Brdska trka Kotor 2024: Szasz rutinski na treninzima, Aćimić najbrži u Šampionatu Crne Gore

Brdske trke

Trojica je dušu dala… Za nastavak sezone crnogorskog i hrvatskog šampionata na brdskim stazama. Boka kotorska je ugostila najbrže vozače Crne Gore i Hrvatske na tradicionalnoj lokaciji – čuvena Trojica. Staza koja kombinuje duge pravce, brze krivine, jaka kočenja i nekoliko oštrih okretnica, ugostila je 110 vozača koji su pred sobom imali nešto više od 4 kilometra reke asfalta promenjivog gripa, pa je tradicionalno ova trka jedna od najizazovnijih u kalendaru.

Najbrži na treninzima, ovoga puta potpuno rutinski, bio je Mađar s hrvatskom licencom, Laslo Šaš. Nakon prvog treninga, Mađar je imao za njegove standarde veoma loše vreme, ali je sve vratio u realnost u drugom treningu kada je odvezao 2:12.549. Znamo li već ko je glavni favorit za pobedu u generalnom plasmanu?

Najbrži hrvatski vozač u kategoriji 1 bio je Dejan Dimitrijević u svom Seat Leonu R32 Turbo. Identična situacija kao u Skradinu nakon subote, ali ovoga puta, vozač AKK Fly by Kolman se nada da će njegov Seat biti dovoljno pouzdan i izdržati obe vožnje. Gazmend Demoli u prototipu Radikal SR8 je bio treći, uprkos malim problemima na startu druge vožnje i vožnji na kišnim gumama po potpuno suvoj stazi. Interesantan izbor!

Vozač koji je privlačio daleko najviše pažnje bio je Zlatko Dubreta u BMW-u M3, bivšem automobilu pokojnog Ištvana Kaveca-Bonga. Vrhunskim vožnjama „doplesao“ je do četvrtog mesta generalnog plasmana i drugog u kategoriji 1 među svim automobilima. Peti je bio Filip Magdić, još jedan vozač AKK Fly by Kolman u prototipu Gibson.

Prvenstvo Hrvatske

U Grupi 1, najbrži je bio Dejan Dimitrijević ispred Zlatka Dubrete. Grupa 2 je ponovo pripala Stijepu Manenici u VW Golfu TCR s kojim je savršeno „kliknuo“ već u Skradinu, pa je tako ostavio iza Sebe Frana Dubretu i Tamaša Tomčanija. Grupa 3 nakon izuzetka u Skradinu, vratila se pod kontrolu njenog aktuelnog prvaka, Marina Poropata koji se vraća u svoju prepoznatljivu formu. Drugi je bio Nihad Seferagić. Posle peha sa sajlom gasa u Skradinu, Boris Katić u Kotoru deluje kao glavni favorit u Grupi 4, ispred Ante Alduka i Floriana Šaleca. Najbrži u Grupi 5 je Saša Radola, ali Robert Polić nije preivše daleko, te bi uz konkurentniji auto sigurno zadao velike probleme aktuelnom prvaku Radoli. Treći je bio Filip Škugor uz dosta veći zaostatak za Polićem i Radolom. U Grupi 6 je najbrži Marko Trlin, ali će biti veoma zanimljivo između njega i Ivana Grozdanića koji su u istoj sekundi. Treći je Deni Kmetović, ali sa samo jednim voženim treningom zbog tehničkog problema na njegovoj Škodi Octaviji. Laslo Šaš je bio najbrži u E2/SS ispred Filipa Magdića, dok je među vozačima u historiku najbrži bio Božidar Matijaš ispred Jurice Ivanovića i Šime Šimunovića.

Šampionat Crne Gore

U N1150, najbrži je bio Miloš Borilović. Dominacija Ivana Subotića će konačno biti prekinuta obzirom na to da je trostruki prvak promenio klasu pa je sada red na novim licima u klasi. Iza njega su Andrija Đurišić i Petar Božović. U A1150 je prvi Dragan Mudreša ispred Save Nikčevića koji je vozio samo jedan trening, bez reprezentativnog vremena, a treća je Margarita Maltseva. H1000 je u znaku Dragana Dragojevića, koji je bio najbrži ispred Nikole Toškovića i Miloša Peruničića. Luka Špadijer se vratio nakon kratke pauze sa stilom – najbrži u E1-1200 ispred Jovana Perunovića i Tripa Pinjatića.

U N1400 je najbrži Vladimir Jovanović u svom novom automobilu kojeg je nabavio za ovu sezonu, ispred Marka Jankovića i Dejana Đonovića. U A1400, prvi je Sead Spahić u VW Polu, drugi je Mirko Penda, a treći Gligorije Šušić. H1400 – Baćko Vujović je privatizovao ovu klasu. Još jedna trka i još jedna uloga favorita. Đuro Popović je drugi, dok je Lazar Kostić na trećem mestu.

Povratnik ove sezone, Mirko Vujačić, najbrži je u A1600 ispred Marije Ivanović, dok je Ena Plakalo imala peh sa autom i pred njenim timom je duga noć kako bi sutra učestvovala. Nikola Mijanović je bio najbrži u H1600, ali je imao i incident u drugom treningu. Ipak, čini se da će sutra moći da vozi i konkuriše za pobedu ispred Dragana Lukića koji je treninge završio s drugim najbržim vremenom. Radovan Radanović.

Goran Vučković je bio najbrži u N2000 ispred Gorana Vučetića i Dušana Tujkovića. U A2000 je najbrži Mile Malović koji se suočio sa ozbiljnim kvarom menjača, a kvar je zadesio i Veljka Stanišića. Naporna noć i za ekipe mehaničara ove dvojice vozača, a nadamo se da ćemo ipak imati željenu borbu između ove dvojice. Milan Jakšić je na uvodnoj trci imao teško izletanje na prvoj trci u Šavniku, a Honda je već spremna za ovu trku i stariji od dvojice Jakšića je bio odličan na treninzima i čak zabeležio 11. mesto generalnog plasmana. Stefan Milinić je bio drugi, dok je Zoran Rajhel treći pred domaćom publikom.

U H2000+ je najbrži Aldin Ćorović, a drugi je bio Radivoje Janjušević. U Otvorenom prvenstvu, između njih se smestio Edin Ujkanović koji je na drugom treningu imao incident, ali na svu sreću je prošao dobro.

U D/E2/CN je bio najbrži Tihomir Aćimić, najbrži i u generalnom plasmanu.

Jedini predstavnik Srbije u Kotoru je Aleksandar Vidosavljević. Za vozača ASK RID Sport je ovo prvi nastup sa Micubiši Lanserom EVO 9, a zabeležio je respektabilno trinaesto vreme generalnog plasmana i prvo mesto od svih automobila u klasi H2000+.