Ivan Mandić se vratio na pobedničke staze trijumfom na Zlatiboru

Brdske trke

Nakon povratka brdskog šampionata na Taru, usledila je kraća pauza sve do poslednjeg vikenda u junu kada je Zlatibor ponovo bio gost stanice Nacionalnog šampionata Srbije u brdskim trkama. Obzirom na to da je prethodnih godina broj takmičara na brdskim trkama bio u stagnaciji, da ne kažemo i padu, niko nije očekivao da će baš na ovu trku doći čak 89 takmičara. Da, to je pošlo za rukom ASU Zlatibor koji nas je takvom startnom listom vratio u neka lepa vremena kojih se „neki novi klinci“ čak ni ne sećaju.

U tako jakoj konkurenciji, najbolji su najmotivisaniji. Tako je Ivan Mandić, višestruki šampion Srbije u reliju i brdskim trkama po drugi put seo za volan Reno Klia Kup poslednje generacije i oduvao konkurenciju na Zlatiboru te postavio i novi rekord staze. „Ćima“ je slavio u skraćenom izdanju trke koja je prekinuta zbog nevremena koje je onemogućilo održavanje druge vožnje.

Drugo mesto je osvojio leteći Crnogorac u malenom Fići. Luka Špadijer je bio atrakcija u svakom pogledu. Osim što je njegov Fićo „pevao“ najlepšu pesmu na Zlatiboru, Špadijer je bio u svom „elementu“ i zabavljao publiku vožnjom na samom limitu, pa nekada i preko toga. Vozač AMSK Podi je zablistao u svom prvom nastupu na Zlatiboru i oduševio svojim talentom i znanjem.

Treća pozicija generalnog plasmana je pripala uvek odličnom i brzom Aleksandru Vidosavljeviću. Bobo je nakon problema s automobilom na Tari došao na Zlatibor na „popravni“. Popravni i u smislu da poboljša svoj plasman ove sezone, ali i popravni u smislu popravka rezultata u odnosu na prošli nastup na Zlatiboru kada je nesrećno naišao na prljavi deo staze i udario u ogradu. Na svu sreću, Vidosavljević je ove godine bio nešto srećniji i stigao je na cilj trke i osvojio „bronzu“. Ipak, dolazak na cilj je bio pod znakom pitanja zbog problema s kvačilom.

Lazar Milovanović je nakon nastupa na WRC Reliju Hrvatska nastupao u svom „dvorištu“. Prvo je zabavljao publiku na Tari, a ovoga puta je bio fokusiraniji i „ozbiljniji“ pa je vozio na vreme i rezultat. Svaki kilometar je važan pred početak reli sezone u Srbiji i odbranu titule, koja je po nepisanom pravilu, uvek teža nego njeno osvajanje.

Peto mesto je pripalo čoveku kojeg ne možemo nazvati gostom. Ivan Ivanov je stigao iz Bugarske, ali obzirom na to koliko često vozi brdske trke i relije kod nas, slobodno ga možemo zvati i domaćim takmičarom. Umesto Honde, Ivanov je na Zlatiboru vozio Audi S2 Kupe i ostvario veoma dobar rezultat.

Klasa 1

Čak petnaest takmičara je stiglo na cilj u klasi 1. Petnaest! Mali N nikada ne razočara, pa ni ovoga puta. Ipak, Marko Mitić je „ubio“ zabavu i sa dve i po sekunde slavio ispred Mateje Nikolića. Mitić i Nikolić su od prvog treninga bili na prvom i drugom mestu, ali je bilo neizvesno ko će stati na najniži stepenik pobedničkog posotlja. Na kraju, treće mesto je osvojio Đorđe Đoković.

Klasa 2

Hibrid je bio manje popunjen nego Mali N – očekivano. Ipak, razlika između prvoplasiranog i drugoplasiranog je u ovom slučaju bila mnogo manja. Miloš Mirković je oba treninga završio na drugom mestu, ali je na trci ostvario osam desetinki brže vreme od Petra Miloradovića, dok je treće mesto pripalo Željku Pisariću s 2,2 sekunde zaostatka za Mirkovićem.

