Ovoga vikenda u austrijskom Rehbergu, vozi se prva trka FIA Evropskog šampionata u brdskim trkama. Prošle godine, ova trka se vratila u kalendar najprestižnijeg brdskog šampionata, a startna lista je impresivna. Svog predstavnika u Austriji ima i Srbija, a to je već drugu godinu zaredom Milovan Vesnić. Pored njega, region predstavljaju Vasilije Jakšić i Milan Jakšić (Crna Gora), Matija Jurišić i Domagoj Pereković (Hrvatska), Anže Dovjak (Slovenija), te branilac titule u kategoriji 1, Igor Stefanovski (Makedonija).
Najviše razloga za zadovoljstvo imaju Milovan Vesnić i Matija Jurišić. Trkači iz Užica i Rijeke su subotnje treninge završili na prvim pozicijama u svojim grupama i s najviše optimizma dočekuju sutrašnju trku. Vesnić je pokazao naročito dobru formu, oborivši već na treninzima rekord staze za Grupu 3 koji je držao Igor Stefanovski. Proslavljeni automobilista iz Gorjana je pokazao da i dalje poseduje onaj kvalitet koji ga je doveo do brojnih titula na kružnim stazama, a nešto starija publika se seća i njegovih izvrsnih nastupa i na brdskim trkama s Opel Vektrom STW. Čini se da su svi problemi s Audijem RS3 TCR iza njega i njegovog tima, te da je Užičanin glavni favorit za pobedu u Grupi 3. S druge strane, Jurišić je na početku svoje „avanture“ s Pežoom 308 TCR koji je smešten u Grupu 4, a s kojim je na sigurnoj prvoj poziciji subotnjih treninga. Mladi hrvatski automobilista je u puno boljoj poziciji ove godine u Grupi 4 gde je njegov Pežo veoma konkurentan, za razliku od Škode Fabije S2000 s kojom je nastupao u prethodne dve godine i s kojom nije imao prave šanse za dobar plasman.
Iako nismo navikli da ga vidimo na bilo kojoj drugoj poziciji osim prve, šampion Evrope iz 2022., Vasilije Jakšić, može biti zadovoljan učinjenim na današnjim treninzima.Tek treća trka u Hjundaiju i30 N TCR i prvi put na Rehbergu predstavljaju ozbiljan hendikep za Kotoranina, ali druga pozicija u Grupi 3 i ravnomerna evolucija vremena daju ohrabrenje da bi već sutra mogao „disati za vratom“ Vesniću i prirediti nam veliki ex. Yu dvoboj. Iza njih, na trećem mestu je predstavnik Slovenije, Anže Dovjak u još jednom Hjundaiju i30 N TCR, a koji je ostvario samo tri desetinke lošije vreme od Jakšićevog. Dovjak je vozio Rehberg i prošle godine te ima više iskustva na ovoj stazi od crnogorskog predstavnika, a sutra ćemo videti koliko će mu to značiti u trci.
Igor Stefanovski započinje odbranu titule u daleko najatraktivnijem automobilu od svih predstavnika regiona. Njegov Ferari 488 je smešten u Grupu 1, ali čini se da će Makedoncu biti gotovo nemoguće pobediti sutra. Treninge je završio na četvrtom mestu u grupi sa sedam sekundi zaostatka za prvoplasiranim Karlom Šagerlom. Ispred njega u realnom dometu je Švajcarac, Reto Majzel u Mercedesu SLK 340, ali sve iznad treće pozicije će biti ravno čudu ovoga vikenda za makedonskog predstavnika. U Grupi 1 se takmiči i Domagoj Pereković iz Hrvatske, a treninge je završio s petim najbržim vremenom, te prema viđenom možemo očekivati isti rezultat i na sutrašnjoj trci, osim ukoliko mu njegov Micubiši ne bude ponovo stvarao glavobolje.
Za kraj, ostavili smo najslabiju po snazi grupu, a to je Grupa 5. Međutim, što se tiče konkurencije, daleko je od slabe! Norbert Nađ je prvi, ali prva četiri vozača u grupi imaju realne šanse da naprave vrhunski rezultat sutra. Najveću evoluciju vremena je napravio crnogorski predstavnik, Milan Jakšić koji je svoju Hondu Sivik Tajp R potpuno modifikovao preko zime, a Foltran je napravio vrhunski posao da dovede starijeg Jakšića u poziciju da bude veoma konkurentan. Kotoranin za prvim mestom kasni 2,7 sekundi, ali uzimajući u obzir da je ovo prvi nastup u Rehbergu i prvi nastup s ovim izdanjem Honde, možemo očekivati još brža vremena sutra i potencijalnu borbu za pobedu.