Prvo, odnosno drugo takmičenje Šampionata Srbije održano je 13. i 14. aprila na Kraljevici u Zaječaru, a u organizaciji ASU “AS” iz Zaječara. Pobenik prve i druge trke je Miloš Stevanović u automobilu Honda Sivik 1,6, koji je već na početku sezone pokazao da se i ove sezone bori za naslov prvaka u generalnom plasmanu.
Potpuno nova podloga na Kraljevici, gde se nalazi i novi gradski stadion, dočekala je ukupno 44 takmičara iz Srbije u subotu 13. aprila, kada je vožena prva trka pod nazivom Autoslalom “Kraljevica Zaječar I 2024”. Autoslalom je ovde već vožen 2021. godine, a ranije i super specijal u okviru reli takmičenja. Toplo, prolećno vreme je pored staze okupilo i veliki broj publike, koja je aplauzom nagradila svaki dobar prolaz, a akcije je bilo na pretek. Trka je bodovana za Nacionalni šampionat Srbije i Otvoreno prvenstvo Srbije u autoslalomu, dok su pokrovitelji grad Zaječar, vinarija “Ćosić” kao i Sportski savez grada Zaječara. Na startu trke videli smo poznate takmičare, povratnike iz ranijih sezona, ali i solidan broj debitanta, a oprobale su se i dve dame. U nedelju 14. aprila je vožena druga trka pod nazivom Autoslalom “Kraljevica Zaječar II 2024”, a uslovi za vožnju su bili još idealniji, čemu u prilog govore i postignuta vremena, dok je trku startovalo 42 takmičara.
Kao što smo rekli u uvodu, Stevanović je od starta krenuo silovito i postavio najbrža vremena u svim vožnjama prvog i drugog dana, osim u drugoj vožnji drugog dana kada je najbolje vreme ostvario Goran Medić u Tojoti Jaris GR, koji je prvog dana zauzeo treće mesto u generalnom, a drugog drugo. Stevanović je prvog dana nakon dve najbolje vožnje zbirno vozio 03:52,859, a drugog 03:44,032. Najbrže je stazu vozio 01:51,720. Drugo mesto prvog dana zazuezo je Stevan Dimitrijević u Opel Korsi 2,0, a vozio je 04:01,433 minuta, što je odličan rezultat. Medić je prvog dana ostvario vreme 04:03,033, a na drugoj trci 03:46,481, što je pokazalo da se navikava na svoj novi auto, koji je zamenio Golf R, koji je vozio prošle sezone. Treći u generalnom plasmanu drugog dana je Mladen Obućina, a vozio je svoj provrereni Reno Klio 2,0 RS, a vozio je 03:54,674.
Što se tiče klase I na samom startu smo ostali bez favorita Gorana Ratkovića, kome je otkazao motor, pa je on mora da se povuče sa takmičenja, a do duple pobede stigao je Mihajlo Balačikić u Fijatu Panda. On je krenuo stopama svog strica i šampiona Dragana Balačikića, a odmah je pokazao svoj potencijal već na drugom takmičenju u karijeri. Drugo mesto zauzela je Marija Nedeljković u Sitroenu Sakso, dok je treća Aneta Stamenković u VW Polo. Marija se drugog dana nije pojavila na startu, pa je Aneta upisala i jedno drugo mesto.
Marko Stanković se vratio na stazu nakon godinu dana pauze i to u klasu II u novom automobilu Sitroen C2 1,6 VTS i zabeležio ubedljive dve pobede na startu sezone i tako pokazao da se na njega može ozbiljno računati u ovoj klasi u nastavku sezone. Druga dva mesta osvojio je Mladen Isaković u Fijatu Punto, koje je ovo tek drugi trkački vikend u karijeri. Treći na podijumu u subotu je Dalibor Čabrajac u Reno Tvnigo, a u nedelju je to bio Miloš Ignjatović u Sitroenu Sakso.
Veoma uzbudljvio je bilo u klasi III, a prvi je u subotu bio Zlatan Jovanović u Ford Fijesti, koji je nastavio svoj ponednički niz. Taj niz u nedelju je prekinuo Dejan Kovačević, koji je bio odsutan minule sezone, a za ovu je pripremio još jednu Fijestu 2,0 ST, sa kojom je i pobedio. Kovačević je dan ranije napravio grešku i završio drugoplasirani u klasi, a treći je bio Aleksandar Savić u Audiji A3. Jovanović je u nedelju drugi, a treći je Predrag Belić u još jednoj Fijesti ST, koji je spremio za ovu sezonu.
Klasa IV je protekla u znaku Nikole Vetića i Nenada Dragićevića, koji dele jedan Fijat Ćinkvećento. Prvo dana prvo mesto osvojio je Vetić i pored greške u zadnjoj vožnji, drugi je Dragićević, a treće mesto odlazi u ruke Desmira Borisavljevića u u Fijatu Seićento. Drugog dana prvi je Dragićević, drugi Vetić, a još jedno treće mesto uzima Borisavljević. Dragićević je pored završio i četvrti u generalnom, ispred konkurenata u mnogo jačim automobilima.
Stevanović je ujedno najbrži i u svojoj klasi V, drugi je Milan Danković u Pežou 106 u subotu, a koji je treći u nedelju. Treći prvog dana je Dragan Stamenković u Sitroenu Sakso. Aca Stanković je u nedelju drugi u pozajmljenom Jugu, a u subotu nije vozio zbog privatnih obaveza.
Bojan Sijerković u Ford Fijesti ST je zabeležio prvi dan pobedu u klasi VI, a drugi dan je imao problema sa pumpom goriva i završio je drugi. Pomenuti Obićina je upisao jedno drugo i jedno prvo mesto u klasi. Treći oba dana je Nikola Cokić u vremešnom Opelu Kadet 2,0 GSi.
Medić je ujedno pobedio dva puta u svojoj klasi VII, Nenad Brdar stigao je do dva druga mesta u svom VW Golf R, a dva puta treći je Bojan Colić u Seatu Leon.
Aktuelni šampion Miloš Sovilj stigao je do pobede u svojo klasi VIII i pored dosta problema u subotu sa svojim Suzukije Svift 1,3 GTi. Drugi je Nemanja Morarević u Sitroenu C2 1,6 koji je pozajmio od svog oca Igora, a treći je Uroš Ivković u Jugu 55 N. Jedini takmičar drugog dana u ovoj klasi je Morarević, koji je uspešno stigao do cilja.
Puna je bila i najjača klasa IX, prvog dana slavio je Dimitrijević ispred Milutina Đurića u Zastavi Jugo 1,8 E2. Treći je debitant Stefan Spajić u Renou Klio 2,0 RS, a koji je drugog dana zapisao i prvu pobedu u karijeri. Đurić je upisao još jedno drugo mesto, dok je Dimitrjević napravio grešku i završio treći.
Naredna trka je za dve nedelju u Velikom Gradištu, nadomak Srebrenog Jezera, a vozi je 27. i 28. aprila takođe kao duplo takmičenje.