Šaš najbrži na treninzima u Skradinu, Šagerl preti da napravi senzaciju!

Brdske trke

Završen je maratonski dan u Skradinu. I ne, nemojte misliti da je maratonski jer je bilo dugih prekida, loše organizacije… Ni blizu. Pored izvrsnih vožnji, još uvek pokušavamo da u svojim glavama shvatimo kako su momci iz AK Mihovil uspeli da sve održe na vreme, jer je treninge završilo čak 160 vozača. Trka se boduje za Prvenstvo Hrvatske, a gostuju i Prvenstvo Slovenije i Prvenstvo Austrije, a brend koji su napravili od ove trke, čini je jednom od najpoznatijih u Evropi. Tako da ovaj broj uopšte ne čudi.

Najbrži od svih je bio mađar s hrvatskom licencom, Laslo Šaš. Redovno najbrži u Prvenstvu Hrvatske, i danas je opravdao ulogu favorita, ali ne sa tako velikom razlikom u svoju korist. Austrijanac, Herman Valdi je na tri sekunde iza njega, a prava trka tek predstoji i zasigurno da će i Austrijanac pojačati tempo. Treće mesto, ispred nekoliko formula i prototipova, zauzeo je ubedljivo najbrži vozač u kategoriji 1, Karl Šagerl. Višestruki prvak Austrije i njegov atraktivni VW Golf Reli bili su glavne zvezde danas u Skradinu, a Austrijanac nije razočarao i nagovestio je ko će biti glavni favorit za pobedu sutra. Vladimir Stankovič je bio najbolji slovenački predstavnik smestivši se na četvrto mesto generalnog plasmana u svojoj Oseli PA 21 EVO. Svega sedam desetinki iza njega, na petom mestu „sedi“ Matevž Čuden kojeg smo pratili u Rehbergu na trci za Šampionat Evrope, a sada je napravio iznenađenje pobedivši favorizovanog Milana Bubniča. Biće zanimljivo pratiti njihov okršaj tokom sutrašnjeg dana.

Prvenstvo Hrvatske

U Prvenstvu Hrvatske, u grupi 1, najbrže vreme je postavio Dejan Dimitrijević koji se smestio ispred Jurice Majića koji se vratio na stazu nakon pauze i postavio respektabilna vremena u svom VW Golfu.

U grupi 2, najbrži je Stijepo Manenica, što bi se moglo reći i očekivano. Vozaču Dubrovnik rejsinga je ovo prva trka u VW Golfu TCR, a čini se da su već pronašli „zajednički jezik“. Još jedan „naturalizovani“ Mađar s hrvatskom licencom, Tamaš Tomčani u Ladi je bio drugi u grupi 2, a treći je bio jedan od najzanimljivijih i najodlučnijih vozača – Igor Vareško. Vozač AK Opatija motorsport je nastupio u posebno pripremljenoj Škodi Fabiji R5, obzirom na to da ima samo jednu ruku, te je stvorio svojevrstan „brend“ – „one hand driver“.

Bosanac koji već duži niz godina nastupa pod hrvatskom zastavom, Nihad Seferagić, danas se „dogovorio“ sa svojim VW Polom da slušaju jedan drugog. Kada stvari tako stoje, nije bilo iznenađenje videti rođenog Cazinjanina na prvom mestu grupe 3, odmah ispred Marina Poropata koji je pred početak ove sezone malo osvežio izgled svoje trkačke „svinje“, kako naziva svoj Reno Klio. Nešto više folije je dodalo i par grama više pa je Poropat nakon dugo vremena sišao na drugu poziciju u grupi. Treći je bio još jedan Cazinjanin, Bego Šakanović koji je veoma blizu Poropatu, na manje od tri desetinke te bismo mogli gledati krajnje uzbudljivu trku sutra.

U grupi 4 još jedna zanimljiva situacija. Željko Pavičić u svom Ševrolet Kruzu WTCC je završio na prvom mestu grupe, ali iza sebe ima super brzog i motivisanog Borisa Katića. Treninge su završili na 6 desetinki razlike, a videt ćemo sutra kako će se ponašati pod dodatnim pritiskom i kada je veći ulog u igri. Još jedan povratnik na staze, Đivo Franić, ove godine vozi potpuno novi automobil za njega. Radi se o bivšem automobilu Saliha Ljubijankića kojeg je Franić ne tako davno kupio i s kojim se nije baš imao prilike upoznati, ali je odličan treći.

Pobednika grupe 5 praktično već znamo. To je Saša Radola koji neumoljivo nastavlja da izvlači svaki „atom snage“ iz svoje Honde Sivik Tajp R i meša se u poretku s vozačima u mnogo jačim i bržim automobilima. Iza sebe je ostavio Stipu Medića u VW Golfu 4 koji kasni 4 sekunde za Radolom, ali je iza sebe ostavio Roberta Polića u još jednoj Hondi Sivik na manje od dve desetinke zaostatka, što bi moglo garantovati uzbudljivu bitku iz koje bi mogli profitirati Filip Škugor i Nino Jeličić, ukoliko i u oni u svom međusobnom dvoboju ne budu pravili određene greške.

Neko koga nismo navikli videti na vrhu grupe 6 je Sandi Peteh. Vozač Istra rejsing tima Pazin je pobedio Marina Božićevića na današnjim treninzima, što uopšte nije mala stvar, imajući u vidu koliko je brz Božićević koji od ove sezone nastupa za AK Konavle. Treći je Ivan Grozdanić u VW Polu, s veoma malim zaostatkom za Božićevićem.

