Proteklog vikenda na beogradskom Ušću održana je predposlednja i poslednja trka Nacionalnog šampionata Srbije i Otvorenog prvenstva Srbije u autoslalomu pod nazivom “Ušće 2022 – Dupla trka”. U subotu je održano jedno takmičenje, o kome smo već pisali, a u nedelju 06. novembra drugo na istoj stazi. Na startu se našlo ukupno 45 takmičara iz Srbije i susedne Bosne i Hercegovine.
Pobednik u generalnom plasmanu je Goran Medić u Folksvagenu Golf R šeste generacije, koji je iskoristio maksimalno potencijal svog automobila i postavio najbolje zbirno vreme od 02:12,750 minuta. Drugi je Miloš Stevanović u Hondi Sivik 1,6, a koliko je pobednik bio ubedljiv vidi se iz razlike od skoro šest sekundi u odnosu na drugoplasiranog. Međutim, Stevanoviću je i to bilo dovoljno da se okiti titulom šampiona za ovu godinu. Treći je Bojan Sijerković u Ford Fijesti ST.
Sportski auto i karting savez Srbije, uz pokroviteljstvo grada Beograda, uložio je maksimalne napore da sve prođe u najboljem redu, što je na kraju i realizovano. Jedino na šta nije bilo moguće uticati je jesenje vreme, magla i kiša, kao i mokra podloga, ali sve je to deo autosporta. Nakon nezvaničnog i zvaničnog treninga, usledile su i tri vožnje, a takmičarima su se sabirale dve za konačan plasman. Moramo da istaknemo i da se po drugu put ovo takmičenje održava na ovoj stazi, prvo je održano 2021. godine u istom konceptu, a sama staza dužine 1522 metra je tehnički jako zahtevna, ali u isto vreme i bezbedna.
Tri žuta Seićenta nastavljaju da dominiraju u klasi jedan, a poredak na kraju je Goran Ratković prvi, Nenad Dragićević drugi, a na poslednjem mestu na podijumu je Desimir Borisavljević. Većina je već sada najavila da sledeće sezone prelaze u jače klase, pa tako ostavljaju šansu nekim novim takmičarima.
Dejan Kovačević je zasluženo pobedio u klasi dva u svom Sitroenu C2 1,6 VTS, a bio je ujedno i peti u generalnom plasmanu ispred konkurenata u mnogo jačim automobilima. Igor Ćuk je drugi, vozilo takođe C2 VTS. Treći je iskusni Željko Starčević u svom prepoznatljivom Sitroenu Sakso 1,6, koji odnosi pehar na Zlatibor.
Klasom tri nastavlja da dominira Zlatan Jovanović u Ford Fijesti ST, na drugoj poziciji je Milan Sadovski u Alfi Romeo Mito, dok je treći David Veličković u Alfi, ali vremešnoj 145, što je odličan podstrek za ovog mladog momka da nastavi da beleži dobre rezultate.
Petar Studen i njegov Seićento opet su na prvom mestu u Klasi četiri, drifter ovaj put “tek” sedmi u generalnom plasmanu, ali svakako nema razloga da bude nezadovoljan. Kažemo tek jer je uglavnom među prva tri. Branko Milovanović je priredio pravo izenađenje u ovoj klasi i pozajmljenim Jugom uspeo da stigne do drugom mesta. Treći je Nemanja Đurić u Fijatu Seićento.
Klasa pet prvi je pomenuti Miloš Stevanović, drugi je Nenad Stokić u Renou Klio 1,6 koji dolazi iz Bijeljine, a vozi sa srpskom licencom. Uspeo je ovoga puta da nadmaši svog sugrađanina Milena Simića u Opel Korsi, koji je na trećem.
Kada automobil funkcioniše kako treba Bojan Sijerković je u vrhu. Pomenuto treće mesto u generalnom i prvo u Klasi šest zasluženo za beogradskog takmičara i prava je nagrada nakon dosta problema ove sezone. Drugi je Darko Terzić u Opel Astri, koj je uspeo dosta da popravi rezultat u odnosu na subotu. Ujedno je i najbrži junior. Aleksandar Mijailović u Fijatu Punto HGT je na trećem mestu, uz veoma malu razliku, svega 0,2 hiljaditih, tako da je ovaj duel bilo zanimljivo ispratiti.
Debitant na autoslalomu u Klasi sedam Goran Medić pobednik je u klasi kao i u generalnom. Pobedu je posvetio svom mentoru Andreju Kulundžiću, proslavljenom srpskom automobilisti i šampionu. Ujedno je i najbrže prešao stazu sa vremenom 01:06,211 minuta. Aleksandar Tadić morao je da se zadovolji drugim mestom u Fijatu 500 abarat. Ivan Anđelković je stigao do treće pozicije u Fijatu Punto 1,4 GT.
Miloš Sovilj je prvi u osmoj klasi, Suzuki Svift je radio besprekorno i samim tim stigao i na četvrto mesto u generalnom plasmanu. Iz duela dva mala N, Zastava Jugo 55, opet je bolji Milutin Đurić dok je treći Nikola Nedić.
U najjačoj klasi devet na samom početku ostali smo bez Dejana Karaklića, koji se zbog kvara kvačila na svom Zastava Jugu 1,8 E2 uopšte nije pojavio na startu. Stevan Dimitrijević je rutinski odradio trku u svojoj Opel Korsi i zasluženo osvojio pehar za prvo mesto.
Od dama najbrža je “gošća” Maja Babić u Renou Klio 1,6 dok je Mina Stanivuk druga u Zastavi Jugo 45.
Tekst je pisan na osnovu nezvaničnih rezultata, a nakon objave zvaničnih biće poznati i svi šampioni po klasama za ovu godinu. Već sada kreću pripreme za narednu, a ova disciplina svakako ima potenicjal da bude još masovinija.