Proteklog vikenda, brdske trke su se vratile u okolinu Bajine Bašte, tačnije na Taru. Planina koja ima posebno mesto u srcima mnogih vozača, ali i publike, na radost mnogih ponovo je ugostila najbrže vozače u Nacionalnom i Otvorenom šampionatu Srbije, kao i FIA CEZ šampionatu na brdskim stazama. Kao i prošle godine, vozila se nešto kraća konfiguracija od nekadašnje, a pred vozačima su bile tri zvanične trke koje su se sabirale i odlučivalo se ko će biti novi kralj Tare. Nakon svečanog otvorenja trke i sastanka s vozačima, kolona takmičarskih se uputila od Sportske hale u Bajinoj Bašti ka stazi. Akcija na stazi je započela drugim nezvaničnim treningom, dok je program nastavljen zvaničnim trkama.
Iako duga 3,3 kilometra, staza na Tari se pokazala veoma nezgodnom i podsetila zašto je bila omiljena među publikom i vozačima. Odabir prave putanje je od krucijalnog značaja na ovoj stazi, a nema mesta za greške pa čak ni one najmanje – svaka greška se skupo plaća. U tome je i čar ove kultne staze na kojoj se okupilo preko 50 vozača, a na cilj je došlo njih 46. Na Taru su pored domaćih takmičara stigli i gosti iz Bugarske, Crne Gore, Albanije i Bosne i Hercegovine.
Prvo mesto u generalnom plasmanu je osvojio Uroš Brkić koji velikim koracima grabi ka novoj tituli prvaka Centralnoevropske zone, ovoga puta u prototipu Norma. Brkić je od starta bio glavni favorit za pobedu, iako konfiguracija staze ne pogoduje previše vozilu s kojim se takmiči. Brkić je iskoristio svoje iskustvo i talenat u potpunosti i upisao novu pobedu u evropskoj konkurenciji.
Na kraju njegovo zbirno vreme iznosi 05:08,871 dok je na trci postavio najbolje vreme vožnje postavio u drugom prolazu 01:42,158. Na drugom treningu u subotu je bio još brži, a vozio je 01:40,070. Drugoplasiranog Aleksandra Vidosavljevića je nadmašio za 22 sekunde, a Bobo je ujedno i najbrži u kategoriji automobila. Brojna publika je bila oduševljena njegovom vožnjom, kao i performansama njegovog Pežoa 106 maksi. Treći je njegov najveći rival ove sezone u šampionatu Srbije Aleksandar Dimitrov u Hondi Sivik 1,6. Bugarin koji ove sezone vozi sa licencom SAKSS-a je kasnio za Vidosavljevićem svega jednu seknudu, a ovaj duel će se dugo prepričavati među ljubiteljima autosporta.
Moramo dodati da je izuzetno lepo vreme na stazi okupilo veliki broj publike, koja u ovom delu Srbije izuzetno prati ovaj sport, što ne čudi obzirom da se ovde decenijama vozilo bezbroj relija i brdskih trka čak i za šampionat Evrope.
U generalnom poredku za CEZ na drugom mestu je takođe predstavnik Srbije Veljko Alempijević u Miniju kuper, koji je usepo da nadmaši Filipa Kučera u Alfi Romeo 147 iz Crne Gore. Kunčer, inače naslednik čuvene trkače porodice obziorm da je njegov otac Franjo legenda automobilizma na ovim prostorima i višetruki šampion, nije imao sreće na Tari pa je tako izeleteo sa staze na nezvaničnom treningu. Na sreću, automobil nije pretrpeo veća oštećenja, pa je prateća ekipa uspela da ga nekako osposobi za start, ali je nakon toga imperativ bio doći do cilja.
