Šavnik je bio domaćin pretposlednje trke Šampionata Crne Gore u brdskim trkama. Gradić na severozapadu Crne Gore je ugostio ujedno i poslednju ovogodišnju trku na teritoriji Crne Gore, a finalni okršaj je planiran za Dubrovnik u Hrvatskoj. Na treninzima se pojavilo 47 takmičara, a do cilja nedeljne trke je došlo njih 35. Najbrži od svih takmičara bio je novi Šampion Evrope, Vasilije Jakšić. Iako je prošle nedelje vozio finalnu trku iscrpljujućeg Šampionata Evrope, Kotoranin je odlučio da odveze preostale trke u okviru Šampionata Crne Gore.
Drugo mesto je pripalo timskom kolegi i sugrađaninu, Nemanji Kašćelanu u Hondi Sivik. Kašćelan je vodio borbu za što viši plasman u generalnom poretku, obzirom na to da u svojoj klasi nema pravu konkurenciju. Treće mesto je otišlo u ruke još jednog Jakšića, ovoga puta Milana. Stariji od braće Jakšić je bio najbrži u klasi N2000 i potvrdio svoju dominaciju u klasi.
Četvrto mesto je osvojio Mile Malović iz AP Sport Pljevlja. Nakon sezone u nekonkurentnom BMW-u, Malović je za ovu godinu kupio Hondu Sivik za klasu H1400. Malović je doslovno „procvetao“ u novom automobilu i počeo da beleži veoma visoke plasmanu u generalnom poretku, a trka u Šavniku je još jedan pokazatelj odlične forme Malovića. Poredak najbržih 5 u generalnom plasmanu je zaključio veteran Željko Radonjić u Zastavi Jugo Moto. Radonjić je ovoga puta bio potpuno sam, obzirom na to da nije bilo ni Luke Špadijera, a ove sezone nismo niti jednom videli ni Željka Banićevića.
Klasa N1150
Ivan Subotić se vraća na tron u klasi N1150. Aktuelni šampion klase je bio nepobediv, a samo je u Pljevljima sišao na drugi stepenik. Drugo mesto je pripalo Vladimiru Jovanoviću koji nije uspeo da ponovi rezultat iz Pljevalja kada je bio prvi. Treći je bio Petar Božović.
Klasa N1400
Jedini takmičar u klasi N1400 je bio Zlatko Sindik. Baš kao i u Pljevljima, Sindiku nije bilo baš zanimljivo obzirom na to da je ova klasa „zamrla“, dok je nekada bila veoma atraktivna i konkurentna. Pobeda je pobeda, a Sindik se nada da će barem naredne godine imati više sreće i zabavnije takmičenje.
Klasa N2000
Pobednik u klasi N2000 je već pomenuti Milan Jakšić. Uz savete mlađeg brata i odlično pripremljen auto, Milan je sve brži i brži, a baš kao i prošle godine, konkurentima je nemoguće uhvatiti Kotoranina. Jedini konkurent u klasi mu je bio Veljko Stanišić. Stanišić, iako vozi isti auto kao i Jakšić, nema baš jednake šanse obzirom na to da je njegov auto znatno manje konkurentan u odnosu na Jakšićev. Nadamo se da će preko zime popularni „Miko“ dovesti svoju Hondu u zavidnu formu i pružiti nam zabavu zajedno s Jakšićem.
Klasa A1150
U klasi A1150, koja je bila i najbrojnija u Šavniku, nastupilo je čak 11 takmičara. Najbrži među njima je bio Dušan Tujković iz AMSK Kotor. Drugo mesto je pripalo Savi Nikčeviću koji je za pobednikom kasnio nešto manje od devet sekundi. Treći je bio Božo Kotlaja iz AP Sport iz Pljevalja.
Klasa A1400
Krešimir Petrović je očekivano slavio u klasi A1400. Vozač Podgorica rejsinga je ostvario vrhunski rezultat došavši do visokog 11. mesta generalnog plasmana. Drugi je bio Nikola Lučić, dok je treće mesto zauzeo Alen Piranić koji je imao veoma slabo vreme prve vožnje, dok je u drugoj bio drugi najbrži, odmah iza Petrovića.
Klasa A1600
Još jedan usamljeni takmičar kroz celu sezonu je Marko Pejović. Vozač Podgorica rejsinga je ove godine spremio novi automobil za klasu koja je nekada bila konkurentna, ali baš kao ni N1400, nije ispunila očekivanja. Pejovića to ne ometa previše jer pokušava ostvariti što bolji plasman u generali pa je tako došao do odličnog desetog mesta od svih takmičara.
Klasa H1000
U ovoj klasi, imali smo mešoviti dvoboj. S jedne strane Eldin Senadović, a s druge Ena Plakalo. Senadović je upisao rutinsku pobedu u klasi koja je manje više celu godinu u njegovom znaku, dok je Ena uspešno došla na cilj i osvojila nove bodove kao i pehar.
Klasa E1 1200
Bez „Gorskog cara“ i Luke Špadijera, Željko Radonjić je ostao usamljen da lovi brže i jače. Na kraju, visoko peto mesto generalnog plasmana uz pobedu u klasi je izvrstan rezultat za iskusnog kotorskog vozača.
Klasa H1400
Kao što smo ranije rekli, Mile Malović briljira ove godine u klasi. Njegovi dvoboji s Baćkom Vujovićem su ove godine veoma intenzivni i zanimljivi za publiku, a upravo je Vujović stigao do drugog mesta u Šavniku. Treće vreme klase je ostvario Lazar Kostić.
Klasa H1600
Nemanja Kašćelan je i ovoga puta bio sam u klasi. Jedinu konkurenciju je imao u takmičarima u okviru Kupa Šavnika, a to su Darko Popović i Veljko Ilić.
Klasa H2000
Prvi u klasi H2000 je bio Goran Vučetić. Nakon brojnih problema s automobilom, Vučetić je konačno imao jedan „opušten“ vikend i mogao je da vozi rasterećeno. Slavio je ispred Predraga Vujovića u BMW-u i Spasoja Nikolića u VW Golfu.
Klasa H2000+
Neprikosnoveni vladar evropskih staza je poharao i Šavnik. Vasilije Jakšić je ostavio publiku bez teksta svojim vožnjama i zasluženo slavio u klasi i generalnom plasmanu. Njegov Micubiši je radio savršeno, a njih dvojica su se već dokazali kao pobednička kombinacija i ovakav rezultat je samo potvrda Jakšićevog kvaliteta i forme.
Poslednja trka za Šampionat Crne Gore se vozi 08-09.10.2022. u Dubrovniku.