Već na samom početku teksta ćemo se izvinuti zbog kašnjenja teksta. Autor istog je pobijedio u Cazinu, ali je onda izgubio bitku sa virozom koja ga je zakovala za krevet nekoliko dana. Nakon dva takmičarska dana na užarenom asfaltu Krajiške Zmije, pobedu je odneo Mađar Laslo Sas u svojoj formuli. Vozač Dubrovnik rejsinga nije ostavio ni najmanje prostora konkurenciji da mu se čak ni približi, a kamoli da dovedu njegovu pobedu u pitanje. Drugi je bio izvrsni Uroš Brkić koji je pored drugog mesta u generalnom plasmanu, ostvario i pobedu u klasi za FIA CEZ šampionat. Treće mesto je osvojio Dejan Dimitrijević koji furiozno grabi ka novoj tituli prvaka Hrvatske, a ovoga puta je bio najbrži i u Grupi 1 za FIA CEZ prvenstvo. Poredak najbržih pet kompletirali su hirurški precizni i brzi momci – Boris Katić na četvrtom i Nihad Seferagić na petom mestu.
Prvenstvo Hrvatske
Grupa 1
U Grupi 1, Dejan Dimitrijević je ponovo bez premca. On i njegov Seat funkcionišu savršeno, a super brzi Dimitrijević se ozbiljno približio i obaranju rekorda kategorije 1, mada takvo nešto nije ni bilo potrebno jer je sigurna pobeda bila već „u džepu“. Jurica Majić je dao sve od sebe i s dve ujednačene vožnje došao do drugog mesta, ali protiv Dimitrijevića i njegovog Seata se trenutno ne može.
Grupa 2
Ni u Cazinu nismo videli Stijepa Manenicu pa su duel za pobedu vodili Nino Andrejević i Tamaš Tomčani. Andrejević nastavlja s dobrom formom i bilježi novi trijumf. Iza sebe je ostavio uvek atraktivnog Tomčanija koji ovoga puta nije mogao da savlada svog glavnog rivala. Treće mesto je osvojio povratnik na stazu, Edis Hadžipašić. Šampion BiH u klasi E1-17 u 2017. godini, u međuvremenu je kupio novu Subaru Imprezu i ovaj nastup je bio premijerni s novim vozilom, a kao i mnogi njegovi sunarodnjaci, i Hadžipašić je odlučio uzeti hrvatsku licencu jer bosanskohercegovačku ne može dobiti zbog već poznatih razloga.
Grupa 3
Nihad Seferagić je ostao sam u Grupi 3 nakon što je Marko Pleše odustao već u prvoj vožnji. Cazinjanin je ipak bio na visini zadatka i odvezao je dve odlične vožnje koje su ga dovele i do petog mesta u generalnom plasmanu, a pobeda u Grupi nije ni bila u pitanju.
Grupa 4
Boris Katić je pored „ekscesa“ u Skradinu, u nastavku sezone neprikosnoven. Osim tog slučaja pucanje sajle gasa, Katić je u nastavku sezone nizao odlične rezultate, a nova pobeda u Cazinu je bila tek „šlag na tortu“ pred završnicu sezone. Renato Herc je bio drugi, a Florian Šalec treći u grupi 4. Po klasama, u klasi 4a je prvi Katić, drugi je Mladen Đajić, a treći je Ivan Batalić. U „slabijoj“ klasi četvorke, pobjedu u 4b je donio Herc ispred Šaleca i Ivice Dragoševića.
Grupa 5
U grupi 5 se dešavala drama pre same trke. Saša Radola koji je u petak završio na infuziji, a u nedelju na najvišem stepeniku postolja Grupe 5, pokazao je kako je jači od svega i da ga ništa ne može zaustaviti na putu do pobede. Milan Tatalović je bio odličan peti, a Ivan Bekavac je osvojio treće mesto u grupi. Po klasama, Radola je slavio u 5a ispred Bekavca i Kornela Njekija, dok je u 5b slavio Tatalović ispred Nina Jeličića i Hasana Ljubijankića.
Grupa 6
U Grupi 6 smo videli veliku borbu za pobedu između Sandija Peteha i Denija Kmetovića, a samo desetinka je presudila u korist Peteha koji je slavio za Istra Racing Team Pazin. Kmetović je tako završio drugi, dok je Ivan Grozdanić završio na trećem mestu grupe. Poredak dvojice prvoplasiranih u grupi je ujedno i poredak klase 6a – Peteh je prvi, a Kmetović drugi. Grozdanić je trijumfovao u klasi 6b ispred Marka Trlina, a treći je Jure Mornar.
