Gregor Duda pobedom i rekordom staze na Avali spustio zavesu na sezonu 2021

Brdske trke

Poljak u Hjundaiju i20 WRC oborio rekord koji je držao Aleksandar Vidosavljević postavljen u Pežou 106
Avala – najslavnija brdska trka u Srbiji, još jednom je minulog vikenda ugostila najbrže vozače u sklopu Nacionalnog šampionata Srbije, Otvorenog prvenstva Srbije i FIA Šampionata centralnoevropske zone. Ukupno 44 takmičara su prošla kroz cilj obe vožnje u nedelju 17. oktobra i ostvarili plasman na brdskoj trci “Nagrada Beograda – Avala 2021”. Trku su zajedničkim snagama organizovali SAKSS i AMSS, uz pomoć grada Beograda. U subotu na zvaničnim treninzima, vremenski uslovi su stvarali dosta problema vozačima, a kako se stanje staze menjalo gotovo sa svakim pojedinačnim prolaskom takmičara, niko nije imao potpuno jednake uslove na stazi. U nedelju, sve se okrenulo u korist takmičara i publike koje je bilo dosta više nego na prethodnim trkama ove sezone, a koja je mogla uživati u jurnjavi automobila, jer je staza bila suva, a kiše nije bilo ni na vidiku. Ono što želimo napomenuti jeste da tekst objavljujemo tek danas, 19.10.2021. zbog kašnjenja konačnih rezultata trke koje smo dobili u noći od zvanične merne službe.

Pobedu na nedeljnoj trci je ostvario takmičar iz Poljske Gregor Duda. Vozač AK Malopolski Krosno je u obe nedeljne vožnje bio najbrži na Avali, a u drugoj vožnji je postavio i novi rekord staze koji je do sada držao Aleksandar Vidosavljević u Pežou 106. Stari rekord od 2:12.645 sada odlazi u istoriju, dok je novo najbrže vreme 2:10.284. Duda je slavio u poretku CEZ Šampionata i Otvorenog prvenstva Srbije. Druga pozicija je pripala Ivanu Mandiću koji je ujedno slavio u Nacionalnom Šampionatu Srbije. Prvi nastup s novim trkačkim automobilom je prošao izuzetno dobro za popularnog “Ćimu” koji je prešao za volan potpuno novog Reno Klia Kup pete generacije. Vozač ASK XM Rejsing Tima je na subotnjim treninzima bio najbrži, ali protiv Dude u nadmoćnijem automobilu nije mogao ništa previše u svom prvom nastupu s novim Kliom. Treće mesto je pripalo Aleksi Radojkoviću. Veoma opasno izletanje na prošloj trci nije uzdrmalo niti usporilo mladog Beograđanina pa je uz treće mesto u generalnom plasmanu trke, stigao i dopobede u klasi 8 Nacionalnog Šampionata. Njegova Honda je savršeno poslužila i ovog vikenda, a nakon uspešnog vikenda na Navaku, Radojković je kraj sezone krunisao još jednim uspehom.

Još jedan super brzi gost stigao nam je iz susjedne Bosne i Hercegovine i Banja Luke. Goran Dojčinović je početkom meseca na brdskoj trci “Nagrada Banja Luke 2021” osvojio svoju osamnaestu titulu u karijeri, a za kraj sezone, Banjalučanin je odlučio da se “zabavi” vikendom na Avali. Četvrto mesto u generalnom plasmanu uz pobedu u klasi 6 Otvorenog Prvenstva Srbije i drugo mesto u Grupi 5 CEZ Šampionata, najbolje sumiraju odličan vikend jednog od najuspešnijih bosanskohercegovačkih automobilista. Peto mesto je osvojio Karol Duda, sin pobednika trke – Gregora Dude. Mlađi Duda je na Avali vozio i u sklopu CEZ Šampionata gde je ostvario plasman na treće mesto Grupe 5, što mu je bilo dovoljno da potvrdi i šampionsku titulu u izuzetno jakoj konkurenciji. Duda je pokazao da je izuzetno brz i perspektivan automobilista te da je pred njim sjajna automobilistička budućnost.

Klasa 1
Nikola Mišić  je slavio u najmasovnijoj i svima najdražoj klasi, Klasi 1 poznatijoj kao “Mali N”. Poredak prvih pet u toj klasi su “okupirali” vozači KV Rejsing Tima. Mišić je slavio sigurnu pobedu ispred Mateje Nikolića i Filipa Zvezdića . Đorđe Ristić je zauzeo četvrto mesto, a peti je bio Aleksandar Marković, svi skupa iz AMSK KV Rejsing Tima. Donju polovinu poretka predvodi Marko Mitić (ASK Hajduk Veljko) na šestom mestu, sedmi je bio Dimitrije Sekulić (ASK Rejsing Tim Avako) kojeg smo navikli viđati na desnom sedištu na relijima. Osmi je bio Stefan Đurović iz O2 Rejsinga, deveti Milan Nikolić (AMKK Zvezdara), a na desetoj poziciji se smestio Đorđe Manić, ukupno šesti takmičar KV Rejsing Tima u ovoj klasi.

