Italijan Fausto Bormolini pobednik je trke „Bongo – 4.Hill Climb Monsters Skradin 2024“, koja je proteklog vikenda zaključila sezonu brdskih trka.
Četvrto izadnje ove trke na startu je okupilio rekordnih 65 “monstera” iz 11 evropskih zemalja, obzirom da je jedan uslovima da se učestvuje na ovoj prestižnoj trci da automobil mora imati minimum 250 ks. Turistički biser Skradin, na ušću trke, po drugi put ove godine je domaćim brdske trka na popularnoj stazi, sa tradicijom od skoro dve decenije, a dužine je 3390 metara. Organizator AK “Mihovil” iz Šibenika odabrao je ime po nadimku Ištvana Kaveča, na sećanja na jednog od legendi autosporta, Mađara koji je vozio za Dubrovnik.
Ovoga puta su održana tri treninga u subotu 19. oktobra, a potom u nedelju 20. oktobra, u takmičarskom danu, tri vožnje od kojih su za konačni plasman sabirala dva bolja vremena. Takimičari su raspoređeni u sedam klasa, prema snazi motora.
Pobednik u generalnom plasmanu je pomenuti Bormolini, koji je ove sezone završio šesti u Evropskom šampionatu u Kategoriji II, a vozio je Formulu Rejnard K02 i ostvario i najbolje vreme ovogodišnje trke od 1:24,207 minuta, dok je prosečna brzina čak 144,92 km na sat, što je ipak za nepunu sekundu sporije od aktuelnpg rekorda Robina Faustinija, koji je postavio prošle godine. Sa ukupnim vremenom od 2:49,716 minuta za 1,874 sekunde bio je brži Švajcarca Robina Faustinija u prototipu Osela PA30 Zitek, koji je slavio unazad dve godine. Treći na pobedničkom postolju je još jedan Italijan Renco Maria Napione u Formuli Rejnard, a čiji je zaostatak za pobednikom 12,561 sekundi.
Na četrvorm mestu u generalnon završio je najbolje plasirani takmičar automobila Kategorije I, Poljak Mičal Ratajčik u Micubišiju Lanser Evo X iz “7 motorsport” garaže, uz najbrže vreme u među “automobilima” od 1:32,353 minuta i prosekom od 132,14 km na sat, gotovo sekundu bolje od njegovog prošlogodišnjeg rekorda i brže od rekorda Karla Šagera, koji je postavio na trci u maju.
U grupi I moto pobedio je Armin Mujaković u Zastavi Proto, u grupi II sa pogonom na četiri točka do 420 ks pobedio je Karol Duda u Ford Fijesti DM, grupi III preko 420 ks pomenuti Ratajčik, grupi IV do 320 ks i pogodon na prednjim točkovima Nihad Seferagić u VW Polo, dok je u V preko 320 na i pogon na jedoj osovini slavio Jedrzej Ščešniak u Lamborginiju Hurakan. Grupa VI, kategorija II do 2000 ccm pobedio je David Dedek u Normi M20F, dok je u grupi VII kategorija II preko 2000 ccm slavio Bormolini.
Jedini predstavnik iz Srbije na ovoj trci bio je Uroš Brkić u Normi M20F, a on je završio na trećoj poziciji u kategoriji VI.