Brdska trka Skradin 2025: Sasu velika pobeda nakon tesne bitke sa Šagerlom

Brdske trke

„Trke priko Krke“ su i ove godine okupile veliki broj takmičara iz Hrvatske, Slovenije, Bosne i Hercegovine, Austrije i Mađarske. Lista prijava od 190 vozača je obećavala pakleni vikend na hrvatskoj verziji Velike nagrade Monte Karla. Vozni park nikada jači i ozbiljniji. Poršei, Lamborginiji, Micubišiji, formule, prototipovi, TCR automobili – svi na jednom mestu. Rezultat je to ozbiljnog dugogodišnjeg rada AK Mihovil iz Šibenika, na čelu sa Vlatkom Mikulandrom, koji su od male skradinske trke napravili jednu od najozbiljnijih trka u Evropi, sa namenski asfaltiranim park fermeom i celom infrastrukturom.

Iz izdanja u izdanje, računajući i revijalnu trku „Bongo hillclimb monsters“, rekord pomeraju naizmenično Mihal Ratajčik i Karl Šagerl. Sada je bio red na Šagerla koji je u drugoj nedeljnoj vožnji postavio vreme 1:31.994 i tako dodatno pomerio granicu. Čekamo Ratajčikov odgovor u oktobru kada je na rasporedu peto izdanje trke u čast pokojnog Ištvana Kaveca.

Pobedu u generalnom plasmanu trke je odneo Laslo Sas u svojoj prepoznatljivoj formuli Rejnard, iako je nakon prve trke sedeo na drugom mestu, baš iza austrijskog šampiona. Međutim, Šagerlu ni rekord staze nije bio dovoljan da zadrži iza sebe mađarskog vozača sa hrvatskom licencom, pa je tako iskusni „formulaš“ odneo pobedu za samo šest desetinki.

Treće mesto generalnog poretka je osvojio sjajni slovenački automobilista Matej Grudnik, koji je na treninzima bio najbrži u kategoriji 1, ali danas nije imao odgovor na Šagerlov izazov. Ipak, glavni cilj je ispunjen – pobeda u Prvenstvu Slovenije u generalnom plasmanu, kategoriji i grupi 1. Na putu do pobede je bio brži i od Vladimira Stankoviča u prototipu Volf GB.

Stankovič je bio najbrži u kategoriji 2 Prvenstva Slovenije, a to je već dovoljan razlog za zadovoljstvo učinjenim na stazi kroz Nacionalni park Krka. Poredak najbržih 5 je kompletirao veteran u još jednom legendarnom automobilu. Milan Bubnič i njegova slavna Lančija Delta Integrale nisu bili dovoljno brzi da pobijede Grudnika, ali pred njima je duga sezona i brojni dueli za najviše plasmane.

Prvenstvo Hrvatske

Krenimo od domaćina. Sezona prvenstva na brdskim stazama je ponovo krenula iz Skradina i već tradicionalno, najbrojniji vozni park je upravo na ovoj trci. Kako je Sas slavio u generalnom plasmanu trke, slavio je i u generalnom plasmanu Prvenstva Hrvatske. Drugi je bio Dejan Dimitrijević nakon ozbiljne borbe sa Tomislavom Muhvićem koji se vratio na stazu sa svojim Micubišijem. Dimitrijević je uzeo pobedu maestranom drugom vožnjom kada je poboljšao vreme iz prve vožnje za skoro 3 sekunde, dok je Muhvić bio oko pola sekunde sporiji. Četvrto mesto Prvenstva Hrvatske je osvojio Tamaš Kovač u formuli Taleks Suzuki, dok je peti bio Matija Jurišić. Aktuelni evropski prvak je još početkom meseca najavio da propušta trke Šampionata Evrope u Portugalu i Španiji jer se za njegovu klasu nije prijavio niko od vozača, pa je tako stigao u svoj voljeni Skradin i posle tehničkih problema u subotu, ipak odvezao odličnu trku u nedelju.

