Loeb u vodstvu nakon osam voženih brzinaca u Monte Karlu, Ožije nagovestio jak napad!

WRC

Ceo dan u znaku dvojice velikih šampiona i Gasa Grinsmita
   Nakon nešto manje od 100 takmičarskih kilometara i šest brzinskih ispita koji su voženi tokom dana, vođstvo na Reliju Monte Karlo 2022 drži ni manje ni više nego Sebastijen Loeb! Francuski as, po mnogima najveći reli vozač ikada, danas je bio dominantan i podsetio na svoje dane u Sitroenu kada je harao WRC šampionatom.

   Loeb i Galmiš su pobedili na četiri od šest voženih brzinaca, a ko zna kako bi se odvijala situacija i na poslednja dva brzinska ispita da hibridni pogon u njegovoj Pumi Reli1 nije zakazao i ostavio Francuza bez dodatne snage. Ipak, prednost od 9,9 sekundi je nešto s čim devetostruki svetski šampion mora biti zadovoljan:

“Osećamo se dobro. Ovo je bio dobar dan. Prvi brzinci su bili sjajni, ali smo onda imali male probleme s hibridnim pogonom. Imao sam solidan brzinac (SS8), ali sada je nešto više poledice na cesti. Bio sam iznenađen kada sam postavio najbolja vremena na šejkdaunu, jer obično nisam baš u najboljoj formi na samom poćetku. Ipak, od samog starta forsiramo i stičemo osećaj u autu. Nije velika prednost, ali nam je drago da vodimo nakon prvog dana.”

S druge strane, Sebastijen Ožije nije imao baš tako sjajan dan. Dosta se žalio na osećaj u automobilu i manjak samopouzdanja. Ipak, nakon što ga je sreća pogledala vež na prvom brzincu dana kada je žestoko udario zadnjim krajem svog Jarisa u bankinu, a prošao samo sa ogrebotinama, Ožije nema razloga da bude nezadovoljan. Pred njim je još devet brzinaca na kojima je sve moguće.

   “Jutros smo više igrali na sigurno. U poslepodnevnom krugu smo gurali do maksimuma i ne mogu ići brže. Fali nam stabilnosti i gripa. Trenutno, nije moguće ići brže, ali smo srećni s poslepodnevnim krugom.”

    Iako je nakon jutarnjeg kruga držao drugo mesto iza Loeba, Elfin Evans je na poslednjem brzincu napravio veliki zaostatak za vodećim i značajno zakomplikovao sebi život i smanjio šanse za pobedu. Velšanin je bio izuzetno konkurentan tokom celoga dana, a rezultat na poslednjem brzincu je bio iznenađenje i za njega samog:

“Iznenađen sam tolikim gubitkom vremena. Verovatno smo bili preoprezni u hartovima pred kraj brzinca, ali nisam očekivao da ćemo izgubiti toliko (vremena). Sve u svemu, dobar dan – malo uspona i padova, ali je frustrirajuće završiti ga na ovaj način.”

    Fordove posade privlače veliku pažnju u Monte Karlu. Puma Reli1 je izuzetno konkurentan auto i to se vidi po činjenici da je trenutno najviše pobeda na brzincima u rukama M-Sportovih vozača. Pored Loebova četiri najbrža vremena, svoju prvu pobedu na brzincu je upisao i Gas Grinsmit. Ništa to ne bi bilo toliko spektakularno da Britanac nije imao “veliku” proslavu pobede u svom automobilu koja je išla uživo u eter:

Posada koja je skrenula pažnju na sebe, ali na loš način jeste Adrijen Furmo i Aleksander Koria. Francuzi su bili veoma brzi na startu prvog današnjeg brzinca. Na prvom merenju su bili izjednačeni s Ožijeom koji je tada imao najbrže vreme brzinca, ali je Furmo prebrzo ušao u jedan od zavoja, isklizao napred i udario u brdo koje je lansiralo njegovu Pumu preko ograde u provaliju. Od Pume nije ostalo ništa, ali su Furmo i Koria prošli bez ikakvih posledica.

Hjundaijevi momci su imali nešto lakši bolji dan za razliku od jučeraš¡njeg kad su već na šejkdaunu iskusili probleme s automobilom. Ni današnji dan nije bio bez problema, ali su oni bili kud i kamo manji. Tijeri Nevil se uspeo popeti do četvrtog mesta, a na poslednjem brzincu dana je bio samo 1,5 sekundi sporiji od najbržeg vremena. “Hibridni sistem je ponovo radio. Ponovo smo radili neke izmene na automobilu. Ipak, mislim da ćemo se dosta mučiti ovoga vikenda. Na limitu sam onoga što možemo napraviti s paketom koji trenutno imamo. Ne možemo previše učiniti, ali moramo se boriti”, izjavio je Nevil nakon SS8.

I njegov kolega, Ot Tanak, ugurao se u top 5 pojačavći tempo pred kraj dana: “Najveći napredak je konzistentnost koja nam je nedostajala. Sada su stvari prilično u redu. Na nekim brzincima je izuzetno visok grip, a nemamo način da prilagodimo automobil tome. Ipak, još uvek smo u reliju i to je pozitivno nakon svih problema.”

  Sutra je pred posadama 92,46 takmičarskih kilometara podeljenih na pet brzinaca. Dan kreće u 08.17 prvim brzinskim ispitom dana, a start poslednjeg je u 15.16. Evo kako izgleda puni raspored za sutra:

SS9 Le Fugeret / Thorame-Haute 08:17
SS10 Saint-Jeannet / Malijai 1 10:08
SS11 Saint-Geniez / Thoard 1 11:16
SS12 Saint-Jeannet / Malijai 2 14:08
SS13 Saint-Geniez / Thoard 2 15:16

Poredak nakon SS8

RallyMagazin RS Team

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana.