“Nagrada Sopota 2022” – Čedomir Brkić napravio najlepšu trku u Srbiji ove sezone

Autoslalom Brdske trke

  Četvrtu godinu zaredom na Kosmaju se održava međunardona manifestacija koja se sastoji od brdske trke, autoslaloma i izložbe oldtajmera. Ove godine smo imali 57 takmičara na brdskoj trci, 52 u autoslalomu i 25 oldtajmera iz Srbije, Bugarske i Bosne i Hercegovine, što je brojka za svako poštovanje. Prvi čovek organizacije je proslavljeni automobilista Čedomir Brkić ispred AK “Rally”, a domaćin gradska opština Sopot.

  Pobednik brdske trke je Ilija Carski iz Bugarske u Micubiši Lanseru devete generacije, a ovo mu je četvrta pobeda zaredom u šampionatu kao i rekord staze. Ukupno vreme njegove vožnje iznosi 03:24,090 minuta, dok je najbrže vreme postavio u drugoj vožnji 01:07,609 minuta. Micubiši u rukama bugarskog asa je zaista neuhvatljiv za konkurente, a na drugom mestu završio je Momir Subotić u Pežou 206 2K8-4 sa nešto više od 13 sekundi zaostatka, koji je ujedno najbrži od domaćih takmičara. Treći je Aleksandar Vidosavljević u atraktivnom Pežou 106 maksi, koji za Čačaninom kasni nešto više od tri sekunde. Nakon prve dve vožnje razlika između njih je bila oko sekunde, ali je Subotić u zadnjoj napravio razliku i zasluženo pobedio.

  Brdska trka “Nagrada Sopota 2022” je šesto takmičenje ove sezone i boduje se Nacionalni šampionat Srbije i Otvoreno prvenstvo Srbije, dok je autoslalom peta trka i boduje se takođe za Nacionalni šampionat i Otvoreno prvenstvo u autoslalomu. Staza “Manastir Tresije” dugačka je 2005 metara, start je kod istoimenog srednjovekovnog manastira, dok je cilj na Kosmaju. Nalazi se u jedinstvenom i predivnom ambijentu centralne Srbije, a po rečima učesnika ovo je verovatno i najlepša staza u zemlji.

  Program takmičenja predvideo je da u subotu 17. septembra na stazu prvo izađu takmičari u disciplini brdo i odvoze zvanični trening, a zatim i takmičari autoslaloma. Gusta magla, kiša  i hladno vreme dodatno su otežali posao svima, ali na kraju dana svi su imali dodatno zadovoljstvo uspešno odrađenom trkom. U nedelju 18. septembra za brdsku trku pre podne bio je predviđen slobodan trening, dok je start trke zakazan za 12.30. Trka se sastojala od tri vožnje koje su sa sabirale za plasman, da bi se zadovoljila potrebna dužina predviđena pravilnikom. Lepo, ali i prohladno vreme na stazu je privuklo i veliki broj publike, koja je imala i šta da vidi, od borba po klasama, kao i za sam vrh generalnog plasmana.

  Na autoslalomu pobedu je odneo Miloš Sovilj u Suzuki Sviftu 1,3 GTi, a nakon dve održane vožnje po kiši i magli njegovo vreme iznosi 03:09,909 minuta. Drugo mesto zauzeto je Veljko Alempijević u Mini kuperu S, a zaostatak za pobednikom je 6,5 sekundi. Treći je Dejan Karaklić u Zastava Jugu 1,8 E2, sa 3 sekunde zaostatak za drugoplasiranim.

  Klasom jedan dominiraju automobili Fiat Seićento, a prvi je Goran Ratković ovoga puta. Drugo mesto zauzeo je Nenad Dragićević, dok je treći Desimir Borisavljević. Zanimljivo je da i da su sva tri automobila u karakrerističnoj žutoj boji.

  Klasa dva pripada Dejanu Kovačeviću u Sitroenu C2, koji je nadmašio iskusnog Željka Starčevića u Saksu,  dok je treći Danko Janković takođe u C2. Dominacija francuske marke na pobedničkom postolju.

  U najjačoj klasi serijskih automobila pobednik je Zlatan Jovanović u Ford FIjesti, drugi je Lazar Đorđević u Alfi Romeo 156, dok je treći veteran Predrag Belić u Ford Eskortu S2000.

  U najmanjoj sprint klasi, gde je verovatno i najjača konkurencija, pobedu odnosi Petar Studen. Drugi je Nikola Vetić i njih dvojica dele isti automobil Fijat Seićento. Treći je Marko Stanković u još jednom Seićentu.

  Jača sprint klasa pet takođe jaka konkrenicija, a po kiši najbolje se snašao Andrija Živanović u Sitroenu Sakso. Drugo mesto na pobedničkom postolju zauzeo je David Gošić u još jedom Saksu, a treći je Sreten Golubović u Pežou 106.

  Živko Župan je prvi na pobedničkom postolju klase šest u Opel Korsi, drugo vreme postavio je Aleksandar Mijailović u Fijatu Punto, dok je treći Bojan Sijerković u Ford Fijesti uz dosta problema sa automobilom.

