Završeno je još jedno izdanje jedne od najpopularnijih autotrka u regionu. Brdska trka Kotor – Trojica je i ove godine okupila veliki broj vozača iz Crne Gore, Hrvatske, Srbije, Severne Makedonije i Kosova. Na cilju se našlo 90 takmičara, a u nedelju su mnogi ostali bez plasmana, a najviše zbog tehničkih problema. Najbrži od svih, bio je ponovo Mađar koji već duže od decenije vozi pod zastavom Hrvatske – naravno, ko drugi nego Laslo Šaš. Vozač AK Dubrovnik Rejsinga je bio dominantan u obe vožnje i sigurno slavio ispred Gazmenda Demolija koji je bio drugi i značajno poboljšao vremena u odnosu na treninge. Treći je bio sjajni Dejan Dimitrijević koji je ponovo na postolju u generalnom plasmanu, pobedivši neke vozače iz kategorije 2.
Prvenstvo Hrvatske
Grupa 1
Dejan Dimitrijević je bio najbrži Grupi 1. Iza sebe je ostavio Zlatka Dubretu koji je takođe zaslužio sve pohvale za vožnju, obzirom na to da ne vozi konstantno i bira tek par sebi najdražih trka na kojima vozi svoj super atraktivni i bučni BMW M3. S druge strane, Dimitrijević se vratio na pobednički put nakon odustajanja u Skradinu, a zbog uzbudljivijeg šampionata, nadamo se da će i Jurica Majić, pobednik iz Skradina, voziti trku u Splitu.
Grupa 2
Grupa 2
Ove godine, biće jako teško, da ne kažemo i nemoguće zaustaviti Stijepa Manenicu. On i njegov Golf su ponovo bili neuhvatljivi za konkurenciju, a vozač AK Dubrovnik Rejsinga je stigao i do visokog sedmog mesta generalnog plasmana. Drugi je bio Frano Dubreta koji retko vozi brdske trke, obzirom na to da je fokus okrenuo ka kružnim trkama, ali je bio odličan na domaćem terenu. Treće mesto je osvojio Tamaš Tomčani, još jedan Mađar u Prvenstvu Hrvatske. Lada s BMW-ovim motorom je ponovo bila „u boku“ na gotovo svakom izlazu iz krivine, a Tomčani je došao do još jednog odličnog rezultata.
Grupa 3
Ono što je trebao biti dvoboj, na kraju se pretvorilo u jednosmernu priču. Nihad Seferagić je slavio drugu pobedu u Prvenstvu Hrvatske i počinje odmicati, a Marino Poropat je imao veliki peh zbog kojeg će, prema svojim rečima, vrlo verovatno preskočiti i narednu trku u Splitu. Veliki kvar na motoru ga je izbacio iz konkurencije, a vrlo moguće i već sada ga izbacilo iz konkurencije za titulu. Sezona je duga i neizvesna, ali će biti jako teško za Poropata. Zato su Seferagić i njegov VW Polo bili na visini zadataka i nastavili pobednički niz.
Grupa 4
Boris Katić je nakon peha u Skradinu zablistao u Kotoru. S dve gotovo identične vožnje, Katić je bio daleko najbrži s gotovo 10 sekundi prednosti ispred drugoplasiranog Ante Alduka, a upisao je i pobedu u klasi 4A. Ante Alduk je bio drugi u grupi, ali prvi u klasi 4B. Splićanin je ponovio rezultat sa treninga i ostao suvereni lider klase. Treći u grupi, a drugi u klasi 4A je bio Ivan Batalić.
Treće mesto klase 4A je pripalo Matku Šapitu u Seat Ibici Kupra. U klasi 4B, drugo mesto je pripalo Florianu Šalecu u Sitroenu C2 R2, a treći je bio Maro Franić u VW Golfu WTCC.
Grupa 5
Treninzi u Grupi 5 su obećavali uzbudljivu nedelju, ali svo uzbuđenje je nestalo već u prvoj vožnji. Robert Polić je bio najbliži Saši Radoli u subotu, a poznavajući njegov karakter, u nedelju smo mogli očekivati još veće uzbuđenje. Ipak, njegova Honda Sivik je imala kvar zbog kojeg se vozilo zapalilo, ali je prošlo bez većih posledica na autu, dok je Polić ostao pored auta, gledajući kako i na ovoj trci beleži odustajanje. Tako su Radoli ostala potpuno otvorena vrata do pobede u Grupi 5. Dominacija se nastavlja, a pobedu je upisao i u klasi 5A. Drugi u grupi, a prvi u klasi 5B, bio je Nino Jeličić iz AK Skradin, dok je treće mesto grupe pripalo Kornelu Njekiju koji je bio drugi u klasi 5A.
