Nikola Asanović najbrži na treninzima u Kotoru, Dimitrijević neuhvatljiv u Kategoriji 1

Brdske trke

Ovoga vikenda, Kotor je domaćin druge trke Šampionata Crne Gore, ali i Prvenstva Hrvatske na brdskim stazama. Najmasovnija trka u Crnoj Gori se nakon povratka u kalendar 2015. godine već tradicionalno održava na čuvenoj stazi Trojica, a samo 2020. nije vožena zbog pandemije korona virusa. Staza Trojica duga je 4.350 metara, pred vozačima je 16 zavoja, među kojima je i kultni splet „M zavoja“. Najbrže vreme u generalnom plasmanu… Pa dobro, ne možemo ni „lažno“ podizati uzbuđenje. Znate već unapred. Nikola Asanović nastavlja u vrhunskoj formi nastupe u svom prototipu Norma. Nakon ubedljive pobede i rekorda staze u Podima, Podgoričanin u istom maniru nastavlja i u Kotoru. Nije nemoguće da ćemo sutra videti lov na rekord staze koji drži ni manje ni više njegov rođeni brat, Miloš Asanović, postavljen još 2016. godine koji glasi 2:07.736. Asanović je danas ostao i bez veoma ozbiljnog konkurenta, Lasla Šaša iz Mađarske kojem je otkazao menjač na njegovoj formuli, a njegov tim je uspeo da reši problem i omogući nastup vozaču “AK Dubrovnik Racing”.

Drugo mesto je osvojio gost iz Hrvatske, Dejan Dimitrijević. Vozač „AKK Fly with Kolman“ je imao maleroznu prvu trku u Makarskoj kada nije ni ostvario plasman. Njegov Seat Leon je izuzetno brz, atraktivan auto, ali i neretko sklon tehničkim problemima. Ipak, kada sve radi kako treba, Dimitrijević je munjevito brz i izuzetno konkurentan, a zaostatak za najbržim vremenom u generalnom plasmanu je na kraju treninga iznosio samo 1,3 sekunde. Dimitrijević je bio daleko najbrži od svih takmičara u Kategoriji 1, grupi 1 i klasi 1 za Prvenstvo Hrvatske. Reklo bi se – maksimalan učinak u subotu.

Najveća zvezda trke je „lokalni momak“, trostruki prvak FIA Centralnoevropske zone i vodeći u Šampionatu Evrope na brdskim stazama u Kategoriji 1, Kotoranin – Vasilije Jakšić. Jakšić je svojim sugrađanima i ostalim posetiocima ovog oktanskog spektakla priredio svojevrsni „šou“ u prvoj vožnji treninga i zabavio ih svojim prolazima, a onda popravio vreme za nepunih 30 sekundi i stigao do sigurnog trećeg mesta u generalnom plasmanu.

Četvrto mesto je osvojio izvrsni Matija Jurišić koji je bio i drugi u generalnom plasmanu za Prvenstvo Hrvatske. Mladi Jurišić je odvezao i najbrže vreme Grupe 3 i klase 3B u kojoj se takmiče i momci s moćnim TCR automobilima. Hrvatski automobilist je u izuzetno dobroj formi, obzirom na to da konstatno produžava niz dobrih rezultata, a pobeda u generalnom plasmanu u Makarskoj mu je svakako velika motivacija i dodatak samopouzdanju za nastavak sezone.

Peto mesto je osvojio Nikola Radnjić koji nastupa za „AK Dubrovnik Racing“. Crnogorac s hrvatskom licencom je bio veoma blizu Jurišiću u svojoj Kupri TCR. Radnjiću je ovo prvi nastup u Kupri na brdskim stazama, a ovu stazu itekako dobro poznaje, obzirom na to da je prošle godine bio najbrži u klasi N2000, dok je još vozio Hondu Sivik Tajp R.

