening je nastavljen kasno popodne, kada je temperatura na stazi već prilično opala, pa je organizator doneo odluku da se odvozi još jedan slobodan trening u nedelju ujutro, što je potez za svaku pohvalu. Tako je publika umesto dve mogla da vidi ukupno tri vožnje, što je ispraćeno aplauzima.
Obzirom da je šampionat rešen u mnogim klasama, neki takmičari su izostali sa staze, a tome u prilog govori i činjenica da se vozi kružna trka Ušće početkom novembra, tako da bi broj učesnika verovatno bio i dosta veći.
U malom N-u tačnije Klasi I neverovanta borba vodila se do poslednjeg metra staze, a najbrži na kraju je Filip Zvezdić, koji beleži treću uzastopnu pobedu u klasi sa više od pet sekundi prednosti. Drugi je Aleksandar Marković, koji je trećeplasiranog Jovana Marinkovića nadmašio za svega 0,8 sekundi. Mateja Nikolić je četvrti, prvi u juniorskoj konkureniciji, a na kraju tu je i zaslužena šampionska titula.
Jača Klasa Juga, pod rednim brojem II popularni “hibrid”, bila je bila još neizvesnija, a pobedio je Mihajlo Mladenović, kome je ovo prva trka ove sezone na domaćim stazama. Ovog mladog i perspektivnog mladića ove godine mogli ste pratiti u internacionalnoj Tvinog kup seriji, gde postiže takođe sjajne rezultate. Petar Jovanović je konstantno na pobedničkom podijumu, ovaj put nije hteo previše da rizikuje i zasluženo je drugi. Treće mesto osvojio je Saša Toroman. Najveći konkurent Mladenoviću tokom dana bio je Mirko Jakovljević, koji je u drugoj vožnji izleteo sa staze i time je trka za njega bila okončana.
Duel dvojice momaka obeležio je treću Klasu, a bolji je relista Predrag Stefanović na svom domaćem terenu, dok je Nikola Mišić drugi, obojica u Pežoima 106 1,3 reli, dok je razilka u postignutom vremenu bila izuzetno mala.
Klasa IV defintivno je u znaku Dejan Vukića, koji je ubeležio još jedan trijumf i pored već osigurane titule u klasi. Njegov Suziku Svift 1,3 GTi savšeno je radio cele godine, uprkos tome što je “punoletan”. Ovoga puta najbliži konkrent mu je Matija Stojanac u Folksvagenu Polo 1,4. Stojanac je atraktivnom vožnjom pokušao da nadoknadi hednikep koji reli automobil ima u poređenju sa onima pripremljenim iskuljičivo za brdske trke, ali je na kraju kasnio 2,8 sekundi. Treći je Dejan Radović u Pežou 106, a ove sezone je vozio uporedo reli i brdske trke, što je za svaku pohvalu.
U Klasi V imali smo, kao i na početku sezone na Tari, duel Srđana Višnjića i Miloša Spasojevića u vrhunski pripremljenim Pežoima 206 1,6 SL. Kao bolji izašao je Višnjić sa svega pola sekunde prednosti, dok je Milan Nikolić u Hondi Sivik dao sve od sebe, ali za pobednikom kasni skoro osam.
Sličan plasman kao i generalni poredak videli smo u Klasi VI, pobednik je pomenuti Vidosavljević, drugi Cvetić, a poslednje mesto na podijumu uzeo je Danijel Panić u Hondi Sivik, ujedno i peto u generalnom poredku.
Nikola Jović u Pežeou 206 RC odneo je pobedu u Klasi VII, a konkurenti nisu imali šanse protiv vrhunske vožnje Beograđanina, a prilog u tome govori i četvrto mesto u genralnom plasmanu. Najbliži je Armin Mujkanović u Hondi Integri, a momak iz Tuzle ove sezone vozi sa hrvatskom licencom. Njegov zaostatak je skoro 8 sekudni. Daleko iza, ali na trećem mestu je Borko Simović u Renou Klio 2,0. Simović je imao imperativ da završi trku i osigura titulu u klasi. Tragičar dana je Miroslav Branković kome se otvorila hauba na Kliu tokom prve vožnje, u drugoj nije mogao da startuje zbog polomljenog vetrobranskog stakla i time je izbugio naslov viceprvaka.
Klasa VIII pobednik je gosti iz BIH Goran Dojčinović u Hondi Sivik, drugi je Dragan Balačikić u još jednoj Hondi Sivik samo novije generacije, dok je treći veteran Nebojša Janošević, takođe u Siviku.
Carski je za razilku od genralanog plasmana slavio u Klasi X, dok je drugi Željko Đunisijević u Fijatu 500 abart. Kostovski nije mogao da sanira oštećenje na Astri i pojavi se na startu u nedelju, dok je Veljko Alempijević odustao u drugoj vožnji zbog kvara na Miniju.
Još jedan gost iz Bugarske slavio je pobedu i to u Klasi XI, a u pitanju je Ivan Ivanov u Audiju kvatro, dok je drugi Momir Miško Subotić u Pežou 206 2K8-4. Edin Ujkanović je treći, iako je u subotu došlo do pucanja poluosovine na njegovoj Opel Korsi. Preko noći ekipa je uspela da sanira kvar i time završe na podijumu.
Na startu trke se nije našao Uroš Brkić, koji ove sezone vozi CEZ, jer je osigrao titulu i pre samog kraja sezone. Međutim, u boksu je priređena proslava naslova prvaka u organizaciji Brkića, sa svojim kolegama sa staze.