U konkurenciji historik vozila, najbrži je bio Dorijan Kljun u zanimljivoj Lančiji Delti Integrale, koja ima veoma zanimljivu istoriju kao auto koji je nekada vožen u Sloveniji na relijima, a radi se o pravoj fabričkoj Delti Grupe A. Leo Černi je bio drugi u svom Fiat Ritmu, a Božidar Matijaš je uvek brz sa svojim Jugom i završio je na trećem mestu.

Prvenstvo Slovenije

Najbrži u Prvenstvu Slovenije je bio Vladimir Stanković, ali u grupi 1 je lidersku poziciju ugrabio Milan Bubnič. Iako sam u grupi, Bubnič se bori za što bolji plasman u generali, a sigurni smo da ćemo sutra videti ono najbolje od višestrukog prvaka Slovenije i njegove prepoznatljive Lančije.

Grupa 2 je sigurno u rukama Matevža Čudena u moćnom Poršeu 911 GT3, dok je drugo mesto pripalo neustrašivoj Sanji Smrdelj u „hibridu“ Lančije Delte i Juga.

Grupom 4 suvereno vlada Patrik Ruzijer u Fiat Puntu Kit kar. Odvezavši dve hirurški precizne, gotovo identične vožnje, Ruzijer se smestio ispred Mateja Mikuletiča u bivšem autu Vasilija Jakšića. Mikuletič je daleko od Jakšićevih vremena, a umesto borbe za prvo mesto, Mikuletič će morati da vodi računa o Boštjanu Baši koji nije tako daleko u svom Reno Kliju RS.

Alojz Udovč i Primož Kavšek će sutra voditi najžešći okršaj u Prvenstvu Slovenije. Svega dve i po desetinke dele ovu dvojicu vozača koji će sutra dati sve od sebe da odnesu pobedu na 18. Nagradi grada Skradina. Treće mesto je pripalo Denisu Mikuletiču u Hondi Sivik Tajp R.

Najbrži u generali, a najbrži i u grupi E2/SC bio je Vladimir Stankovič, dok je u grupi E2/SS najbrži Mark Ivanov iz AMK Atom.

Među „istoričarima“, najbrži je bio Boštjan Urbančič koji se polako navikava na dominaciju u konkurenciji historik vozila u Sloveniji. Iza sebe je ostavio Matjaža Korošeca u BMW-u 325i i Domena Popeka u Fiatu X1/9.

Prvenstvo Austrije

U Prvenstvu Austrije, najbrži je bio Herman Valdi, ali s ozbiljnom pretnjom od Karla Šagerla koji u grupi 1 nema pravu konkurenciju pa zato napada generalni plasman i jače od sebe. Drugi je Stefan Promok sa preko 8 sekundi zaostatka u svom Micubiši Lanseru, dok je treća Kerstin Taus u potpuno karbonskoj Subaru Impreci.

Kevin Rait je prvi u grupi 2 i čini se da će se prošetati do pobede. Andre Virher je drugi, dok je treći Tamaš Šabo u BMW-u M3. Najneprijatnije iznenađenje je Feliks Pailer koji je tek četvrti, iako su mnogi očekivali viši plasman od legendarnog austrijskog vozača i njegove upečatljivo narandžaste Lančije Delte.

Herman Blazl prkosi vremenu i nepisanim pravilima modernog trkanja. U svom Opel Kadetu s atmosferskim 2.5 motorom u inat turbacima drži prvo mesto grupe 3 i ne želi se predati najezdi TCR automobila. Upravo glavni konkurent je Mihael Auer u jednom takvom TCR automobilu, Hjundaiju i30 N TCR da budemo precizni. Auer je zauzeo drugo mesto na treninzima sa oko pola sekunde zaostatka. Treći je Roland Eder u VW Široku RS1.

Grupa 4 broji tri vozača, a najbrži među njima je bio Andreas Musbaher u Micubiši Lanseru Evo 7, ispred Štefana Dacrajtera u VW Polu kit kar i Hans Jirgena Januškoveca u Micubiši Lanseru Evo 9. Odnos snaga je prilično jasan. Musbaher je siguran prvi s oko sekunde prednosti ispred Dacrajtera, dok Januškovec kasni punih 10,5 sekundi za prvoplasiranim Musbaherom.

Stefan Ogris u Alfi Romeo 147 JTD kup je najbrži u grupi 5. Njegova dizel Alfa je potukla konkurente, Helmuta Majera u VW Golfu i Gotfrida Ogrisa u Alfi Romeo 147 GTA kup. Ko kaže da dizel nije za trke?

Klaus Demut u Reno Kliju Ranjoti je najbrži u grupi 6 sa samo jednim voženim treningom. Drugi je Tomas Grosauer u Suzuki Sviftu sa oko dve sekunde zaostatka, dok je treći Volfgang Šuting u Reno Kliju Vilijams.

U Grupi E2/SH smo videli jedno izletanje, a to je bio Rupert Švajger u Poršeu 911 3.5 biturbo. Herman Valdi je obeležio grupu E2/SS, nadmašivši Kristijana Ferstla i Huberta Galija jr.

Među austrijskim vozačima historik šampionata, najbrži je bo Rajnhard Zonlajtner u VW Golfu reli ispred Haralda Muslera u Merkuri Lotusu. Njih dvojica će voditi epsku bitku sutra, sudeći po treninzima, dok je treći s dosta većim zaostatkom za njima Maksimilijan Lampelmajer u Ford Eskortu RS 1600.