Proteklog vikenda vožena je četvrta trka Šampionata Crne Gore na brdskim stazama, na stazi Podi nadomak Herceg Novog. Organizator AMSK “Podi” iz Herceg Novog je obezbedio za učesnilke u Kupu Heceg Novi i vredne novčane nagrade.
Nakon dve vožnje pobednik je Mađar Laslo Sas koji nastupa za AK “Dubrovnik racing”, a obzirom da je ove godine staza produžena ujedno je postavio i rekord staze, dok će rekorod stare staze ostati trajno u vlasništu Nikole Asanovića. Sas je postavio zbirno vreme od 04:05,577, a najbolje vreme ostvario je u drugoj vožnji kada je stazu dužine 4465 metara prešao za 02:00,953 minuta. Sas je pred start imao i problem sa svojim Rejnardom, ali je ipak uspeo da osposobi bolid za start, na radost mnogobrojne publike. Uz to, njemu ide i nagrada od 4000 evra za rekord staze i 1000 evra za rekord klase. Drugo mesto u generalnom plasmanu i najbolje u Šampionatu osvojio je Jovan Perunović u Zastavi 750, koji se brzo privikao na svoj novi automobil, a njegovo zbirno vreme iznosi 04:17,808. Veoma blizu bio je Milan Jakšić u Hondi Sivik tajp R grupe N, koji je vozio 04:18,614, ali je na kraju ipak treći u generalnom i drugi u Šampionatu.
Divan letnji dan obradovao je sve učesnike trke poslednjeg septembraskog dana u subotu, kada se na startu zvaničnog treninga pojavilo ukupno 56 takmičara iz Crne Gore, Srbije, Bosne i Hercegovine i Mađarske. Nažalost, najbrži nakon prvog zvaničnog treninga i aktuleni prvak Evrope Vasilije Jakšić morao je da odustane zbog kvara svog novog automobila Hjundaia i20 TCR, sa kojim planira da naredne sezone opet uzme učešće u prvnenstvu starog kontinenta (EHCC). Sreće nije imao ni Nemanja Dona Kašćelan, koji se trenutno bori za dijamanstku kacigu, najviše prznanje u autosportu, koji je izleteo sa staze na drugom treningu i prillično oštetio svoju Hodnu, a i on sam pretpeo povrede. Ni to ga nije pokoloebalo da u nedelju dođe na trku i bodri svoje kolege, a celu noć je ceo tim radio da Hondu nekako osposobi za start i malo im je nedostajalo da u tome i uspeju.
U nedelju su prvi na programu bili oldtajmeri, koji su vozili ispit tačnosti, a na startu se našao ukupno 31 takmičar. I ovde smo pored domaćih takmičara imali i goste iz okurženja. Nakon toga, usledio je start prve vožnje, a ubrzo nakon pauze i druge, da bi do cilja stiglo 47 učesnika. Moramo da primetimo da se takmičenje završilo tačno u 15.00 časova, dok je svečano proglašenje osmog izdanja trke na Podima upriličeno u 17.00.
Organizator trke zahvaljuje svim takmičarima i njihovim saradnicima što su i ove godine bili dio međunarodnog sportskog spektakla na Podima.
“Hvala svim vozačima koji su učestovali ove godine na našoj trci, žao nam je što se nisu pojavili neki koji su vozili ranijih godina, među njima i Bato Banićević. Hvala i vozačima AMSK “Podi” Herceg Novi, koji su svake godine sve bolji i bolji i zbog kojih naš klub postepeno, ali sigurno raste i razvija se u profesionalnu i reprezentativnu sportsku organizaciju. Posebnu zahvalnost dugujemo svim sudijama ovogošnjeg takmičenja, koji su dobili visoke ocjene i pohvale od relevantnih subjekata za profesionalno i odgovorno suđenje, kao i cjelokupne aktivnosti tokom MBAT, pogotovo zbog brze i efikasne rekacije nakon izletanja. Hvala i svim gostima sa strane, koji su došli da nas podrže, jer zahvaljujući svim učesnicima naša trka iz godine u godinu raste i postaje sve bolja i bolja.
Zahvaljujemo i redarima, Security službi, Komunalnoj policiji HN, Domu zdravlja HN, Centru bezbjednosti HN, Vatrogasnoj službi HN kao i svim kolegama i brojnim saradnicima na podršci za još jednu uspješno organizivanu međunarodnu brdsku auto trku na Podima”, istakli su iz kluba organizatora.
