Kružna trka Ušće 2023

Kružne trke

Tradicionalna trka na beogradskom Ušću vožena je prvog vikenda septembra u subotu 02. i nedelju 03. septembra pod nazivom “Nagrada Beograda 2023- Memorijal Mirko Butulija”, u čast tragično stradalog predsednika AMSS Mirka Butulije.
Trke na Ušću Save i Dunava u Beogradu voze se unazad pedeestak godina, a poslednjih se termin ustalio na zadnji vikend avgusta ili početak septembra, a takmičenje je i ove godine imalo međunarodni karakter, a bodovalo je se za Nacionalni šampionat Srbije, Otvoreno Prvenstvo Srbije i Otvoreno prvenstvo Republike Srpske.
Staza na kojoj se održava trka dužine je 2325 metara, klasična ulična, na kojoj nema mnogo prostora za kalkulisanje, a svaka vozačka greška se skupo plaća. Vozila su se 24 kruga za sve klase ukupno 55,8 km, dok je kup starovremenskih vozila vozio 12 krugova odnosno 27,9 km. Takmičenje je organizovano od strane Sportskog auto i karting saveza Srbije, dok je pokrovitelj grad Beograd, a ovoga puta odrađen je dupli program, po jedna trka u subotu i nedelju. Ovo je drugi trkački vikend na kružnim stazama, a prve dve trke vožene su na NAVAK-u krajem jula.
Pre podne održane su dva kvalifikaciona treninga u 11.00 časova, da bi trke usledile u 14.00 sati, a nastupilo je ukupno 45 takmičara u tri divizije.
Diviziju jedan po prvi put sačinjavali su takmičari dve klase Juga, slabiji 1150 N i jači 1150 Jugo sport poznatiji kao hibrid. Dosta napeto i uzbudljivo je bilo tokom cele trke, a čak je u devetom krugu došlo i do prekida, jer je jedan takmičar ostao bez točka i nije bilo bezbedno da se trka nastavi dok se njegov automobil ne ukloni sa staze.
Nakon 24 kruga najbrži je Miloš Mirković, koji je nadmašio Vladimira Markovića za manje od sekunde. Na trećem mestu završio je Đorđe Stojiljković. U N najbrži je Marko Savković, drugi je Nemanja Luković, a treći Slobodan Rabrenović, koji je ujedno i najbrži junior.
Čak četri klase sa ukupno 17 takmičara sačinile su diviziju dva, a pobedik u ovoj diviziji je Aleksa Radojković u Hondi Sivik, ujedno najbrži i u svojoj klasi VIII. Miloš Spasojević i Petar Jovanović vodili su trku u diviziji i svojoj klasi obojica u Pežoima 206 1,6 SL , a uspešniji je Spasojević koji je drugi u diviziji i prvi u klasi V, dok je Jovanović treći u diviziji i drugi u klasi V. Treće mesto u klasi V osvojio je Vukašin Stevanović.
U klasi III jedini predstavnik bio je Zoran Panić u Pežou 106. Filip Šunkić, gost iz BiH, jedini je prošao kroz cilj od takmičara u klasi VI u svom Pežou 106.
Poredak u klasi VIII upotpunili su Života Milić na drugom mestu i Aleksandar Rogulić na trećem mestu u još jednom 206.
Kup fića imao je takmičare u kupu 1 i 2, a u jačem pobednik je Aleksandar Japundžić koji je ujedno i pobednik divizje. Milorad Petković je drugi u kupu 2. Kup je pobedio je Zoran Pavkov, ujedno i drugi u diviziji, dok je treći u ovoj diviziji Lazar Krstić, drugi u kupu 1. Goran Raškoviće je treći na pobedničkom podijumu u kupu 1.
Drugi dan u nedelju je bilo još više uzbuđenja, pogotovo u diviziji 1. Raspored je bio isti, pre podne kvalifikacije, a popodne trke po divizijama.
U diviziji 1, koji su sačinjavale opet klase mali N i hibrid, pobedu u klasi II u foto finišu zabeležio je Miloš Mirković sa svega četiri deseta dela sekunde prednosti ispred Miloša Borovičanina. Tokom cele trke i sva 24 kruga bilo je smene na vodećoj poziciji, a posle zanje krivine pred cilj vodio je Borovičanin, koji je išao unutrašnjom stranom. Mirković je krenuo sa spoljnje i uspeo prvi da prođe kroz cilj i nadmaši svog konkurenta. Đorđe Stojiljković je opet završio kao trećeplasirani. U klasi I slavio je Marko Savković, ispred Stefana Đurovića kojije najbrži junior, dok je Slobodan Rabrenović treći u klasi i drugi u juniorima.
Divizija dva opet je sačinjena od četiri klase, ali svega 13 automobila i zanimljivo svega dva proizvođača Honda i Pežo. Aleksa Radojković je opet najbrži u klasi VIII i ovoj diviziji, a drugi je Dejan Vujasin, gost iz BiH takođe u Hondi klase VIII, dok je na trećem mestu u divizji Miloš Spasojević pobednik klase V. Treće mesto u klasi VIII zauzeo je Aleksandar Rogulić. Drugi u klasi V je Vukašin Stevanović, a treći Aleksandar Đurović u još jedom Pežou 206.
Trku u diviziji dva do tri kruga pre kraja vodio je Nemanja Milovanović, ali je zbog pucanja nosača motora mora da odustane. Milovanović je pre dva vikneda imao kvar motora na svom Hjundaiu i20 TCR u Slovačkoj koji nije mogao biti saniran do ove trke, pa je za ovu priliku seo u Pežo 206 2,0 kit kar od Aleksandara Roguića, sa željom da nastupi pred domaćom publikom.
Klasa III opet je usamljen Zoran Panić, a slična situacija je i u klasi VI gde je jedini na cilju Filip Šunkić.
Kup 1 fića pobedio je Zoran Pavkov ispred Lazara Krstića, dok je treći Ivan Vujović. Aleksandar Japundžić je ubedljiv u kupu 2 i diviziji, dok je Milorad Petković drugi.