Turk furiozno otvorio sezonu i slavio u Vipavskoj dolini

Reli

Ako je neko pomislio da je dominacija Roka Turka završena prošlogodišnjim gubitkom titule, onda se jako prevario. Brojni tehnički problemi su kumovali gubitku titule, a danas je podsetio ko je i dalje reli kralj Slovenije. S najbržim vremenom na svih 10 brzinaca, Turk i Kacin su potukli konkurenciju i slavili s preko minut i po prednosti ispred Daniela Majera i Alesandre Bauman. Mitja Klemenčič i Viljem Ošlaj su kompletirali podijum u Škodi Fabiji R5.

Akcija u Vipavskoj dolini je počela sinoć kratkim brzinskim ispitom u Ajdovščini na kojem su slavili Turk i Kacin, s pola sekunde prednosti ispred Marka Grosija i Tare Berlot koji su ovde započeli odbranu svoje titule iz 2023. Ipak, njihov reli je potrajao samo do četvrtog brzinca kada su imali manji incident zbog kojeg su morali odustati. Loš početak odbrane titule.

Od tog momenta, Turk i Kacin su imali potpuno otvoren put do pobede. Klemenčič i Ošlaj su vodili borbu s Borutom Bratinom i Lucijom Vovk koji su od ove sezone u Ford Fijesti R5. Prvi reli u R5 automobilu je ipak bio priličan izazov pa je tempo oscilirao, što su savršeno iskoristili Mark Škulj i Uroš Ocvirk u Opel Korsi Reli4, domogavši se četvrtog mesta ukupno i trećeg u Šampionatu Slovenije. Bratina i Vovk su se morali zadovoljiti s petom pozicijom ukupno i četvrtom u šampionatu, što je i dalje sasvim pristojan početak u najjačoj klasi.

Četvrto mesto Marka Škulja bi nekada bilo senzacija, ali nakon toliko relija u kojima je oduševljavao svojom zrelom vožnjom, ovakav rezultat mladog Škulja je nešto na šta smo i navikli. Aktuelni šampion Slovenije u klasi D2 i najbolji junior Slovenije već tri godine uzastopno, i ove sezone žestoko započinje u domaćem šampionatu i „uništava“ konkurenciju s pola minute prednosti. Najbliži u klasi D2 su bili Martin Čednak i Jakob Markežič, takođe u Korsi Reli 4, dok je podijum kompletirala posada Jan Medved i Izidor Šavelj, pogađate… U Opel Korsi Reli4.

Srbija je imala svog jednog predstavnika u Vipavskoj dolini, a to je bila posada Andrej Jašić i Mirko Stanić. Oni su nastupali u okviru Alpe Adria kupa u klasi 5. Problem klase 5 jeste prevelik jaz između automobila koji bi trebali biti sličnih performansi. Reli5 automobili sa turbo motorima i sekvencijalnim menjačem su daleko brži od prevaziđenih R1 automobila s atmosferskim motorima i standardnim menjačima. Jašić i Stanić su tako završili na 59. mestu generalnog plasmana i drugom mestu klase 5 za Alpe Adria kup.