Ovoga vikenda, Kotor je domaćin druge trke Šampionata Crne Gore, ali i Prvenstva Hrvatske na brdskim stazama. Najmasovnija trka u Crnoj Gori se nakon povratka u kalendar 2015. godine već tradicionalno održava na čuvenoj stazi Trojica, a samo 2020. nije vožena zbog pandemije korona virusa. Staza Trojica duga je 4.350 metara, pred vozačima je 16 zavoja, među kojima je i kultni splet „M zavoja“. Najbrže vreme u generalnom plasmanu… Pa dobro, ne možemo ni „lažno“ podizati uzbuđenje. Znate već unapred. Nikola Asanović nastavlja u vrhunskoj formi nastupe u svom prototipu Norma. Nakon ubedljive pobede i rekorda staze u Podima, Podgoričanin u istom maniru nastavlja i u Kotoru. Nije nemoguće da ćemo sutra videti lov na rekord staze koji drži ni manje ni više njegov rođeni brat, Miloš Asanović, postavljen još 2016. godine koji glasi 2:07.736. Asanović je danas ostao i bez veoma ozbiljnog konkurenta, Lasla Šaša iz Mađarske kojem je otkazao menjač na njegovoj formuli, a njegov tim je uspeo da reši problem i omogući nastup vozaču “AK Dubrovnik Racing”.
Drugo mesto je osvojio gost iz Hrvatske, Dejan Dimitrijević. Vozač „AKK Fly with Kolman“ je imao maleroznu prvu trku u Makarskoj kada nije ni ostvario plasman. Njegov Seat Leon je izuzetno brz, atraktivan auto, ali i neretko sklon tehničkim problemima. Ipak, kada sve radi kako treba, Dimitrijević je munjevito brz i izuzetno konkurentan, a zaostatak za najbržim vremenom u generalnom plasmanu je na kraju treninga iznosio samo 1,3 sekunde. Dimitrijević je bio daleko najbrži od svih takmičara u Kategoriji 1, grupi 1 i klasi 1 za Prvenstvo Hrvatske. Reklo bi se – maksimalan učinak u subotu.
Najveća zvezda trke je „lokalni momak“, trostruki prvak FIA Centralnoevropske zone i vodeći u Šampionatu Evrope na brdskim stazama u Kategoriji 1, Kotoranin – Vasilije Jakšić. Jakšić je svojim sugrađanima i ostalim posetiocima ovog oktanskog spektakla priredio svojevrsni „šou“ u prvoj vožnji treninga i zabavio ih svojim prolazima, a onda popravio vreme za nepunih 30 sekundi i stigao do sigurnog trećeg mesta u generalnom plasmanu.
Četvrto mesto je osvojio izvrsni Matija Jurišić koji je bio i drugi u generalnom plasmanu za Prvenstvo Hrvatske. Mladi Jurišić je odvezao i najbrže vreme Grupe 3 i klase 3B u kojoj se takmiče i momci s moćnim TCR automobilima. Hrvatski automobilist je u izuzetno dobroj formi, obzirom na to da konstatno produžava niz dobrih rezultata, a pobeda u generalnom plasmanu u Makarskoj mu je svakako velika motivacija i dodatak samopouzdanju za nastavak sezone.
Peto mesto je osvojio Nikola Radnjić koji nastupa za „AK Dubrovnik Racing“. Crnogorac s hrvatskom licencom je bio veoma blizu Jurišiću u svojoj Kupri TCR. Radnjiću je ovo prvi nastup u Kupri na brdskim stazama, a ovu stazu itekako dobro poznaje, obzirom na to da je prošle godine bio najbrži u klasi N2000, dok je još vozio Hondu Sivik Tajp R.
Za petama timskom kolegi i sunarodnjaku je Frano Dubreta, u još jednoj Kupri TCR. Sa nešto manje od pola sekunde zaostatka za Radnjićem, Dubreta se učvrstio na šestoj poziciji generalnog plasmana. Obojica momaka u Kuprama dišu za vratom Jurišiću, kako u generalnom plasmanu, tako i u klasi 3B u kojoj ćemo sutra videti veliku borbu za tron.
Dejan Nilović je stigao do sedmog najbržeg vremena generalnog plasmana. Njegov Global CN ima motor od svega 1000 ccm, ali u veoma laganom prototipu kojeg Nilović vozi veoma precizno i izvlači njegov puni potencijal, rezultati ne izostaju. U glasi D/E2/CN je drugi, ali obzirom na veliku razliku u prototipovima kojeg voze on i Asanović, nemoguće je da „napadne“ sutra Podgoričanina.
Osmo mesto je pripalo još jednom gostu iz Hrvatske. Nihad Seferagić je do prošle sezone vozio pod zastavom BiH, ali zbog situacije u autosportu u toj državi i brojnim previranjima te poigravanjem sa živcima takmičara, Seferagić je „sreću potražio“ u Hrvatskoj. Višestruki prvak BiH u brdskim trkama je svoje vrhunske rezultate i u Hrvatskoj gde je prošle godine osvojio titulu u svojoj klasi. Ove godine, u Prvenstvu Hrvatske se voze nove klase, pa je tako Seferagić sada najbrži u klasi 2B što je potvrdio i na današnjim treninzima, a došao je i do osmog mesta u generalnom plasmanu.
Deveto mesto je osvojio odlični Filip Kunčer koji ovog vikenda ne vozi svoj Pežo 106, već je u vrhunskom Reno Kliu Kup, kojeg su do sada vozili Ivan Mandić (Avala 2021.) i Nikola Miljković na dva trkačka vikenda Klio Kupa. Kunčer od ove sezone vozi sa licencom SAKSS-a i nastupa na kružnim trkama, ali za kotorsku trku je odabrao ovaj automobil i došao visoko u generalnom plasmanu.
Poredak najbržih deset je zatvorio veteran, osoba koja je sinonim za brdske trke u Hrvatskoj, ali i automobilizam. Niko Pulić ove godine vozi svoju oproštajnu sezonu. Vozač AK Konavle nakon 40 godina karijere stavlja tačku na aktivno bavljenje automobilizmom, a 10. mesto u ovakvoj konkurenciji nije mali uspeh. Prvo vreme klase 2A u Prvenstvu Hrvatske s njegovim projektom Smart Turbo je dovoljan uspeh za veterana koji je u svojoj karijeri ostvario praktično sve što se moglo ostvariti.Prv
Poredak po klasama – Šampionat Crne Gore (treninzi, 21.5.2022.)
Klasa N1150
- Ivan Subotić
- Vladimir Jovanović
- Andrija Đurišić
Klasa N1400
- Milutin Krivokapić
- Miloš Milošev
- Zlatko Sindik
Klasa N1600
- Perica Marđonović
Klasa N2000
- Veljko Stanišić
- Marko Danilović
- Milan Jakšić
Klasa A1150
- Dušan Tujković
- Božidar Doderović
- Živko Nikčević
Klasa A1400
- Krešimir Petrović
Klasa A1600
- Marko Pejović
Klasa H1000
- Eldin Senadović
- Dragan Dragojević
- Damir Brajović
Klasa E1-1200
- Tihomir Aćimić
- Luka Špadijer
- Željko Radonić
Klasa H-1400
- Mile Malović
- Baćko Vujović
- Lazar Kostić
Klasa H-1600
- Sava Nikčević
- Nemanja Kašćelan
Klasa H-2000
- Zoran Rajhel
- Vladimir Burić
- Goran Vučetić
Klasa H 2000+
- Vasilije Jakšić
Klasa D/E2/CN
- Nikola Asanović
- Dejan Nilović