Što se tiče plasmana po klasma krenućemo od najmanje klase H 1000, gde je pobedio Dragan Dragojević u Zastavi Jugo, a drugi je Đuro Popović u Pežou 106. Glavni favorit Nikola Tošković odustao je u prvoj vožnji.
Tradicionalno je bilo napeto u klasi N 1150, a tu je pobedio Ivan Subotić, ispred Stevana Miloševa. Najbrži nakon prve vožnje Vladimir Jovanović je diskvalifikovan odlukom tehničke komisije, kao i Andrija Đurišić.
U A 1150 siguran je bio Boško Tujković, ispred Save Nikčevića, koji je završio drugi. Treće mesto osvojio je Luka Šućur, koji je imao problem sa motorom na Jugu na treninzima, ali je isti uspeo preko noći da osposobi za start.
Marko Danilović je upisao pobedu u klasi N 1400 u svom Pežou 106 reli, a ovo mu je prvi nastup ove sezone u ovom automobilu. Miloš Milošev je na domaćem terenu zabeležio drugo mesto takođe u 106, dok je treći još jedan domaći takmičar Dejan Kovačević u VW Polo.
Jaka konkurencija je bila u klasi A 1400, a najbrži je Dejan Nilović u Pežou 106. Drugoplasiranom Marku Adžiću se otvorila hauba na Jugu tokom druge vožnje u uprkos tome uspeo je da napravi odličan rezultat. Treći je Milutin Krivokapić.
Baćko Vujović i njegova Honda Sivik 1,4 nastavljaju da ređaju uspehe ove sezone, pa je tako Vujović upisao još jednu pobedu u karijeri. Najbliži konkurent mu je Darko Ivanović, koji se trkama vratio nakon 21 godinu pauze. Nekadašnji šampion je par godina pripremao veoma atraktivan Pežo 106 i odmah na debiju pokazao svoj potencijal. Treće mesto zauzeo je Srđan Radanović, kome je ovo tek drugi nastup ove sezone u Zastava Jugu.
U 1200 E1 slavio je Perunović ispred Željka Radonjića u Zastava Jugu. Ivan Ražnatović je imao problem na trreningu, uspeo da osposobi svoju Škodu Felciju za start, ali nije uspeo da dođe do cilja.
Ena Plakao je pobedila u klasi A 1600 u svom Sitroenu Sakso. Njen glavni konkurent Dragiša Jovanović je odustao već na treningu zbog kvara motora na njegovom 106.
Klasa H1600 pripala je Milu Maloviću u Hondi Sivik, uprkos problemima sa automobilom koje je imao na treninzima. Drugi je Petar Jovanović u Jugu 1,6.
Milan Jakšić je pobedio u N 2000, a drugi je Goran Vučković. Nakon dve trke pauze na stazu se vratio i Veljko Stanišić i zauzeo treće mestu u klasi. Svi takmičari su nastupili u Hondama Sivik.
Marko Pejović je imao debi u klasi A 2000 u Pežou 306 SP i uspeo je da pobedi već u svom prvom nastupu. Drugi je Radivoje Janjušević u Opel Astri.
H 2000 pripala je Dušanu Tujkoviću u Hondi Sivik, dok je drugi Goran Vučetić takođe u Hondi. Prvi put ove sezone na stazi smo videli Zorana Rajhela u VW Golfu, a koji je na kraju treću u ovoj klasi.
Kup 1 osvojio je Perunović ispred Radonjića, dok je treći Dragojević. Perunović je osvojio i nagradu od 1000 evra za rekord klase.
Kup 2 kao i novčana nagrada od 1000 e za rekord pripala je Baćku Vujoviću, drugi je Darko Ivanović, a treći Dejan Bojović. Matija Stojanac je imao problem sa svojim Polom, ali je ipak uspeo da dođe do cilja.
Kup 3 kao i nagrada ide u ruke Vučka Bašića, takmičra iz Trebinja, a drugi je Petar Jovanović. Treći je gosti iz Srbije Živko Gajić u Renou Klio.
Kup 4 i nagrada idu za Milana Jakšuća, a drugi je Goran Vučković.
Pored generalnog sponzora Meridianbet i zlatnog sponzora TO Herceg Novi, trku su podržali Opština Herceg Novi, Carine, kompanije i brojni prijatelji autosporta.
Naredna trka je u Dubrovniku. 07. i 08. oktobra.