Za petama timskom kolegi i sunarodnjaku je Frano Dubreta, u još jednoj Kupri TCR. Sa nešto manje od pola sekunde zaostatka za Radnjićem, Dubreta se učvrstio na šestoj poziciji generalnog plasmana. Obojica momaka u Kuprama dišu za vratom Jurišiću, kako u generalnom plasmanu, tako i u klasi 3B u kojoj ćemo sutra videti veliku borbu za tron.

Dejan Nilović je stigao do sedmog najbržeg vremena generalnog plasmana. Njegov Global CN ima motor od svega 1000 ccm, ali u veoma laganom prototipu kojeg Nilović vozi veoma precizno i izvlači njegov puni potencijal, rezultati ne izostaju. U glasi D/E2/CN je drugi, ali obzirom na veliku razliku u prototipovima kojeg voze on i Asanović, nemoguće je da „napadne“ sutra Podgoričanina.

Osmo mesto je pripalo još jednom gostu iz Hrvatske. Nihad Seferagić je do prošle sezone vozio pod zastavom BiH, ali zbog situacije u autosportu u toj državi i brojnim previranjima te poigravanjem sa živcima takmičara, Seferagić je „sreću potražio“ u Hrvatskoj. Višestruki prvak BiH u brdskim trkama je svoje vrhunske rezultate i u Hrvatskoj gde je prošle godine osvojio titulu u svojoj klasi. Ove godine, u Prvenstvu Hrvatske se voze nove klase, pa je tako Seferagić sada najbrži u klasi 2B što je potvrdio i na današnjim treninzima, a došao je i do osmog mesta u generalnom plasmanu.

Deveto mesto je osvojio odlični Filip Kunčer koji ovog vikenda ne vozi svoj Pežo 106, već je u vrhunskom Reno Kliu Kup, kojeg su do sada vozili Ivan Mandić (Avala 2021.) i Nikola Miljković na dva trkačka vikenda Klio Kupa. Kunčer od ove sezone vozi sa licencom SAKSS-a i nastupa na kružnim trkama, ali za kotorsku trku je odabrao ovaj automobil i došao visoko u generalnom plasmanu.

Poredak najbržih deset je zatvorio veteran, osoba koja je sinonim za brdske trke u Hrvatskoj, ali i automobilizam. Niko Pulić ove godine vozi svoju oproštajnu sezonu. Vozač AK Konavle nakon 40 godina karijere stavlja tačku na aktivno bavljenje automobilizmom, a 10. mesto u ovakvoj konkurenciji nije mali uspeh. Prvo vreme klase 2A u Prvenstvu Hrvatske s njegovim projektom Smart Turbo je dovoljan uspeh za veterana koji je u svojoj karijeri ostvario praktično sve što se moglo ostvariti.Prv

Poredak po klasama – Šampionat Crne Gore (treninzi, 21.5.2022.)

Klasa N1150

  1. Ivan Subotić
  2. Vladimir Jovanović
  3. Andrija Đurišić

Klasa N1400

  1. Milutin Krivokapić
  2. Miloš Milošev
  3. Zlatko Sindik

Klasa N1600

  1. Perica Marđonović

Klasa N2000

  1. Veljko Stanišić
  2. Marko Danilović
  3. Milan Jakšić

Klasa A1150

  1. Dušan Tujković
  2. Božidar Doderović
  3. Živko Nikčević

Klasa A1400

  1. Krešimir Petrović

Klasa A1600

  1. Marko Pejović

Klasa H1000

  1. Eldin Senadović
  2. Dragan Dragojević
  3. Damir Brajović

Klasa E1-1200

  1. Tihomir Aćimić
  2. Luka Špadijer
  3. Željko Radonić

Klasa H-1400

  1. Mile Malović
  2. Baćko Vujović
  3. Lazar Kostić

Klasa H-1600

  1. Sava Nikčević
  2. Nemanja Kašćelan

Klasa H-2000

  1. Zoran Rajhel
  2. Vladimir Burić
  3. Goran Vučetić

Klasa H 2000+

  1. Vasilije Jakšić

Klasa D/E2/CN

  1. Nikola Asanović
  2. Dejan Nilović