Šampionat Srbije na brdskim stazama nastavljen je proteklog vikenda na planini Tari nadomak Bajine Bašte, a legendarna staza ugostila je više od 70 takmičara iz celog regiona. Pobednik u generalnom plasmanu je Rumen Veselinov u super atraktivnoj Subaru Impreci, na drugoj trci šampionata, a takmičenje je realizovao Sportski auto i karting savez Srbije uz pokroviteljstvo opštine Bajina Bašta.
Takmičenje je pored Šampionata Srbije i Otvorenog prvenstva Srbije bodovano i za Centralno evropsku zonu, pa smo tako pored domaćih imali priliku da vidimo i takmičare iz Bugarske, Albanije, Severne Makedonije i Bosne i Hercegovine. Obzirom na veliki broj prijava takičenje je zvanično počelo već u petak 6. septembra, a u glavnoj ulici u gradu upriličena je i ceremonija svečanog otvaranja. U subotu 7. septembra su satnicom bila predviđena dva zvanična treninga i jedan nezvanični, a u nedelju osmog nakom “warm up” održane su i tri trke vožnje koje su se sabirale za plasman. U odnosu na predhonda dva izdanja, ove godine staza je dodatno produžena i sada njena dužina iznosi 4200 metara na potezu Bajina Bašta – Kaluđerske bare, tako da kada se sve sabere dođemo na onu nekadašnju dužinu od preko 13 km, kada se vozila od grada do restorana Kurta.
Kao što smo pomenuli favoriti od samog starta bili su Veselinov, Uroš Brkić koji sa svojom Normom M20F nastupa u okviru CEZ-a, kao i Aleksandar Vidosavljević u Micubišiju Lanser devete generacije. Upravo tako je iznosi i poredak na pobedničkom postolju, Veselinov je u tri vožnje ostvario vreme 06:15,190 minuta, a postavio je i rekord u drugoj vožnji od 02:04,582. Brkić je sve vreme bio blizu, ali ne dovljno da nadmaši Bugarina koji nastupa sa srpskom licencom i na kraju razlika iznosi 9,876 sekundi. Vidosavljević je vožnjom “na žilet” pokušao da nadoknadi hendikp daleko slabijeg automobila, što je brojna pubika ispratila aplauzima, ali je na kraju ipak završio kao treći u veoma jakoj konkurenciji, sok njegovo vreme na kraju iznosi 06:28,471.
U klasi I, da li treba napomenuti kao i uvek žestoka konkurencija od čak 13 takmičara, a na kraju pobedio je Aleksandar Stevanović, ispred Đorđa Đokovića. Prvi podijum u karijeri upisao je i mladi Đurđe Dostanić, koji je završio treći. U okviru ove klase postoji i prevnestvo juniora, a tu je pobedu ostvario debitant Danilo Novaković na domaćem terenu, dok je drugi Uroš Ivković.
U klasi II ovoga puta svega dva takmičara, ali su obojica vozili bez kalkulacija. Miloš Mirković se uželeo trkanja nakon kraće pauze, a Ivan Obradović ohrabren podijumom na kružnoj trci NAVAK i domaćom publikom dao je sve od sebe da pobedi rivala. Međutim, napravio je i jednu manju grešku, koja ga je na kraju koštala pobede, pa je tako slavio aktuelni šampion klase Mirković, dok je Obradović drugi.
Budimir Jovašević bio je jedini u klasi III i trku je uspešno priveo kraju.
Dejan Vukić u svom Suzukiju Svift 1,3 GTi pobedio je u klasi IV ispred Ivana Maksimovića u VW Polo 1,4. Razlika manja od sekunde govori u prilog tome kakva je trka bila između ova dva asa, a ona bi možda i bila manja da Makso nije bio prisiljen da propusti treninge zbog kvara. Na trećem mestu završio je Vukašin Pavlović u još jednom Polu, koji je takođe imao problema na treningu, ali na sreću do trke je sve došlo na svoje mesto.
Jedini na cilju u klasi V bio je Miloš Spasojević, ali moramo pomenuti da je u ovoj klasi svoj debi imao i Mateja Nikolić u klubskom Pežou 206 1,6 SL i pokazao da mu je automobil dobro legao već na prvoj trci. Zbog kvara u drugoj vožnji bio je primoran da odustane.
Usamljen na cilju u klasi VI je Martin Petkov u svom Saksu 1,6.
Jovan Rogulić pobedio je u klasi VII u svojoj Hondi Sivik 2,0 tajp R, drugi je Borko Simović u Renou Klio 2,0 RS, dok je treći gost iz Bugarske Ivan Ivanov u još jednom Siviku tajp R.
Klasa VIII bila je znaku gostiju iz Bugarske, a pobednik je Aleksandar Dimitrov u Hondi Sivik, drugu poziciju zauzeo je Valentin Gregorijev takođe u Hondi, dok treće mesto na podijumu odlazi u ruke Kruma Krumova u Ladi VAZ.
Aleksandar Vidosavljević prvi je u svojoj klasi X, drugi je Ivajlo Ignjatov u Subaru Impreci WRX STi, dok je treći Veljko Alempijević u Miniju kuper.
U klasi XI slavio je Veselinov, drugi je pomenti Brkić, a trećeplasirani Momir Miško Subotić u svom Pežou 206 2K8-4.
U kupu Tare pobedio je Ivan Veličković u Fijatu 500 abart, drugi je Vasil Lazarov u Audiju A3, dok je na trećoj poziciji završio Aleksandar Jovanović u Jugu 55.
Kup I starovremenskih vozila prvi je Bojan Filipović ispred Lazara Krstića, dok je treći Nikola Jakovljević. U kupu II imali smo jednog predstavnika Nikolu Ekmeščića, koji je uspešno došao do cilja na domaćoj stazi.
Naredna trka je na programu 21. i 22. septembra na Kosmaju, kada se vozi Nagrada Sopota.