  Klasa 7 pripada pomenutom Alempijeviću, drugi je gost iz BiH Milan Tadić takođe u kuperu, dok je treći Stefan Stijović.

  U klasi osam prvi je Sovilj, drugi Ognjen Mihailović u Pežou 106, dok je treći njegov kolega u istom automobilu Zoran Milisavljević.

  Dejan Karaklić je prvi u devetci, a drugi Stevan Dimitrijević u Opel Korsi.

  Što se tiče poredka po klasama na brdskoj trci krenućemo od najmanje klase jedan, gde je bilo čak 12 učesnika u Zastavama Jugo 55, popularnom malom N-u, a borba za pobedničko postolje se vodila u desetnikama. Na kraju, drugu pobedu za redom odnosi Filip Zvezdić , koji se umešao u borbu za titulu između Mateje Nikolića i Marka Mitića. Drugi završava Nikolić i sada ima solidnu prednost ispred Mitića, koj je treći. Nikolić je i najbrži junior, a drugi u ovoj konkurenciji je Stefan Đurović.

  Jača klasa Juga 55 sport, takozvani hibrid, ove sezone protekao je u dominaciji Miloša Mirkovića, koji je već obezbedio šampionsku titulu drugim mestom u klasi. Pobednik je, nakon par trka pauze, Petar Miloradović, dok je treći Vladimir Marković kome je ovo prvi nastup na brdskim trkama ove godine.

  Klasa tri imala je svega dva učesnika, obojica u Pežoima 106. Branislav Cvetić pravi grešku u drugoj vožnji, izleće sa staze i bokom udara u drvo, čime je trka za njega bila okončana. Nikoli Mišiću nakon toga ostalo je da dođe do cilja i odnese pobedu.

  Dejan Vukić je još jedan šampion pre kraja sezone i to u klasi četiri. Konkurenti ove sezone zaista nemaju rešenje za momka iz Zaječara i njegov Suzuki Svift 1,3 GTi. Želja je kaže sledeće sezone novi automobil i jača klasa. Drugi je njegov sugrađanin Miloš Ivković u Zastava Jugu 1,4 E1, koji je skoro svaku trku na podijumu. Treće mesto odlazi u ruke Dejana Radovića iz Valjeva, a kome je ovo poslednja priprema pred Srbija reli, kao i za njegov 106 reli.

  Miloš Spasojević i njegov sjajni Pežo 206 1,6 super lajt odnose pobedu skoro gde god se pojave, a tako je bilo  i ovoga puta. Drugi je Milan Nikolić u Hondi Sivik, a treće mesto odlazi u ruke upornog Zorana Milisavljevića za volanom vremešne Škode Felicije.

  Vidosavljević je ujedno i najbrži u klasi šest, a drugo mesto nakon dve godine pauze osvaja, možemo slobodno reći živa legenda i višestruki šampion, Vitomir Cvetić Susi u prepoznatljivom Golfu prve generacije. Treći je Igor Morarević u Sitroenu C2, koji vredno sakuplja bodove tokom sezone.

  Dragan Lukić je nakon peha na Divčibarama prešao u jaču klasu sedam i Miroč vozio u Pežou 306. Ovde se takođe pojavio u francuskom automobilu i pobedio ispred Dejana Ilića Dženinksa u Ford Fokusu. Borko Simović je napravio grešku u prvoj vožnji, okrenuo se na prvoj krivini i time je morao da se oprosti od borbe za pobedu u svom Renou Klio. Treće mesto je utešna nagrada i jedan korak bliže tituli na kraju sezone u klasi.

  Klasa osam ovoga puta pripada Draganu Balačikiću u Hondi Sivik tajp R i tako pobeda odlazi u Negotin. Drugi je Krum Krumov u atraktivnoj Ladi, uslovno rečeno gostu iz Bugraske, obzirom da ove godine vozi sa srpskom licencom. Treći je Vladan Kostić u Alfi Romeo 156.

  Klasa deset je dosta obećavala pre početka trke, ali već na slobodnom treningu Nikola Miljković izleće sa staze, udara u zaštitnu ogradu i time oštećuje svoj automobil Reno Klio kup i samim time nije mogao da nastavi takmičenje. Miljko Vojinović je na trenigu izleteo sa staze i oštetio svoj Porše, međutim preko noći isti je osposobljen za start trke. Ipak, u drugoj vožnji je otkažao poslušnost i time je bio kraj trke za Vojinovića. Pobedu na kraju odnosi Veljko Alempijević u svom Miniju kuper S, a koji je dan ranije vozio i trku na autoslalomu, dok je drugi Željko Đunisijević u Fijatu 500 abart.

  Momir Subotić nema pravu konkurenciju u klasi jedanaest i ovoga puta je bio ubedljiv i odneo laganu pobedu. Edin Ujkanović izvlači maksimum iz svoje Opel Korse i time dolazi do drugom mesta u klasi ispred Milana Kostadinovića u Zastavi 750 proto.

  Naredna trka Šampionata Srbije vozi se na Avali 15. i 16. oktobra, a boduje se i za FIA Centralno evropsku zonu.