Klasa 3

Predrag Stefanović je prošle sezone najavio prelazak za volan R2 automobila. Od tog momenta, njegov Pežo 106 je profunkcionisao kao švajcarski sat i Stefanović je krenuo da ređa pobede u klasi 3. Možda ipak nije vreme za promenu, sada kada već 106 radi baš onako kako bi trebao. I na Zlatiboru, Stefanović je bio najbrži u klasi s 2,6 sekundi prednosti ispred Nenada Milanovića, vozača ASU Zlatibor, kluba domaćina. Treće mesto je pripalo Dejanu Radoviću.

Klasa 4

Dejan Vukić iz ASK Akademac Rejsing tima je slavio ispred Dragana Lukića. Vukić je iskoristio maksimalni potencijal svog automobila protiv Lukića i njegovog šampionskog Juga s kojim je osvojio i Zlatnu kacigu. Ovoga puta, nisu mogli da se izbore protiv Vukića i njegovog Svifta. Treće mesto je pripalo Andreju Jašiću koji još uvek skuplja kilometre i preko potrebno iskustvo, a veoma zrelim pristupom, Jašić efikasno uči i upija znanje.

Klasa 5

Miloš Spasojević je nakon drugog mesta na Tari bio željan „osvete“ na Zlatiboru. „Trovač“ je u svom Pežou 206 bio neuhvatljiv za konkurenciju i slavio s 2,2 sekunde ispred Miloša Stevanovića u Hondi Sivik i Milana Nikolića, takođe u Hondi Sivik. Jedan od glavnih favorita za pobedu, Srđan Višnjić, nije startovao na trci, iako je na prvom treningu imao najbrže vreme.

Klasa 6

Trećeplasirani u generalnom plasmanu je pobednik klase 6. Vidosavljević je bio ubedljiv, dominantan u klasi sa nešto više od 4 sekunde prednosti slavio ispred Danijela Panića u Hondi Sivik. Borivoje Gajić je u svom Sitroen Saksu osvojio „bronzu“ u klasi.

Klasa 7

U klasi 7 je već bilo veoma zanimljivo. Svoja koplja su ukrstili Goran Toroman i Borko Simović. Dva iskusna vozača u dve francuske jurilice. Toroman je na kraju slavio sa šest desetinki prednosti ispred „Profesora“ kojem je ovo bila druga trka za volanom Reno Klia RS. Neko ko je debitovao u novom automobilu je Tomo Nikitović. On je u međusezoni prodao svoj VW Polo i kupio Hondu Sivik Tajp R i na Zlatiboru odvezao prve takmičarske kilometre u Hondi, te je došao do trećeg mesta klase.

Klasa 8

Najubedljiviju pobedu u klasi je ostvario Lazar Milovanović. Šampion Srbije u reliju je nastupao u svojoj Ford Fijesti Reli4 koja je, ruku na srce, daleko konkurentniji auto od ostalih u klasi, a u Milovanovićevim rukama je dovoljno „ubitačna“ za 8,3 sekundi prednosti ispred drugoplasiranog Dragana Balačikića u Hondi Sivik. Treće mesto je pripalo veteranu među vozačima, velikom entuzijasti, novinaru, Vladi Kostiću u Alfi Romeo 156. Kostić je vodio tesnu borbu s Nebojšom Janoševićem, a na kraju je odneo pobedu za tri desetinke.

Klasa 10

Ivan Mandić je nakon višemesečne pauze od takmičenja ponovo seo za volan Reno Klia Kup i održao čas vožnje. Drugo mesto je pripalo Branimiru Simiću, gostu iz Bosne i Hercegovine koji je ostvario plasman na drugo mesto u klasi s 4,1 sekundom zaostatka za Mandićem, dok je Željko Đunisijević bio treći u Fiatu 500 Abart.

Klasa 11

Miško Subotić je ovoga puta bio daleko od pobede u generalnom plasmanu. Ipak, pobedu u klasi nije tek tako prepustio konkurentima te je uz veliku borbu i prednost od samo četiri desetinke slavio ispred Kruma Krumova iz Bugarske. Treće mesto je pripalo Ivanu Obradoviću. Naredna trka za Nacionalni šampionat Srbije u brdskim trkama je planirana za 9/10. jul na Brusu.