Autoslalom u Zaječaru otvorio Šampionat Srbije ove sezone

Autoslalom

  Proteklog vikenda u Zaječaru vožena je prva trka Nacionalnog šampionata Srbije i Otvorenog prvenstva Srbije u automobilizmu. Organizator duple trke u jednom vikendu, 13. i 14. maja, bio je ASU “AS” iz Zaječara, koji se i ovoga puta pokazao kao izvanredan domaćin.

  Na strartu prve trke u subotu, koja je nosila naziv “Nagrada Zaječara I 2023”, našao se ukupno 41 takmičar, od toga i dve dame, a u nedelju nešto manji broj njih 36, na trci “Nagrada Zaječara II 2023”. Međutim i to je sasvim bilo dovoljno da se popune sve klase, a sama trka bude jako zanimljiva, kako u generalnom plasmanu, tako i po kategorijama, uz promenljive vremenske uslove.

  Pobednik prve trke u subotu je iskusni Dejan Pejić u Renou Klio, koji je imao i najbreže vreme dana u drugoj vožnji od 01:01,331 minuta, dok je u drugoj vozio 01:02,056, što u zbiru iznosi 02:03,387 minuta. Drugo mesto pripalo je aktuelnom šampionu Milošu Stevanoviću u Hondi Sivik, a koji je vozio 02:04,752. Treći na pobedničkom postolju je Aleksandar Tadić, uslovno rečeno gost iz Bosne i Hercegovine, s obzirom da on vozi sa licencom SAKSS-a. Njegovo vreme na kraju iznosi 02:05,420, a vozio je svoj provereni Mini Kuper S.

  U nedelju je bio nešto drugačiji poredak, u kišnim uslovima najbolje se snašao Ivan Anđelković u Fijatu Punto 1,4 GT, a vozio je 02:13,118, dok je sa manje od pola sekunde zaostatatka za njim Miloš Sovilj u Suzukiju Svift 1,3 GTi. Treći je Miloš Stevanović.

   Sama staza na kojoj se vozila trka dužine je 1150 metara, sa sa dva slaloma, četiri šikane i jednom kapijom. Podologa je naravno asfaltna, a minimalna dužina staze iznosi šest metara.

  Program takmičenja započeo je u subotu u ranim jutarnjim časovima, dok je prvi trening startovao u 11.00 prema satnici, a prva vožnja trke od planirane tri u 13.00. U nedelju je bio planiran isti raspored, ali je organizator odlučio da zbog loših vremenskih uslova krene nešto ranije sa trkom, što se ispostavilo kao dobra odluka, jer je kiša padala do pred sam kraj takmičenja.

  Što se tiče plasmana po klasama krenućemo od Klase I gde se voze serijski autmobili sa zapreminom motora do 1200 ccm.  Poredak je bio isti na obe trke, a dominaciju u klasi nastavlja Goran Ratković u prepoznatljivom Fijatu Seićento. Danijel Panić rešio je da se oproba i u ovoj disciplini, a svoj VW Polo doveo je do drugom mesta u klasi. Treći je Miloš Ilić u Fijatu Punto.

  U klasi II do 1600 pobednik u subotu je Kevin Sejranović u Sitroenu Sakso, drugi je iskuni Zlatiborac Željko Starčević takođe u Saksu, dok je treća Irena Vukić u Seatu Arosa. Na drugoj trci prva dvojica su se zamenili, tako što se Starčević bolje snašao po kiši, a Vukić opet treća.

  Zlatan Jovanović nastavlja da niže pobede u najjačoj klasi serijskih automobili do 2000, a njegova Ford Fijesta ST je duže vreme neuhvatljiva za konkurente. Veteran iz Subotice Predrag Belić je drugi u Ford Pumi na oba dana. Treće mesto na prvoj trci zauzeto je aktuelni šampion u klasi I na kružnim stazama Mateja Nikolić, a vozio je Reno Klio, dok se u nedelju nije pojavio na startu. Zamenio ga je na tom mestu Dejan Ilić Dženinks, legenda srpskog i jugoslovenskog automobilizma, u Fijatu Punto. Ilić se prošle sezone na beogradskom Ušću oprostio od aktivnog bavljenja automobilizmom, ali je odlučio da iskoristi priliku i pruži podršku disciplini koja raste iz godine u godinu.