Klasa 6B

Ivan Grozdanić nastavlja u istom tempu kao i prošle godine. On i njegov VW Polo su dobitna kombinacija, pa je vozač AKK Rogoznica slavio sigurnu pobedu ispred Marka Trlina. Trlin je bio blizu nakon prve vožnje, ali u drugoj je išao nepunih sedam desetinki sporije nego u prvoj, dok je Grozdanić spustio svoje za nepunih šest desetinki. Treće mesto u klasi je osvojio vozač AK Solin, Jure Mornar. Za volanom svoje Honde Sivik je ostvario odličan plasman na početku sezone i ostavio dovoljno prostora za borbu s Grozdanićem i Trlinom u nastavku sezone.

Klasa 6A

U klasi 6A je bilo veoma napeto. Deni Kmetović ne može „predahnuti“ nakon odlaska Marina Božičevića u klasu 5B, jer je dobio velikog rivala u Sandiju Petehu. Nakon dve vožnje, delilo ih je manje od sekunde, a prednost je ovoga puta otišla u korist vozača AK Župa Dubrovačka i njegove Škode Oktavije. Dueli gradskih rivala iz AK Župa Dubrovačka i AK Dubrovnik rejsinga će sigurno obeležiti sezonu u ovoj klasi. Treći je bio Marko Deak iz AK Orosavlje za volanom Sitroena Sakso, a čak ni on nije bio previše daleko od ovog dvojca.

Klasa 5B

Njegov „lav“ ima pobednički pedigre, a on pobedničku formu. Marin Božičević je prešao iz klase 6A u 5B, a stare navike je nastavio i u novoj klasi. Pobeda na otvorenju sezone za AK Orosavlje mu donosi vetar u leđa i jasan pokazatelj da je preko zime obavljen dobar posao. Drugo mesto klase 5B je osvojio domaćin, Nino Jeličić. Vozač AK Skradin je bio u igri za pobedu nakon prve vožnje, ali je zbog nešto lošije druge vožnje morao da se zadovolji „srebrom“ na svojoj stazi. Svega tri desetinke su delile Jeličića i Božičevića nakon prve vožnje, što je garantovalo napetu drugu trku. Treće mesto je osvojio Miroslav Ujdenica iz AK Vrbovsko rejsing za volanom Honde Sivik Tajp R. Ujdenica ovoga puta nije bio dovoljno blizu da izazove dvojicu najbržih, ali za očekivati je da se i on uključi u borbu za vrh na određenim stazama koje će više pogodovati njegovoj Hondi nego suparnicima.

Klasa 5A

U klasi 5A nikada nije dosadno. Ili Saša Radola svojim akrobacijama za volanom Honde Sivik Tajp R zabavlja publiku ili se vozi na ozbiljnom nivou. Ovoga puta, Radola je na treninzima imao sebi svojstven momenat, dok je na trci bio savršeno precizan što mu je donelo pobedu u klasi, kao i prvo mesto grupe 5. Da se ne smije opustiti, pobrinuo se Stipe Medić u svom VW Golfu 4 koji je imao veliki napredak između prve i druge vožnje, što govori da nije u potpunosti iskoristio potencijal svog vozila. Medić je veoma brz vozač, ali ovoga puta nije bilo prave prilike da izazove Radolu, već je bio tu da ga drži pod dovoljnim pritiskom i nada se nekoj grešci. Poredak najbrža 3 u klasi je zaključio Kornel Njeki u Opel Korsi, a kao i inače, branio je boje AK Pelješac rejsinga.

Klasa 4B

Bilo bi nepošteno reći da se u klasi 4B desila senzacija, obzirom na respektabilnu statistiku vozača koji je odneo pobedu u klasi, ali i celoj grupi. Ipak, brojni problemi s novim automobilom su ga držali po strani – do ove trke. Harun Hadžić se velikom pobjedom vratio na pravi put i započeo sezonu na najbolji mogući način. Fokus svih radova na Integri preko zime je bio na pouzdanosti, a ne na performansama koje su značajno slabije nego prije. Ipak, Hadžić je odvezao gotovo savršenu trku u Skradinu i ostavio iza sebe konkurente s daleko jačim automobilima. Ante Alduk nije mogao parirati Hadžiću, te nakon poraza na prošlogodišnjem izadnju „Bongo hillclimb monsters“, Alduku je ovo drugi uzastopni poraz u Skradinu, stazi koja mu je poput domaće, uz onu na Malačkoj. Treće mesto u 4B klasi je osvojio iskusni Maro Franić u Seat Leonu S2000 koji je izuzezno lepa pojava na brdu, ali nije preterano brz automobil na brdskim stazama – ipak je njegovo prirodno okruženje trkačka pista.

