Na užarenom asfaltu staze Malačka, nedaleko od Splita, danas su voženi treninzi za 27. izdanje brdske trke „Nagrada Radošić – Malačka“. Od 79 takmičara koliko se našlo na startnoj listi, najbrži od svih bio je predstavnik Srbije, Uroš Brkić u svojoj Normi, dok je na samo dve 2,1 sekunde zaostatka iza njega Dejan Dimitrijević u monstruoznom Seat Leonu R32 Turbo. Vozač AKK Fly with Kolman je imao kvar na automobilu u drugoj vožnji te ne znamo koliko je mogao popraviti svoje vreme, baš kao ni Brkić koji je zaustavljen na stazi zbog incidenta koji je imao vozač pre njega. Bilo kako bilo, očekuje nas zanimljiva borba za tron u generalnom plasmanu. Treći je bio Tamaš Kovač iz AK Pelješac rejsinga.
Grupa 1
Prvo vreme generalnog plasmana Prvenstva Hrvatske, kategorije 1 i Grupe 1 je postavio Dejan Dimitrijević. Nakon odličnog izdanja u Kotoru gde je sigurno slavio nakon odustajanja zbog tehničkih problema u Skradinu, problemi se ponovo vraćaju aktuelnom prvaku Hrvatske. Drugi trening nije završio zbog kvara, a ekipa je ostala da radi na Seatu koji stvara sve više problema, ali imajući u vidu da je Dimitrijević redovno u borbi protiv bolida i prototipova, jasno je da njegov automobil trpi velika opterećenja i kvarovi su normalna pojava. Iako smo očekivali bližu borbu između njega i Jurice Majića, očito smo bili preoptimistični i da će Majiću biti potrebno malo vremena da dovede svoj automobil na taj nivo da se može boriti protiv Dimitrijevića.
Grupa 2
Malo nas je zavarao nakon nezvaničnog i prvog zvaničnog treninga, ali onda je ubacio u višu brzinu. Stijepo Manenica je ponovo naglasio ulogu favorita u Grupi 2. Njegov Volkswagen Golf TCR radi savršeno, a šesto mesto generalnog plasmana i zaostatak od samo 6,3 sekunde za najbržim Brkićevim vremenom govori u prilog tome da je Manenica zaista u svojoj „zoni komfora“ sa Golfom i da je trenutno najbrži u grupi. Možda nije najbrži, ali sigurno je najatraktivniji. Drugo mesto je zauzeo Nino Andrejević. Nadamo se da je ovoga puta zadovoljniji, obzirom na to da je nakon Kotora bio razočaran performansama svog automobila. Kao pravi trkač, željan je borbe i razumemo i takav stav, a što se tiče nas, uspeh je bio i pojaviti se u Kotoru nakon teškog incidenta u Skradinu. Čak je i laiku bilo jasno da Punto ne funkcioniše kao inače, ali Andrejević je završio trku i uzeo poene. A sada je tu i veoma je konkurentan. Tamaš Tomšani je sa svojom Ladom doplesao do trećeg mesta na treninzima i bio jedan od najisčekivanijih vozača na stazi. Biće zanimljivo ispratiti šta Mađar može još izvući iz svog automobila i da li može izazvati Andrejevića. Važno je napomenuti da Tomšani nije vozio drugi trening pa ne znamo koliko bi se ubrzao u odnosu na prvi, a sve odgovore ćemo dobiti sutra. Nakon subote, vozača AK Župa dubrovačka i AK Dubrovnik rejsinga deli nešto manje od pola sekunde, a sutra očekujemo još tesniju borbu.
Grupa 3
Grupa koja je u Kotoru imala samo dva takmičara, a nakon odustajanja Marina Poropata samo jednog, u Splitu je donela mnogo novosti. Ne znamo s čim bismo pre krenuli, a možda je najbolje da krenemo od vozača kojeg smo već spomenuli. Dakle, Poropatov Clio je u Kotoru rekao svoje poslednje reči, tačnije motor tog auta. Branilac titule u klasi je bio krajnje pesimističan po pitanju pojavljivanja u Malačkoj, međutim dogovorena je renta Renoa 5 GT Turbo kojeg je nekada vozio Miroslav Herceg. Tako se Poropat ipak našao na startu trke, a sezona je koliko toliko spašena (barem se tako čini). Nakon dve vezane pobede, očekujete da Nihad Seferagić bude prvi i na današnjim treninzima, međutim iznenađenje je priredio Marko Pleše iz Ogulin rejsinga koji je bio najbrži nakon dva vožena treninga, s nešto manje od sedam desetinki ispred Seferagića koji je bio drugi. Sada očekujete da kažemo da je treći bio Poropat, eh nije… Treći je bio Kristian Marinić u VW Golfu. I ko zna šta nam sutra donosi u ovoj grupi. Jedno je sigurno – ništa nije sigurno.