Drugi u klasi 5B je bio Milan Tatalović u Sitroen Saksu, a treći je bio Miho Jozović.
Grupa 6
Nakon tehničkih problema u subotu, Deni Kmetović je slavio kada je bilo najvažnije. Prvo mesto u nedelju sa tek šest desetinki prednosti nakon velike borbe Marinom Božičevićem koji je imao vodstvo nakon prve vožnje, ali je Kmetović odlučio da odbrani pobedu od prošle godine u Kotoru i ponovo slavio, drugu godinu uzastopno. Treći je bio Marin Gavranović, a poredak grupe je ujedno i poredak klase 6A.
U klasi 6B, pobedu je ostvario Ivan Grozdanić koji je leteo stazom, a u drugoj vožnji je mogao biti i brži, ali je pored ponavljanja vožnje, u ponovljenoj vožnji pred kraj staze sustigao drugog takmičara i sigurno izgubio nešto vremena. Ipak, pobeda je u džepu, a drugi u klasi je bio Marko Trlin koji je bio u velikoj borbi sa Grozdanićem, ali je u drugoj vožnji njegova Honda Sivik otkazala poslušnost i kvar na razvodniku pred sami kraj staze ga je potpuno izbacio iz konkurencije.
„Povijesna vozila“
Momci u historiku su takođe pružili odličnu predstavu. Božidar Matijaš je bio ubedljivo prvi i to niko nije ni sumnao, ali su zato Jurica Ivanović i Šime Šimunović imali svoj dvoboj za drugo mesto. Nakon prve vožnje, bili su unutar jedne sekunde, a zatim je u drugoj vožnji Jurica Ivanović napravio dodatnu razliku i završio drugi ispred Šimunovića koji je bio treći.
E2/SS
Prvo mesto u E2/SS je pripalo Laslu Šašu, što je bilo potpuno očekivano. Bez realne konkurencije, Mađar se prošetao do pobede. Drugi je bio Filip Magdić kojem je ovo druga trka u prototipu Gibson. Prva i druga vožnja su mu se razlikovale u jednu stotinku, što pokazuje da je Magdić bio na limitu u obe vožnje, ali bolje od ovoga ne može s ovakvom razlikom u vozilima.
Šampionat Crne Gore
H 1000
Pobedu u klasi H-1000 odneo je Dragan Dragojević. Vozač AMSK AP Sport je slavio dominantnu pobedu u klasi ispred Nikole Toškovića i Miloša Peruničića.
N 1150
Kao i inače, Mali N je bio jedan od najzanimljivijih i najuzbudljivijih za praćenje. Momci su vozili na limitu i lovili što bolja vremena, a najbrži među njima je bio Miloš Borilović. Drugi je bio Petar Zurovac, a treći je Andrija Đurišić. Sva trojica su vozači AMSK AP Sport Pljevlja.
A 1150
Dragan Mudreša je slavio ubedljivu pobedu u konkurenciji Hibrida. Vozač AMSK Podi je bio i na oko brži od ostatka konkurencije i videlo se da je ovog vikenda bio najbolji i najviše želeo pobedu. Drugi je bio Sava Nikčević, a treće mesto je pripalo Momiru Ćalasanu.
N 1400
Pobednik u klasi N1400 je Vladimir Jovanović. U svom odlično pripremljenom Pežou 106 je „oduvao“ konkurenciju i slavio na kultnoj Trojici. Drugi je bio Slobodan Mugoša, takođe u Pežou 106, dok je treći Marko Janković, pogađate u Pežou 106.
A 1400
Sead Spahić je slavio u klasi A1400. Ključnu prednost je stekao u prvoj vožnji kada je njegov glavni konkurent, Marko Adžić, imao nešto slabije vreme. Spahić je tako slavio pobedu ispred favorizovanog Adžića koji je imao jako težak vikend. Nakon kvara na motoru u subotu koji je pretio da potpuno upropasti vikend vozaču AMSK Podi, pravo je čudo što je Adžić uopšte startovao u nedelju, a drugo mesto je u takvim okolnostima ravno pobedi, a povrh svega je odvezao i najbrže pojedinačno vreme u klasi.