  Sprint automobili su raspoređeni takođe u klase prema zapremni motora, a najmanja je do 1200, gde je prvog dana slavio Nikola Vetić u pozajmljenom automobilu od Nenada Dragićevića, koji je završio drugi. Automobil je marke Fijat, ali Ćinkvećento, čiji je mlađi brat Seićento izbor mnogih u najmanjim klasama, a jedan takav je Nemanja Đurić doveo do trećeg mesta. Drugog dana Dragićević je upisao prvu pobedu u ovoj klasi, Đurić je takođe popravio plasman i završio drugi, dok je Dušan Pavlović treći u Zastavi Jugo.

  Miloš Stevanović je pored odličnog plasmana u generalnom potvrdio i dve pobede u svojoj Klasi V do 1600, a njegova Honda je besprekorno radila u svim mogućim vremenskim uslovima, koji su se smenjivalu u Zaječaru tokom dva takmičarska dana. Dejan Vukić, šampion sa brdskih trka, drugi je na obe trke u Folksvagenu Lupo. Treće mesto prvog dana pripalo je Aleksandru Isakovu u Sitreonu A-iks, a drugog Milanu Dankoviću u Pežou 106. U ovoj klasi junak dana je Aca Stanković, kome je motor na Suzukiju otkazao poslušnost u subotu, ali su preko noći uradili generalnu popravku na novom pogonskom agregatu i on je uspeo da se pojavi na trci. Prvog dana je bio peti, a drugog četvrti u ovoj klasi.

  Dejan Pejić je pobedu u Klasi VI prvog dana, drugog prepustio Aleksandru Mijailoviću, koji je zasluženo slavio u nedelju u svom FIjatu Punto, dok je prvog dana bio treći. Darko Terzić je bio konstantan i oba dana upisao drugo mesto u svojoj Opel Astri.

  Tadić je takođe imao duplo slavlje u Klasi VII, dok je Goran Medić u Golfu zabeležio drugo, odnosno treće mesto. Marko Krstić u Renou Klio je upisao drugo mesto u subotu, dok je treće u nedelju pripalo Nenadu Brdaru u Škodi Fabiji.

  Karakteristični “kavazuki”, koji vozi Miloš Sovilj, bez premca je u svojoj Klasi VIII, a radi se o izuzetno spremljenom automobilu za ovaj tip takmičenja, Suzukiju Svift 1,3 GTi. Drugi je Marko Stojanović u Zastavi Jugo 55 N, koji je ne može da se nosi sa izuzetno jačim japancem. Međutim, Stojanović je borbu za drugo mesto vodio sa debitantom Urošem Ivkovićem, a koji je nedavno napunio tek 16 godina. Sin je Miloša Ivkovića, aktuelnog takmičara na brdskim stazama. Oni su za ovu sezonu pripremili Jugo N, a plan je da se oproba i na brdskim stazama i nesumnjivo će biti najmlađi takmičar u klasi. Pehar već na debiju i dobra vremena,+ odličan su podstrek za nastavak sezone.

  Najbrži u najjačoj klasi IX je pomenuti Anđelković, dok je drugi Stevan Dimitrijević u Opel Korsi. Treći je povratnik na stazu Dejan Smiljanić u Jugu, a isti plasman ostvarili su i na drugoj trci.

  Na kraju organizator se zahvalio takmičarima i svima koji su doprineli da se ovo takmičenje realizuje, uz obećanje da će se sledeće godine slalom održati na stazi gde su se vozile brdske trke, dok je grad Zaječar spreman da opet bude dupli domaćin i ugosti i brdske trke pored autoslaloma.