Trećeg vikenda jula održana je brdska trka “Nagrada Negotina 2023”, a u ogranizaciji ASK “GAGA Avala
racing team”-a iz Beograda. Takmičenje je imalo međunarodni karakter, a bodovalo se za Nacionalni
šampionat Srbije i Otvoreno prvenstvo Srbije na brdskim stazama. Na startu se našlo ukupno 40
takmičara iz Srbije, Bugarske i Crne Gore.
Pobednik trke u generalnom plasmanu je Aleksandar Dimitrov u Hondi Sivik, koji je nakon dve vožnje
postavio vreme od 02:46,341 minuta, a postavio je i novi rekord staze u vremenu 01:22,816 i time
prekinuo niz od tri vezane pobede Aleksandara Vidosavljevića u uvodnom delu sezone. Drugo mesto
zauzeo je Vladimir Vasilev u Audiju A4, a za pobednikom je kasnio svega 0,2 sekunde. Dimitrov i Vasilev
su klubske kolege, a voze za ASU “AS” iz Zaječara. Treće mesto zauzeo je Vidosavljević u Pežou 106
maksi, a kasnio je svega nešto manje od sekunde, tako da se borba za vrh generalnom plasmana vodila
do poslednjeg metra staze “Manastir Bukovo”. Ova staza je svima dobro poznata, tradicionalno se nalazi
u kalendaru šampionata Srbije, a važi za izutetno zahtevnu i klizavu, iako je dužine svega 2620 metara.
Suorganizator trke je ASU “AS” iz Zaječara, a pokrovitelj opština Negotin i Nacionalni park Đerdap.
Organizatoru ide sve pohvale za dobro pripremljenu stazu, a samo takmičenje je trajalo nešto više od
dva sata, što je rekordno kratko vreme, uz temperature koje su se kretale blizi 40 stepeni celzijusa, što je
bio dodatni izazov za sve učesnike. Na sreću, organizator je odlučio da da prvi nezvanični trening počne u
subotu 16. jula u 15.00 časova, a odmah nakon njega održana su i dva zvanična treninga. U nedelju je
bila identičan satnica, pa su temperature krenule blago da opadaju tokom takmičenja. To je išlo na ruku i
brojnoj publici koja se okupila pored staze, koja na ovu trku dolazi u rekordnom broju.
Ovde smo imali i ubedljivo najmlađeg učesnika, koji ima svega 14 godina, a unuk je proslavljenog reli
šampiona Srbije Vladice Rabrenovića. Oliver se već akitvno takmiči u kartingu, a ovde je vozio “safety
car” Zastava Yugo 55 N i preneo nam je da se odlično zabavio.
U najmanjoj klasi jedan Zastava Jugo 55 pobedu je odneo debitan ove sezone Slobodan Rabrenović,
kome je ovo druga brdska trka nakon Zlatibora i može biti prezadovoljan uspehom u jakoj konkurenciji.
On vozi bivši automobil Marka Mitića, koji već ima niz pobeda u domaćem šampionatu. Na drugom
mestu našao se Marko Stojanović, kome je ovo uslovno rečeno domaći teren obzirom da je on iz
Zaječara. Možda najviše razloga za slavlje ima Nemanja Luković, koji je u subotu izleteo na treningu, ali je
uspeo da se pojavi na trci i zazuzme treće mesto i uknjiži vredne bodove za šampionat.
Jača klasa Juga 55 sport opet je protekla u znaku Miloša Mirkovića, koji nastavlja da niže pobednički niz,
ali ovoga puta je za dlaku nadmašio Mateju Nikolića, aktuelnog šampiona klase I. Nikolić se iz trke u trku
sve više navikava na “hibrida”, tako će trka između njih dvojice biti izutento zanimljiva do kraja sezone.
Dušan Veličković je stigao do trećem mesta, a na treningu je zabležio i jedno atraktivno okretanje na
stazi, na njegovu sreću bez posledica po automobil. Njemu je ovo prva trka ove sezone, tako da je
osvojeni pehar svakako stimulnas za ostatak godine.
Klasa III 1400 N na kraju je pripala Marku Mitiću, nakon što je njegov glavni rival Boško Simović odustao
nakon prve vožnje trke.
Baćko Vujović, gost iz Crne Gore i takmičar kluba ASK “AP Sport” iz Pljevalja, odneo je ubedljivu pobedu
u klasi IV u svojoj Hondi Sivik, a podsećamo da je slavio na i Zlatiboru. Njegov najbliži rival na drugom
mestu je i aktuelni šampion Dejan Vukić u Suzuki Sviftu 1,3 GTi. Treći je Dušan Živković u bivšem
automobilu Dragana Lukića Zastava Jugu 1,4 E1, a Živković se polako uvozava u ovaj atraktivni
automobil.
Petar Jovanović je slavio ispred Miloša Spasojevića u Klasi V, Jovanović je na trku došao sa potpuno
novim motorm na njegovo Pežou 206 1,6 SL i mukotrpni rad nakon trke u Banja Luci mu se isplatio.
Pobednik trke u generalnom je i pobedik u klasi VI do 1600 ccm E1, a u pitanju je pomenuti Dimitrov.
Na drugom mestu je veteran i živa legenda automobilizma na ovim prostorima Vitomir Cvetić Susi u
svom atraktivnom Golfu prve generacije. Treće mesto zauzeo je Valeri Dimitov u Hondi Sivik.
Klasa VII ovoga puta je u znaku Vladice Rabrenovića, on i njegov Reno Klio R3 su radili besprekorno, a
kada je tako Vladica je uglavnom na prvom mestu na postolju, kako je bilo i ovoga puta. Mada, nakon
trke je izjavio, da mu je od ove pobede važnije što je se njegov unuk Oliver odlično proveo i iz vožnjeu
vožnju ubrzavao i da mu je to glavni motiv da se pojavi na ovoj trci, a pored toga planira da uzme učešće
i na Borsko Braničevskom reliju koji se vozi za dve nedelje. Na drugom mestu je gost iz Bugarske Ivan
Ivanov u Hondi Sivik, dok je treći predstavnik grada domaćina Vladimir Đurić u Renou Klio.
Aleksandar Vidosavljević Bobo slavio je u svojoj klasi VIII, a drugo mesto zauzeo je atraktivni Ljuboslav
Bojokov u Ladi sa zadnji pogonom, a treći je Krum Krumov u još jednoj Ladi.
U klasi X pobedio je Vaslev, a na drugom mestu je Dragan Balačikić koji može biti zadovljan rezultatom
pred domaćom punlikom, obzirom da je njego VW Široko dosta inferiorarn u odnosu na Audija od
Vasileva. Na trećem mestu je Momčilo Nikolić u Hondi Akord.
Ani Vankov jedini je na cilju klasi XI, obzirom da je Momir Miško Subotić bio prinuđen da odustane.
Sledeća trka vozi se na Tari 12. i 13. avgusta