Klasa 4A

Kako i sam kaže, dugogodišnji san se nastavlja. Ivan Batalić je pobedom započeo ovogodišnju kampanju. Sav trud i rad preko zime da se od njegove Honde Sivik Tajp R napravi još veće „čudovište“ se isplatio pa je tako u tesnoj borbi sa Sandrom Jaketićem izašao kao pobednik i narednu trku dočekuje na liderskoj poziciji klase. Jaketić je bio brži nakon prve vožnje, ali je Batalić ostao hladniji i u drugoj popravio vreme, dok je Jaketić pogoršao i time ispao iz igre za pobedu. Treća pozicija je otišla u ruke vozača AK Biokovo, Marka Šapita. On je u svojoj Seat Ibici Kupra odvezao dve sigurne vožnje, ne „petljajući“ se previše u borbu Batalića i Jaketića, što mu obektivno ni ne dozvoljava njegov auto.

Grupa 3

Kada šampion starog kontinenta dođe u klasu, onda znate da imate težak zadatak pred sobom. Upravo to su imali Nihad Seferagić i Marino Poropat. Matija Jurišić u životnoj formi, u nadmoćnom TCR automobilu koji je prošle godine poharao EHCC i ove godine krenuo istim putem. Jurišićeva pobeda ni u jednom momentu nije bila upitna, kao ni poredak vozača u top 3. Drugi je bio aktuelni prvak Grupe 3, Nihad Seferagić koji nije imao nikakve šanse protiv Jurišića, iako je vozio na vrhunskom nivou. Isto tako, povratnik na stazu, Marino Poropat i pored najboljeg ličnog vremena u Skradinu, nije mogao konkurisati Sefaragiću. Ono što Poropata sigurno raduje je činjenica da Reno Klio ponovo radi, nakon katastrofalnog peha u Kotoru prošle godine, kada je njegov stari motor otišao u istoriju. Sa takvim odnosom snaga na ovoj trci, čista situacija na sve tri strane.

Grupa 2

Najveće iznenađenje publici u Skradinu je priredio Niko Pulić. Iako je plan bio da deli Smarta tokom sezone sa sinom Ivanom, zov Skradina je bio jači pa je čuveni hrvatski automobilista posegnuo za automobilom koji se retko viđa na ovim stazama. Pulić je umesto u Smarta seo ni manje ni više u Lamborginija i „oduvao“ konkurenciju u klasi. Još jedan vozač koji zaslužuje sve pohvale iako je vozio tek drugu trku s novim automobilom je i Igor Vareško. Period navikavanja na novu Kupru TCR se odrađuje postepeno, a svi znamo koliko je Vareško brz vozač. Treći je bio Nino Andrejević koji je ove godine imao dosta više sreće nego prošle, kada je imao žestoko izletanje u kojem je propisno uništio svog Punta. Ove godine, bronza i sasvim dovoljno poena za temelj jedne lepe i uspešne sezone.

Grupa 1

Generalno, Grupa 1 je bilo izuzetno zanimljiva i neobično brojna. Čak 9 vozača u najjačoj grupi nije malo, ali za Prvenstvo Hrvatske su se bodovala samo dvojica. Dejan Dimitrijević je odneo pobedu u Skradinu, te je ove godine odlično započeo sezonu. Prošle godine, problemi su počeli već na treninzima pa je vozač AKK Fly with Kolman morao odustati od nedeljne trke. Ove godine, sudbina je htela da Dimitrijević pobedi na samom startu, ali ni ovoga puta nije bilo sve „glatko“. Protiv sebe je imao Tomislava Muhvića. Čoveka koji već nekoliko godina ne vozi aktivno, ali je to čovek koji je bio prvak Evrope na brdu 2013. godine, sa istim automobilom kojeg i danas vozi. Ipak, tada je to bio Micubiši grupe N, a sada je to prava zver za brdske trke. Bilo je lepo posmatrati duel, naročito nakon što je Muhvić bio brži u prvoj vožnji i činilo se kao da bi on mogao povesti nakon prve stanice prvenstva, ali upravo kvalitetna konkurencija je ono što je trebalo Dimitrijeviću da iz sebe, ali i iz svog Seat Leona izvuče ono najbolje.

