Minulog vikenda na Tari je vožena prva brdska trka za ovogodišnji Šampionat Srbije, a u organizaciji ASK „XM Racing team“ iz Beograda uz podršku opštine Bajina Bašta. Na startu se našlo ukupno 55 takmičara, što je odlična uvertira za početak sezone.
Kompletan program odrađen je u jednom dana, u nedelju 05. juna, dakle dva zvanična treninga i dve trke koje su se sabrale za plasman, što je svakako pohvala za kompletnu organizaciju.
Nakon dve vožnje, uprkos problemima sa automobilom na treningu, pobednik je Momir Miško Subotić u svome Pežou 206 2K8-4, sa postignutim ukupnim vremenom 03.40,380. Drugo mesto pripalo je Lazaru Milovanoviću u Ford Fijesti reli4, koji je zabavljao publiku atraktivnim prolazim, dok mu je sam plasman bio u drugom planu, a uprkos tome može biti prezadovoljan rezultatom. Treće mesto pripalo je Srđanu Budi Višnjiću u Pežou 206 1,6 SL, koji je u svom stilu nadmašio i takmičare iz jačih klasa. Moramo pomenuti i da je jedan od favorita Aleksandar Vidosavljević odustao već nakon prvog treninga. Veljko Alepmijević je debitovao na brdskim trkama u svom Miniju, borio se tokom celog dana za generalni plasaman, ali je nažalost u poslednoj vožnji dana izleteo sa staze i okončao nastup.

Što se tiče plasmana po klasama krenućemo od Klase I 1150 N, gde je uobičajeno najjača konkurencija sa čak 11 takmičara na startu. Prvo vreme postavio je Marko Mitić koji je ovoga puta bio ubedljiv sa tri sekunde prednosti, drugi je Mateja Nikolić, dok je treći Filip Zvezdić. Nikolić je ujedno i prvi u juniorima.
Klasa II Yugo 55 sport imala je na startu šest takmičara. Miloš Mirković je pobedom započeo sezonu, drugi je iskusni Željko Pisarić, a sekundu sporiji od njega je Mirko Jakovljević. Miljenik domaće publike i debitan u klasi Ivan Obradović izleteo je na prvom treningu, uspeo da osposobi automobil za start trke, ali nedovoljno za borbu u klasi. Sreće nije imao ni Petar Jovanović koga su problemi sa automobilom mučili tokom čitavog takmičarskog dana.
Dejan Radović je bio usamljen u Klasi III 1400 N u svom Pežou 106.
Klasa IV do 1400 E1 je takođe imala jaku konkurenciju sa sedam takmičara na startu. Pobednik Dejan Vukić nije štedeo svoj Suzuki Svift 1,3 GTi i slavio je sa čak četiri sekunde prednosti ispred Dejana Ilića Dženinksa u Jugu 1,4. Treće mesto zauzeo je Miloš Ivković u još jednom Jugu 1,4.
Klasa V 1.6 SL iz sezone u sezonu postaje sve ozbiljnija, sa čak osam takmičara ovoga puta. Pobednik je pomenuti Srđan Višnjić, drugi je Miloš Spasojević u 206 1,6 sa svega pola sekunde zaostatka, dok je treći debitant Arsen Arsenović u još jedom 206.
Klasa VI do 1600 E1 okupila je sedam takmičara na startu, a najuspešniji je Danijel Panić u Hondi Sivik 1,6. Matija Stojanac iskoristio je i ovu brdsku trku da pronađe granice svog novog automibla C2 R2, a time i pobrao ovacije mnogobrojne publike. Obzirom na inferioran automobil u ovoj klasi, odlično drugo mesto za njega ovoga puta. Treći je Miloš Matić, koji i ove sezone vozi C2.
Klasa VII bila je takođe popunjena, u borbi za bodove je bilo šest vozača, a slavio je Goran Toroman u Ksari 2,0. Drugo mesto zauzeo je Živko Gajić u doboro poznatom Renou Klio 2,0 RS. Borko Simović iskoristio je priliku da isproba svoj novi Reno Klio 2,0 RS, koji je nabavio iz garaže Vladice Rabrenovića. Treće mesto u klasi odlazi za Užice, a Profesor spreman dočekuje prvi reli u sezoni.

Klasa VIII pripala je Milovanoviću, drugi je Dragan Balačikić u Hondi Sivik 2,0 tajp R, dok je treći Nebojša Janošević.
Klasa XI imala je dva predstavnika, više nego ubedljiv je Subotić, dok je Milan Kostadinović bio prava atrakcija u svojoj Zastavi 750.
Za kup SAKSS imali smo tri takmiačara. Dimitrije Sekulić je prvi Jugu 55 N pripremljenom za reli, drugi je Ivan Raković u još jednu N-u, dok je treći Lazar Krsitć u Zastavi 850.
Nakon sabiranja utisaka svi možemo biti zadovoljni povratkom trka na legendarnu Taru nakon deset godina pauze, a „Tara“ nam je donela ono što se od nje i očekivalo. Dosta publike na stazi, dobru organizaciju od strane kompletnog tima na čelu sa Goranom Rabasovićem, pune klase i neizvesne borbe do posednjeg metra staze.
Naredna trka je na Zlatiboru 25. juna.