Rijad Begić slavio na debitantskom nastupu u FIA CEZ šampionatu

Brdske trke

Mladi sarajevski automobilista, Rijad Begić, proteklog vikenda na Tari je upisao svoju prvu pobedu u sklopu šampionata FIA Centralnoevropske zone. Vozač AK Hota Racing iz Sarajeva je prvenstveno došao na Taru kako bi sakupljao nove kilometre u Reno Kliu SL kojeg je vozio i na Zlatiboru, ali su postojale i ambicije za osvajanje poena u međunarodnoj konkurenciji. Tara kao kultno mesto za automobilizam u Srbiji, privukla je Begića da okuša svoju sreću na legendarnoj stazi:

„Kako gajim veliko poštovanje prema pokojnom Obrenu Tešiću i Mirku Martinoviću, osećao sam potrebu da jednog dana kao takmičar dođem na Taru. Nažalost, nisam imao priliku da ranije gledam ovu trku, ali sam bio izuzetno srećan prošle godine kada su se trke vratile na Taru i u Bajinu Baštu. Moj uzor iz detinjstva, veliki prijatelj i mentor, Suad Hota, na ovoj stazi je imao značajnih uspeha, vozio se „visoko“ u generalnom plasmanu pa trenutno imam malu tremu i dozu pritiska da ipak opravdam njegova očekivanja.“, izjavio je Begić pre trke.

Subotnji treninzi su prošli u učenju staze, ispitivanju mogućnosti automobila i slaganju optimalne vožnje za nedelju. Treninzi su prošli bez problema, a Sarajlija je bio u blagoj konfuziji nakon voženih treninga jer je u rezultatima treninga on vodio u grupi 3 za CEZ šampionat, iako je mislio da je njegov plasman bio za poziciju niži.

Nedelja je započela s dosta sreće za Begića. Timski kolega i ujedno konkurent u grupi, Miroslav Branković, imao je izletanje već u prvoj vožnji nakon kojeg nije mogao nastaviti trku pa je vozač Hota Racinga mogao opušteno da odveze trku i postigne najveći uspeh u svojoj karijeri. Njegov Klio je uspešno izdržao sve tri vožnje trke i slavlje je moglo početi.

„Ostao sam bez glasa nakon što sam prošao kroz cilj. Ovo je ispunjenje sna. Hvala svima koji su me podržali, kolegama iz MRM-a, prijateljima iz Audi Bosna i Hercegovina, Renault Fan Cluba BiH, a naravno ne smem zaboraviti ni one koji su bili tu pored staze. Takođe, veliko hvala porodici i jednoj posebnoj osobi koja me trpila ovih nekoliko dana pred trku i tokom samog vikenda. Nikada nisam ni pomislio da ću moći voziti u CEZ šampionatu, a kamoli pobediti. Imao sam ambiciju da nastavim takmičenje do kraja sezone, postojali su neki pregovori, ali definitivno ćemo sve obustaviti i ostaviti to možda za narednu godinu. Pobeda je došla iznenada i ne bih uopšte voleo da sam pobedio na ovaj način. Očekivao sam veću borbu, bio sam spreman da rizikujem puno više nego što jesam. Pre dve godine, vozio sam trku u Cazinu gde sam baš u zadnjoj krivini napravio grešku i izgubio zasigurno prvo mesto od svih vozača u Historik šampionatu. Možda je ovako pravda zadovoljena.“, rekao je presrećni Begić te se i dotakao zašto je ovo ujedno i poslednja trka za njega ove sezone.

„Obzirom na to da sam se „prošetao“ do pobede i 25 poena u grupi 3, bodovno sam poravnat sa Igorom Stefanovskim, a ispred mene s malom prednosti je Anže Dovjak. Ja smatram da apsolutno nije u redu da odaberem trke na kojima ovi momci ne voze i tako pokupim poene i možda čak i osvojim titulu CEZ prvaka. Prvenstveno, bilo bi me stid jer to nije zasluženo i nije fer prema momcima koji ulažu daleko veća sredstva i voze na puno većem nivou od mene. Za mene je ovo hobi koji jako volim i neka tako i ostane.“, završio je svoju izjavu Sarajlija koji je ostao skroman nakon ipak velikog rezultata za bosanskohercegovački automobilizam. Podsetimo, ni drugu godinu uzastopno u Bosni i Hercegovini nije raspisan državni šampionat, a njeni vozači su prepušteni sami sebi i uprkos svemu predstavljaju svoju državu na međunarodnim takmičenjima.