WRC Reli Hrvatska: Rovanperi pobeda u senzacionalnoj završnici, Milovanović i Rabasović peti u klasi RC4

WRC

Završeno je drugo izdanje WRC Relija Hrvatska. Nakon dvadeset brzinskih ispita i trodnevne jurnjave u okolici Zagreba i Karlovca, finska posada Kale Rovanpera i Jone Haltunen su za volanom Tojote GR Jaris Reli1 slavili svoju drugu uzastopnu pobedu ove sezone. Iako je bio na putu ka sigurnoj pobedi, jedna probušena guma u subotu i potpuno pogrešan izbor guma u nedelju, skoro ga je koštao trijumfa. Na kraju, na poslednjem brzincu u Kumrovcu, Rovanpera je leteo stazom i zasluženo slavio. Iza njega, na drugom mestu, završili su Ot Tanak i Martin Jarveoja u Hjundaiju i20 N Reli1. Estonac je u zadnji brzinac ušao kao vodeći s 1,4 sekunde prednosti, ali ipak nije mogao da parira Rovanperi. Treći su bili Tijeri Nevil i Martin Videge koji su okončali svoj vikend pun drame plasmanom na podijum. Belgijanci su se prvo suočili tehničkim problemima na njihovom Hjundaiju, a to je za sobom povuklo i vremensku penalizaciju.

Nastup koji je sve nas najviše zanimao je nastup naše jedine posade u Hrvatskoj. Lazar Milovanović i Goran Rabasović su se zaputili na WRC takmičenje sa samo jednim testom pre takmičenja. Šampion Srbije u reliju je prvi dan takmičenja otvorio trećim najbržim vremenom od jedanaest posada u RC4 klasi. Izletanje na SS2 ga je značajno unazadilo u generalnom plasmanu, ali kao i što smo navikli od Užičanina, usledila je borba do kraja. Krenuo je u proboj u okviru RC4 klase s osmog mesta. Već tokom prvog dana je nadoknadio tri pozicije i došao na peto mesto klase. Obzirom na izletanje tokom prvog dana i veliki vremenski gubitak, Milovanović nije mogao dalje od pete pozicije, iako je tokom poslednjeg brzinca došao nadomak četvrte pozicije. Ovaj rezultat je izuzetno važan za autosport u Srbiji obzirom na to da je poslednji nastup neke posade iz Srbije zabeležen još 2010. godine na WRC Reliju Bugarska kada su Srbiju predstavljali Vladica Rabrenović i Radmil Radivojević.

„Mnogo sam srećan i zadovoljan nakon završenog prvog WRC relija u karijeri. Brzinci u Hrvatskoj su veoma zahtevni, uski i klizavi. Uslovi su bili teški za sve, ali to je ono što jedan reli čini zanimljivim i izdvaja ga od ostalih disciplina. Fijesta nas je slušala prilično dobro osim sitnih problema na šejkdaunu, ali su to dečije bolesti koje ćemo da otklonimo do početka sezone u Nacionalnom šampionatu. Celi vikend je prošao veoma pozitivno za nas, osim tog jednog izletanja na SS2, ali na greškama se uči i nakon ovog relija mislim da mogu biti samo još bolji. Ovo je jedno veliko iskustvo za mene i ponosan sam što smo Goran i ja časno branili boje Srbije na ovako velikom takmičenju. Ostaje mi još da se zahvalim sponzorima bez kojih ovaj nastup ne bi bio moguć, svojoj porodici koja je bila najveća podrška tokom ove velike avanture, prijateljima i mnogobrojnim navijačima koji su prešli veliki put da nas bodre.“, izjavio je Milovanović ekskluzivno za RallyMagazin.RS nakon dolaska na cilj WRC Relija Hrvatska.

WRC Reli Hrvatska je bio veliki zalogaj za sve posade i ove godine i sigurni smo kako komšije ovakvim spektaklom sebi kupuju mesto u kalendaru na duže staze. Uz uigranu organizaciju koja će iz godine u godinu postajati samo bolja, sigurni smo kako će u našem komšiluku još dugo biti WRC. I dok posade sumiraju utiske nakon ovog napornog maratona, pripreme za prvi makadamski reli sezone će početi veoma brzo, obzirom na to da se Reli Portugal vozi do 19. do 22. maja.

Poredak prvih 10 nakon SS20/20

  1. Rovanpera / Haltunen (Tojota)
  2. Tanak / Jarveoja (Hjundai)
  3. Nevil / Videge (Hjundai)
  4. Brin / Nejdžl (Ford)
  5. Evans / Martin (Tojota)
  6. Katsuta / Džonston (Tojota)
  7. Rosel / Sarud (Sitroen)
  8. Kajetanovič / Ščepanijak (Škoda)
  9. Lindholm / Hamalainen (Škoda)
  10. Grijazin / Aleksandrov (Škoda)

Poredak vozača nakon tri relija:

  1. Rovanpera / Haltunen 76
  2. Nevil / Videge 47
  3. Brin / Nejdžl 30
  4. Leb / Galmiš 27
  5. Tanak / Jarveoja 27
  6. Katsuta / Džonston 26
  7. Grinsmit / Anderson 20
  8. Ožije / Veila 19
  9. Evans / Martin 17
  10. Lapi / Ferm 15

Poredak timova nakon tri relija:

  1. Tojota Gazu Rejsing WRT 126
  2. Hjundai Šel Mobis WRT 84
  3. M-Sport Ford WRT 80
  4. Tojota Gazu Rejsing WRT NG 30