Grupa 4
Mislili ste da je sva drama završena u Grupi 3? Varate se. Grupa 4 je priča za sebe. Na prvoj trci sezone, slavio je Željko Pavičić, zatim se Boris Katić vratio na pobednički put, a u Malačkoj bismo mogli dobiti i trećeg pobednika iz tri trke. Sandro Jaketić je prvi sa 1,8 bržim vremenom od Borisa Katića koji je drugi, a treći je Ante Alduk. Unutar grupe, imamo i dve klase: 4A i 4B. U 4A prvi i drugi su Jaketić i Katić, a treći je legendarni Niko Pulić u Seat Ibizi. Jaketić se nešto više izdvojio 1,8 sekundi, dok je između Katića i Pulića nešto manje od sedam desetinki. U 4B je nešto jasnija situacija pa je Alduk prvi s oko 2,7 sekundi bržim vremenom od drugoplasiranog Renata Herca, ali zato između njega i Floriana Šaleca stoji nešto više od jedne desetinke razlike u najbržim vremenima. Drama ne završava tu…
Grupa 5
Nastavlja se u Grupi 5. Najbrži u Grupi 5 je bio Saša Radola, ali je branilac titule imao i izletanje u drugoj vožnji prilikom kojeg je udario u zaštitnu ogradu i oštetio svoju Hondu Sivik. Ono što smo uspeli videti, oštećenja su samo kozmetička, ali pravo stanje stvari znaju samo u Radolinom timu koji će dati sve od sebe da proveri sve na njegovoj Hondi i dovede je u što bolje stanje za trku sutra. Robert Polić, drugoplasirani u grupi je takođe odvezao samo prvi trening, a odustao na drugom. „Puna papuča“ kasni 4,4 sekunde za Radolom, a znamo da će dati sve od sebe sutra da bude što bliži vodećem. Poliću je potreban plasman jer je na prve dve trke odustao – u Skradinu zbog incidenta, a u Kotoru zbog kvara na automobilu koji je doveo do izbijanja vatre. Treći u grupi je Nino Jeličić sa dve i po sekunde zaostatka za Polićem. Po klasama, situacija je sledeća. U 5A, prvi je Radola, drugi je Filip Škugor koji je popravio svoju Alfu nakon manjeg incidenta u Kotoru, a treći je Renato Jaketić. U 5B, prvi je Polić, drugi je Nino Jeličić, a treći Igor Nikolaus.
Grupa 6
Baš kao u Grupi 4, i u grupi 6 bismo mogli dobiti trećeg različitog pobednika iz isto toliko trka. Marin Gavranović je najbrži nakon treninga sa 1,2 sekunde bržim vremenom od drugoplasiranog Denija Kmetovića. Kmetović je imao mirniju subotu u Splitu nego u Kotoru kada su morali da popravljaju njegovu Škodu, a sutra možemo očekivati žestoku borbu i sa Marinom Božićevićem koji je završio treći na treninzima. Pobednik iz Skradina i branilac titule za najbržim kasni 1,9 sekundi, a videt ćemo šta još može izvući sutra na trci. Poredak grupe 6 je i poredak klase 6A, dok u 6B stvari stoje ovako. Ivan Grozdanić je prvi sa samo jednim voženim treningom ispred Jure Mornara, a treći je Marko Trlin koji je uspeo da osposobi svoju Hondu Sivik nakon kvara u Kotoru.
Brdsko prvenstvo povijesnih vozila
Najbrži od vozača u „historik“ konkurenciji bio je Dorijan Kljun za volanom Lančije Delte Integrale. Najveći kolekcionar trkačkih mašina među vozačima bio je najbrži ispred Sandra Poldrugovca i Lea Černija. Po klasama, u P1 je najbrži Božidar Matijaš sa 0,9 sekundi prednosti ispred Hrvoja Ćubelića. Njih dvojica će voditi sasvim izvesno veliku borbu, dok je Nenad Gržančič treći sa nešto većim zaostatkom za njima dvojicom. U P2, Dino Barićevac je sam, a u P3 je najbrži pomenuti Poldrugovac ispred Černija i Jurice Ivanovića. Kljun je sam u klasi P4, a u Y1 je prvi Ivan Špika ispred Luke Barbira.
Klasa E2/SC
Najbrži u klasi E2/SC je bio Tamaš Kovač u Talex M1 Suzukiju, a drugi je bio Filip Magdić.
CEZ Šampionat
Najbrži u CEZ šampionatu je bio Uroš Brkić, ispred Kovača i Gentana Šaćirija. Po grupama, u Grupi 3 je najbrži Manenica ispred Tamšanija i Gorana Deaka. U Grupi 4, najbrži je Katić ispred Pulića i Poropata, a u Grupi 5 je najbrži Milan Jakšić ispred Saše Radole i Ivana Batalića. U kategoriji 2, klasa E2/SC -2000 najbrži je Brkić ispred Kovača, u klasi E2/SC – 3000 najbrži je Filip Magdić. Klasa E2/SS – 2000 je pripala Gentanu Šaćiriju ispred Ivana Subotića.