Klasa 20 – kategorija 2

Nakon odustajanja Filipa Magdića u prvoj vožnji, Laslo Sas je ostao i bez jedinog konkurenta u svojoj klasi pa je tako sav fokus prešao na borbu za generalni plasman. Iskusni Mađar nije dopustio iznenađenja i slavio je u generalnom poretku trke, Prvenstva Hrvatske, kategorije 2 i klase 20 za Prvenstvo Hrvatske.

Brdsko prvenstvo povijesnih vozila

U Prvenstvu Hrvatske, zanimljivo je i među „historik“ automobilima. Najbolji u BPPV, bio je Armin Mujkanović, Tuzlak koji od 2022. vozi sa hrvatskom licencom. Njegova Honda Integra je došla u godine kada potpada pod historik vozila i odlučio je da je potpuno vrati na originalnu specifikaciju N-2000. Po rezultatu, reklo bi se da je pravi potez jer Mujkanović je slavio sigurnu pobedu i u generalnom plasmanu, ali i klasi B3. Drugi među „historičarima“ je bio Hrvoje Ćubelić u svojoj „petardi“. Njegov Reno 5 je radio odlično, ali protiv Mujkanovića nije mogao ovoga puta. Treći je bio Ante Gaćina.

Klasa A1

U klasi A1, najbrži je bio Nenad Gržančić u svom Fiatu Abart. Pobednički ritam iz prošle godine prenosi i u ovu te se javlja kao glavni favorit i ove godine. Iza sebe je ostavio Dorijana Kamenara, takođe u Fiatu Abart 1000, dok je treći bio Renzo Jurić u Fiatu 1100 R.

Klasa A2

Jedini takmičar u klasi A2 je bio Dino Barićević koji je odvezao dve sigurne vožnje u svom Fiatu 128 SC i upisao pobedu na početku sezone. Nadamo se da će u nastavku sezone imati više konkurencije i da će imati zanimljivije trkačke vikende od ovoga.

Klasa A3

Trećeplasirani od svih takmičara u BPPV, pobednik u klasi A3 – Ante Gaćina u svom VW Golfu je dominantno slavio u Skradinu ispred jedinog konkurenta Lea Černija. Černi je dao sve od sebe, ali Gaćina je u Skradinu bio neuhvatljiv. U nastavku sezone ćemo videti koliko Černi može parirati Gaćini, a u mnogome će zavisiti i od svojih mašina.

Klasa B1

Duje Prižmić je slavio u dvoboju između njega i Andra Šimunića. Vozač AK Pelješac rejsinga je svoj Suzuki Svift dovezao do prve pobede ove sezone, dok je Šimunić u svojoj Škodi Favorit morao da se zadovolji drugim mestom.

Klasa B2

U klasi B2, jedini vozač je bio Jurica Ivanović koji je upisao laganu pobedu na prvoj trci sezone i doneo vredne poene svom timu, AK Skradin.

Klasa B3

Najbronija klasa u BPPV je B3. Tu je slavio Armin Mujkanović koji je bio savršen ovog vikenda i nakon dve titule u CEZ-u, kreće u pohod na titulu u Prvenstvu Hrvatske, drugu po redu. Svoju prvu je osvojio 2022. u klasi 6A, takođe sa Hondom Integrom. Drugi je bio Hrvoje Ćubelić koji brani boje AK Opatija u svom Renou 5 GT Turbo, dok je treće mesto pripalo Eđidiju Benčiću u Reno Kliju.

Sezona se nastavlja za tri nedelje trkom u Ogulinu.