H 1400
Pobedu u klasi H1400 je ostvario Baćko Vujović. Hirurški precizan i brz na stazi bio je takmičar AMSK AP Sport iz Pljevalja. Đuro Popović je bio drugi, dok je treći bio Damjan Perović.
A1600
Nova pobeda u klasi A1600 otišla je u ruke Mirka Vujačića. On i njegov Sitroen C2 R2 su ponovo bili najbrži u ovoj klasi, dok je drugo mesto pripalo Eni Plakalo koja je takođe imala subotu za zaborav, ali je njen tim uspeo da osposobi Sitroen Sakso za nedelju, a ona im se odužila novim podijumom i vrednim poenima za klub.
H 1600
Dragan Lukić je usled katastrofalne situacije u Šampionatu Srbije odlučio da uzme crnogorsku licencu i ove godine se posveti trkama u Crnoj Gori. Pobeda u Kotoru pokazuje da će i u Crnoj Gori biti veoma konkurentan, a drugo mesto je pripalo Radovanu Radanoviću u Sitroenu AX.
N 2000
Domaći teren i pobeda – Goran Vučković je bio najbrži u veoma uzbudljivoj borbi u klasi N2000. Domaći takmičar je slavio na kraju s mnogo većom prednosti nego što se očekivalo i ostavio je iza sebe Dušana Tujkovića koji je bio drugi, a treće mesto je pripalo Goranu Vučetiću.
A 2000
Nakon subote, bilo je neizvesno da li ćemo ikoga gledati u ovoj klasi. Ipak, mehaničari su popravili oba automobila te su tako Honda Sivik SP i Alfa Romeo SP bile spremne za bitku. U prevodu, Mile Malović protiv Veljka Stanišića. Malović je sjajnom vožnjom došao do velike pobede u klasi, ali i izvrsnog 16. mesta u generalnom plasmanu, dok je Veljko Stanišić bio sporiji i morao se zadovoljiti drugim mestom u Kotoru.
H2000
Na veliko iznenađenje svih, Milan Jakšić se pojavio u Kotoru na startu. Iako je početkom petog meseca imao teško izletanje u kojem je njegova Honda pretrpela velika oštećenja, stariji od braće Jakšić je sa svojom ekipom izveo čudo i njegova Honda je bila spremna za bitku na Trojici. Vratio se sa stilom i slavio ubedljivu pobedu u H2000 ispred Stefana Milinića i Zorana Rajhela.
H 2000+
Pobednik u H 2000+ je bio Aldin Ćorović koji je svoju Opel Astru GSI turbo ponovo dovezao do prvog mesta u klasi. Drugo mesto je osvojio Radivoje Janjušević, takođe u Opel Astri.
Vredi spomenuti da je najbrže vreme u ovoj klasi u Otvorenom šampionatu ostvario naš Aleksandar Vidosavljević u Micubiši Lanseru Evo 9, kojem je ovo bio prvi nastup s novim automobilom i prvi nastup s automobilom s pogonom na sva četiri točka još od Lančije Delte Integrale koju je vozio pre više od 10 godina.
E1 1200
Veliku pobedu u klasi E1-1200 je ostvario Luka Špadijer. Cetinjanin je bio neumoljiv na Trojici i naterao je svog glavnog konkurenta, Jovana Perunovića na grešku u drugoj vožnji zbog koje je na kraju ostao bez plasmana. Drugo mesto je tako pripalo Balši Đuričkoviću kojem je ovo tek druga brdska trka u životu, ali ga javnost zna iz Vinter kupa kojeg je osvajao. Treći je bio Željko Radonjić, veteran i legenda Kotora.
D/E2/CN
Pobeda u klasi D/E2/CN je pripala Tihomiru Aćimiću. Legendarni crnogorski automobilista je ponovo oduševio svojom vožnjom i visokim šestim mestom u generalnom plasmanu trke. Konkurencija je ovoga puta izostala, obzirom na to da je Ivan Subotić imao ozbiljnih problema sa svojim novim bolidom i na kraju i odustao sa trke.