Klasa 2
U klasi 2 su svoj finalni “obračun” imali Petar Miloradović i Miloš Mirković. Pobedu je odneo Miloradović iz O2 Rejsinga, ali je drugo mesto Mirkoviću bilo dovoljno za osvajanje šampionske titule u klasi 2, popularnom “hibridu”. Treći je bio Aleksandar Nenadović iz ASU Rejsing trajb. Četvrto mesto je osvojio Petar Jovanović. Vozač ASU Zeka Auto Sport je u drugoj vožnji izleteo posle cilja i značajno oštetio prednji kraj svog Juga, ali na svu sreću on je prošao bez posledica. Peto mesto je osvojio Saša Toroman iz ASU Smart, dok je šesti bio dobro poznati “Kinez” sa reli staza. Nakon sezone u Škodi Feliciji, Zoran Milisavljević se vratio za volan Zastave Jugo i upisao šesto vreme klase 2.

Klasa 3
Najmanje takmičara bilo je u klasi 3. Tu smo gledali dvoboj dvojice relista u dva Pežoa 106. Veoma sigurnu, dominantnu pobedu je ostvario Predrag Stefanović i ASU Rejsing trajb koji je ove godine kombinovao reli i brdo, a na Srbija reliju je došao i do podijuma u klasi, a za definitivni kraj sezone se “počastio” pobedom na Avali koja bi mogla biti i poslednja u Pežou 106 ukoliko njegov novi automobil, Sitroen C2 R2 MAX bude spreman za start u 2022. Drugo mesto je pripalo Dejanu Radoviću koji je nastupom na Avali okončao debitantsku sezonu u automobilizmu. Sve je počelo na Valjevskom reliju, a Radović je vredno sakupljao poene za svoj klub ASU Rejsing Tim Avako i učestvovao u osvajanju titule, dok je Avalu iskoristio da se oprosti od ove odlične godine za njega.

Klasa 4
Kada je sve u najboljem redu, klasom 4 dominira Dragan Lukić. Vozač ASU As Zaječar već godinama je simbol ove klase kao i njegov Jugo s kojim se uspešno takmiči. S nešto manje od četiri sekunde prednosti, Lukić je pobedio svog klupskog kolegu Dejana Vukića u Pežou 106. Vukić je bio nedostižan za trećeplasiranog Miloša Ivkovića, takođe vozača ASU As. Lukić je ključnu prednost napravio u prvoj vožnji, dok su u drugoj on i Vukić bili nešto bliže, ali ipak nedovoljno za trijumf Vukića. Ivković nije imao nikakve šanse protiv Vukića, ali je zato bio siguran na trećem mestu ispred četvrtoplasiranog Aleksandra Korčule. Korčula koji je standardni takmičar u reli šampionatu, nema dovoljno konkurentan auto za ovu klasu, obzirom na to da je nastupao u svom Jugu Grupe A. Korčula je imao najalošije vreme prve vožnje u celoj klasi zbog greške i okretanja na prvoj krivini, ali je u drugoj vožnji bio treći najbrži. Ipak, zaostatak iz prve vožnje ga je udaljio od podijumske pozicije. Peti je bio Zoran Jablić iz AMSK Župa, takođe u Zastavi Jugo.

Klasa 5
Pogled na prvo mesto u klasi 5 / SL, dovodi nas do toga da se zapitamo u kojoj godini živimo? Srđan Višnjić, kao u najboljim danima, bio je neuhvatljiv za konkurente na stazi. Za volanom Pežoa 206, Višnjić je održao “lekciju” novajliji na brdskim trkama. Aleksandar Roman je  na Avali zvanično debitovao za volanom Sitroen Saksa VTS u kojem je sakupljao prve trkačke kilometre na desnom sedištu ove sezone. Roman, koji je do sada vozio slalom i “trackday” događaje, a u par navarata se našao i na suvozačkom sedištu, odlično se snašao u potpuno novoj disciplini za njega. Treći je bio Igor Morarević u Sitroenu C2, vozeći za ASK Hajduk Veljko.

Klasa 6
Miloš Matić je na Srbija reliju odvezao svoj prvi reli i ujedno se oprostio od Reno Klia kojeg je vozio do sada. Na Avali je debitovao s novim automobilom, a čini se da je Sitroen C2 bio pravi izbor, obzirom na to da je upisao pobedu u klasi 6. Dva konkurenta u klasi, Stefan Stojanović i Vitomir Cvetić su odustali, ali je Matić imao žestoku konkurenciju u Otvorenom prvenstvu Srbije. U OPS, takmičila su se i tri strana takmičara. Pobedu je odneo Goran Dojčinović iz Bosne i Hercegovine ispred Karola Dude iz Poljske, dok je treći bio Zlatko Trajanovski iz Severne Makedonije, dok je Matić tu zauzeo četvrto mesto.

