Početak septembra, sada već tradicionalno, za ljubitelje automobilizma rezervisan je za brdsku trku na Miroču, nadomak Donjeg Milanovca, u prelepom ambijentu Nacionalnog parka Đerdap. Pobednik u generalnom plasmanu je Aleksandar Vidosavljević, koji je postavio i rekord staze.
Organizator takmičenja koje nosi naziv “6. Nagrada Miroča 2023” je ASK “G.A.G.A. Avala racing team” iz Beograda, dok je suorganizator ASU “AS” iz Zaječara. Pokrovitelji manifestacije su opština Majdanpek i Turistička organizacija opštine Majdanpek. Ovo takmičenje boduje se za Nacionalni šampionat Srbije, Otvoreno prvenstvo Srbije i Kup Starovremenskih vozila, a realizovano je u dva dana u subotu i nedelju, 09. i 10. septembra.
Subota je bila rezervisana za verifikaciju učesnika, a zatim su usledila dva nezvanična i dva zvanična treninga, dok je nedelja pre podne rezervisana za “warm up”, da bi nakon toga svečano trka otvorena tačno u podne. Usledile su zatim tri vožnje koje su se sabirale za plasman, obzirom da je staza na Miroču dugačka 2200 metara. Pored toga, ona važi za jednu od zahtevnijih u šampionatu, pogotvo ako se vozi u kišnim uslovima kao neka ranija izadnja, ali je ove godine bilo pravo letnje i sunčano vreme. Na startu trke našlo 35 takmičara iz Srbije i susedne Bugarske.
Šesto izdanje proteklo je u znaku Aleksandra Vidosavljevića Boboa i njegovog Pežoa 106 maksi, koji je prosto leteo stazom i ni u jednom trenutku nije dozvolio konkurentima da ga ugroze. Prilog u tome govori činjenica da je najbrži na svakom nezvaničnom i zvaničnom treningu, kao i sve tri vožnje trke, dok je rekord staze postavio u zadnjoj vožnji koju je vozio 01:23,740 minuta. Zbirno vreme sve tri vožnje pobednika je 04:11,852 minuta. Drugo mesto osvojio je Aleksandar Dimitrov u Hondi Sivik, koji je takođe vozio bez kalkulacija, ali je na kraju imao zaostatak od nešto više od pet sekundi za pobednikom. Treći je Viktor Tužarov, gost iz Bugarske u Pežou 106 1,6, koji je vozio veoma atraktivno, pa je na kraju njegovo vreme 04:25,472 minuta.
Klasa I je opet oduševila sve pristune, obzirom da su se prva tri vozila u seknudu, a na kraju je pobedio Nemanja Luković, dok je Slobodan Rabrenović završio na drugom sa pola sekunde zaostaka. Rabrenović je dobio prvu vožnju, Luković uzvratio na drugoj, a u trećoj su bili skoro identični, da bi razlika na kraju išla u korist iskusnog Lukovića. Rabrenović je u subotu imao problem sa menjačem na svom Jugu, ali je brzom intervencijom prateće ekipe kvar saniran i drugo mesto na kraju za njega. Treći je Miodrag Miljković, koji je pobedio na predhodnoj trci na Tari, a i ovde je zabeležio dobar plasman.
Miloš Mirković je opet proleteo klasom II i pobedio na svoj rođendan. Ivan Obradović je završio na drugom mestu, dok je treći Dušan Žarković. Obradoviću je ovo tek druga trka sezone i još jedan pehar, dok je Žarković razrađivao novi motor.
Baćko Vujović, gost iz Crne Gore, nastavio je dominaciju u klasi IV i vezao četri pobede za redom ove sezone, uz najbrže vreme u klasi i na ovoj trci. Njegova Honda je opet bila neuhvatljiva za Suzukija od Dejana Vukića, a Vukiću ostaje drugo mesto u klasi i prvo u konkurenciji za Nacionalni šampionat. Treći je Miloš Ivković u Zastavi Jugo.
Trio iz Bugarske je na postolju u klasi VI, a tu je prvi Dimitrov, drugi Tužarov, koji su ubedljivi i u genralnom plasmanu, dok je treći Martin Petkov u Sitroenu C2.
U klasi VII smo imali samo dva predstavnika i to obojica u Renoima Klio RS, a pobedio je Borko Simović, ispred Vladimira Đurića. Simović je korak bliže da odbrani titulu u klasi.
Vidosavljević je ujedno trijumfovao i u svojoj klasi VIII, a na drugoj poziciji je Danijel Panić u Hondi Sivik. Treći je Krum Krumov u Ladi VAZ, a automobili sa zadnjim pogonom su bili izuzetno zanmljivi za gledanje u ovoj klasi.
Vladmir Vasilev u moćnom Audijiu kvatro je pobedio u klasi X. Na drugom mestu je Borivoje Gajić u Hondi Akord, koji se na stazu vratio nakon pauze i prvi put nastupio u ovom automobilu i to uz dosta sreće, obzirom da je imao tehnički problem u prvoj vožnji. Na trećem mestu je Dragan Balačikić u vremešnom Folksvagenu Široko, koji je svojevrsna atrakcija.
Naredna i to dupla trka očekuje nas već za sedam dana u Sopotu, 16. i 17. septembra.