Grupe D/E2-SS – CN/E2-SC
Pobjedu u grupi D/E2-SS je odneo izvrsni Laslo Sas, dok je u klasi CN/E2-SC slavio Filip Magdić.
Brdsko prvenstvo povijesnih vozila
Hrvoje Ćubelić i njegov Reno 5 GT Turbo su pokorili Krajišku Zmiju. Ćubeliću ovo nije prvi put da slavi u Cazinu, jer mu je to već ranije polazilo za rukom u Yugi. Drugi je bio Dorijan Kljun koji ove godine uglavnom vreme provodi na prvom mestu generalnog plasmana, ali ipak nije nepobediv. Treće mesto je osvojio Jurica Ivanović iz AK Skradin.
Po klasama, videli smo veliko iznenađenje u P1. Nakon okretanja u prvoj vožnji, Božidar Matijaš gubi sve šanse za novu pobedu u klasi i prepušta je Nenadu Gržančiću koji je bio izvrstan u nedelju i zasluženo slavio.
U klasi P2 najbrži je bio Dino Barićevac, a u P3 je prvi Dorijan Kljun. Drugi je Jurica Ivanović, dok je „bronzu“ poneo Leo Černi. Jedini predstavnik u klasi P4 je bio Hrvoje Ćubelić i slavio je pobedu kao i u generalnom plasmanu BPPV.
FIA CEZ šampionat
Grupa 1
U Grupi 1, pobedu je odneo Dejan Dimitrijević koji je bio neumoljiv prema konkurenciji u svojoj kategoriji. Drugi je bio Armin Mujkanović kojem je ovo bila tek druga brdska trka ove godine, a suočio se i sa određenim tehničkim problemima na njegovoj Zastavi Yugo.
Grupa 2
Iako se prvi put pojavio na ovoj stazi i za kratko vreme morao da je nauči i otkrije sve njene tajne, Jovan Perunović je bio na visini zadatka i odvezao bez greške oba dana i zasluženo slavio u grupi 2 CEZ šampionata.
Grupa 3
Tamas Tomčani je bio drugi u grupi 2 za Prvenstvo Hrvatske, ali je odneo pobedu u Grupi 3 za FIA CEZ šampionat.
Grupa 4
Još jedan usamljen takmičar u svojoj grupi poput Tomčanija i Perunovića, bio je Boris Katić. Katić je izvrsnom vožnjom pokupio brojne pehare na trkačkom vikendu u Cazinu.
Grupa 5
Prava borba je viđena u Grupi 5. Nakon prve vožnje, vodstvo je držao Saša Radola, ali je u drugoj Milan Jakšić izvukao vožnju sa druge planete i slavio novu pobedu u CEZ šampionatu. Radola se tako morao zadovoljiti drugim mestom, dok je treći bio Ivan Batalić.
Gran Turismo Cazin
Cazinska trka je unikatna u BiH po tome što ima poseban kup za vozače u cestovnim automobilima, kao i za vozače u trkačkim automobilima, ali bez licenci. Da, organizator se sjetio vozača koji imaju izbor da voze za neku od okolnih zemalja ili da odvezu bar jednu trku godišnje u svojoj državi. Najbrži od svih vozača u ovom kupu bio je Vid Gradišar u Poršeu 911 GT3 ispred Harisa Alispahića, takođe u Poršeu 911 GT3. Treće mesto je pripalo dobro poznatom licu na našim trkama – Dejanu Vujasinu u njegovoj Hondi Sivik Type R.
Po klasama, poredak prva tri izgleda ovako:
GTC – 200 HP
- Rijad Begić (BiH) Audi A3 Limousine 2.0
- Ismar Pečenković (BiH) Citroen Saxo
- Adis Durmanović (BiH) Citroen Saxo
GTC -350 HP
- Nedžad Bećirević (BiH) Volkswagen Golf R
- Tarik Kržalić (BiH) Audi S3
- Muamer Puškar (BiH) Honda Civic Type R GT
GTC +350 HP
- Hamid Kurtović (BiH) Mercedes-AMG GT
- Rijad Kurtović (BiH) Audi RS3 Limousine
- Janez Kravcar (SVN) BMW M2 CS
Porsche Cup
- Vid Gradišar (SVN) Porsche 911 GT3
- Haris Alispahić (BiH) Porsche 911 GT3
- Ešref Salković (BiH) Porche 911 4S
GPC -1600
- Dejan Vujasin (MNE) Honda Civic
- Amel Semanić (BiH) Honda Civic
- Elmedin Dautović (BiH) Citroen Saxo
GPC -2000
- Dejan Vujasin (MNE) Honda Civic Type R
- Kasim Ljubijankić (BiH) VW Golf
- Selma Kapić (BiH) Subaru Impreza WRX STI