Klasa 7
U klasi 7 smo gledali tri takmičara za Nacionalni šampionat Srbije. Najbrži među njima je bio Goran Toroman iz ASK XM Rejsing Tima u Opel Astri. Toroman je u prvoj vožnji imao dosta slabije vreme, iako je i s tim “slabim” vremenom bio drugi u klasi. U drugoj vožnji, on je značajno poboljšao tempo i vozio najbrže vreme klase, dok je prvoplasirani iz prve vožnje, Miroslav Branković, odvezao najsporije vreme tog dana u klasi zbog problema sa menjačem, što ga je značajno unazadilo i bacilo na treće mesto, a najviše je profitirao Života Milić iz ASU As. Poredak u OPS je nešto drugačiji. Prvo mesto je zauzeo bosanskohercegovački automobilista Armin Mujkanović. Vicešampion klase N2 u Bosni i Hercegovini, na Avali se takmičio po prvi put i bio odličan. Tuzlak je izvlačio maksimum iz svoje Honde koja mu je donela pobedu za kraj sezone i novi pehar u bogatoj kolekciji. Drugi je Toroman, treći Milić, a Branković četvrti.

Klasa 8
Aleksa Radojković je navikao na veoma jaku konkurenciju u vidu Uroša Brkića. Na Avali, Radojković je imao neočekivano lagan posao i slavio sa preko minute prednosti u odnosu na Brkića. Vozač ASU Galaks je imao dosta problema sa Hondom Sivik koju je vozio ovog vikenda umesto Folksvagen Pola s kojim je izuzetno konkurentan u ovoj klasi. U Otvorenom prvenstvu Srbije, Radojkovića i Brkića je “razdvojio” Ivan Ivanov iz Bugarske. Za volanom svoje prepoznatljive Honde Sivik Tajp R s kojom nastupa i na reliju, a publika ga je dobro upoznala ove godine jer je vozio sva četiri relija u Srbiji.

Klasa 10
Ivan Mandić je bio neprikosnoven u klasi 10. Ćima se vratio na pobedničke staze s novim Kliom Kup koji je tek kupljen i stigao u Srbiju, a tokom sledeće sezone možemo očekivati da se dodatno ubrza nakon što skupi dovoljno trkačkih kilometara u novoj “mašini”. Miljko Vojinović iz ASK Rejsing Tima Vojinović je za volanom atraktivnog Porše Kajmana stigao do druge pozicije u klasi ispred Željka Đunisijevića u Fiatu 500 Abart, koji je bodove sakupljao za ASK WRR iz Čačka. U OPS, u klasi 10 je pobedio Gregor Duda, dok je drugi Mandić. Treći je takmičar iz Severne Makedonije, Vlatko Kostovski za volanom Opel Astre. Četvrti je Vojinović, a peti Đunisijević.

Klasa 11
Neočekivani pobednik klase 11 je bio Edin Ujkanović. U svojoj veoma zanimljivoj Opel Korsi, vozač AMSK KV Rejsing Tima je bio najbrži ispred Milana Kostadinovića u njegovoj Zastavi 1000. Ujkanović se ni sam nije mogao nadati pobedi na Avali, obzirom na probleme s automobilom koji su ga pratili tokom ove sezone, ali ga je malo poslužila i sreća obzirom na odustajanje glavnog favorita u klasi, Momira Subotića. Nakon prve vožnje, Subotić je držao prvo mesto, ali je u drugoj vožnji odustao zbog tehničkog problema.
  

Kup starovremenskih vozila
Kup Fića 1

Najbrži u Kupu Fića 1 bio je najbolji Radomir Ćuruvija koji je vodio veliku borbu u prvoj vožnji s Bojanom Filipovićem. Filipović je u prvoj vožnji čak bio i brži, ali je u drugoj imao dosta lošije vreme, pa je Ćuruvija “prošetao” do pobede, dok se Filipović morao zadovoljiti drugim mestom na Avali.   

Kup Fića 2

Savo Jančević, veteran autotrka, slavio je novu pobedu u Kupu Fića 2. Nakon dve vožnje, Jančević je bio brži 13,6 sekundi od svog glavnog konkurenta Lazara Krstića. Krstić nije mogao da parira Jančeviću, ali je razlika mogla biti dosta manja da Krstić nije pogoršao vreme u drugoj, dok je Jančević odvezao dve gotovo identične vožnje i zasluženo slavio.

RallyMagazin RS Team