U grupi 1 Armin Mujaknović nije uspeo da dođe do cilja zbog tehničkog kvara, a u grupi 2 jedini predstavnik bio je Milan Kostadinović u Zastavi 750 proto. U grupi 3 pobedu je odneo Rijad Begić u Renou Klio, a takmičar iz Bosne i Hercegovine je glavnog rivala imao u Miroslavu Brankoviću, koji je izleteo sa staze u prvoj vožnji. Begiću je nakon toga ostalo da trku privede kraju. Poredak u grupi 5 je Alempijević, zatim Kunčer i na trećem mestu je Goran Dojčinović.
U klasi jedan pobednik je Miodrag Miljković, a glavni konkurent mu je bio Saša Ostojić. Za razliku od uvodne trke sezone u Brusu, ovde je Miljković uspeo da nadmaši Ostojića na domaćem terenu. Trećeplasirani je Dragoje Janković, a u konrekunciji od čak deset automobila.
Ništa manje nije bilo zanimljivo ni u klasi II, a pobednik je Miloš Mirković. Još jedan takmičar iz Bajine Bašte je uspeo da se nađe na podijumu i to na drugom mestu, a u pitanju je Ivan Obradović. Treće mesto ide u ruke Mateje Nikolića, aktuelnog šampiona klase I.
Boško Simović je pobedio u klasi III, a njegov Pežo 106 reli je radio besprekorno, a debitant od ove sezone svakako može biti više nego zadovoljan. Debi u ovoj klasi imao je i Dimitrije Seklulić, koji je nastupio po prvi put u VW Polo 1,4, a do sada smo ga mogli videti u klasi I.
Baćko Vujović vezao je tri uzastopne pobede u Klasi IV, a prve dve upisao je na Zlatiboru i u Negotinu. On i njegova Honda Sivik su opet bili neuhvatiljivi za aktuelnog šampiona klase Dejana Vukića i njegov Suzuki Svift. Na trećem mestu je Ivan Maksimović, koji je ovo takmičenje iskoristio kao pripremu za predstojeći Tara reli, koji se vozi za dve nedelje, a svoj Polo je dovodio do maksimuma, što je nagrađeno aplauzima.
Napeto je bilo i u klasi V, a favoriti za pobedu su Miloš Spasojević i Petar Jovanović, obojica u Pežoima 206 1,6 SL. Ovoga puta slavio je Spasojević, a borba za naslov prvaka izmđu njih dvojice biće svakako napeta do kraja sezone. Debitant Nikola Ranković stigao je do trećeg mesta u Renou Klio.
Dimitrov je još jednom ubedljiv u klasi VI, a do njega na drugoj poziciji je Marin Mariov u još jednoj Hondi Sivik. Treći je Goran Dojčinović.
Kunčer je pobednik i klase VII, a na drugom mestu je Nikola Jović u svom Pežou 206 RC. On se takođe priprema za reli, a prvi put ga vidimo na stati od Mionce relija, kada nije usepo da dođe do cilja. Jovan Rogulić je ovde došao u Hondi Sivik koju je nabavio od Nebojiše Janoševića, a odmah je usepeo i da osvoji pehar za treće mesto.
Vidosavljević je pobedik klase VIII, a Krum Krumov je drugi u Ladi, a klizava staza na Tari baš i nije odgovarala automobilu sa pogonom na zadnje točkove, pa smo videli i par driftova. Treći je Aleksandar Rogulić, koji se iz trke u trku uvozava u svoj Pežo 206 maksi.
Nakon dosta problema na trenizma Vladimir Vasilev je uspeo da pobedi u klasi X u svom Audiju A4 kvatro, a pomenti Alempijević je drugi. Do cilja je nakon tehničkog problema usepo da dođe i Željko Đunisijević i osvoji vredne bodove za treće mesto.
Klasa XI kao i cela trka bila je u znaku Brkića, a jedni rival u klasi koji je još usepo da dođe do cilja je Milan Kostadinović, koji je završio drugoplasirani.
Lazar Krstić bio je jedini predstavnik u kupu fića. Pored toga imali smo i kup Tare, gde je pobedio Andrej Jašić u Sitroenu DS3 ispred Aleksandra Jovanovića u Zastavi Jugo 55 N.
Sledeća trka je na Miroču 09. i 10. septembra.