55. izdanje najstarijeg i najprestižnijeg automobilističkog takmičenja u Srbiji započelo je sinoć svečanim startom na trgu u Vrnjačkoj Banji. Sa startne rampe je krenulo 39 posada u prvi dan „borbe“ na šest brzinaca, voženih na tri različite staze. Ukupno 93,04 kilometra brzinskih ispita je očekivalo posade tokom prvog takmičarskog dana relija. Na radost domaće publike koja je u običajeno velikom broju došla na poslednji reli sezone, vodeći u generalnom plasmanu nakon prvog dana su Dušan Borković i Igor Marković u Škodi Fabiji Reli2 EVO.
Borković i Marković su ispunili očekivanja i ostvarili veliku prednost nakon prvih šest brzinaca. Bila bi i veća da nije bilo nekih sitnih grešaka koje je Borković napravio i time „poklanjao“ vreme konkurentima. Ipak, i pored tih grešaka, konkurenti su ubirali „mrvice“ i prednost naše posade iznosi minut, šesnaest sekundi i pet desetinki ispred najbližih pratioca iz Bugarske, Plamena Stajkova i Rafija Kadirova. Bugari su bili najbrži na poslednjem brzincu dana, ali je to bilo nedovoljno da se ugrozi prednost srbijanske posade. Pobednik Srbija relija iz 2016. godine je uspeo „otkinuti“ liderima svega 11,2 sekundi prednosti, a pred drugi dan relija, najveća briga mu je sunarodnjak Martin Surilov. Surilov je u svom C3 Reli2 prvi deo dana bio najbliži konkurent Borkoviću, ali je Stajkov preokrenuo rezultat nakon drugog dela dana. Razlika između njih iznosi 10,4 sekundi u korist Stajkova.
Četvrto mesto drže Anton Titov i Dinko Georgiev u Škodi Fabiji Reli2. Pobednici 2. Borsko-Braničevskog relija već treći put ove godine nastupaju u Srbiji, a tereni u okolini Vrnjačke Banje su im izuzetno dobro poznati. Prošle godine su upravo na Srbija reliju upisali prvi nastup za volanom Škoda Fabije Reli2. Na debitantnskom nastupu s češkom mašinom, ostvarili su plasman na šesto mesto, a ukoliko ne bude nekih nepredviđenih situacija sutra, plasman bi mogli popraviti za dva mesta.
Poredak najboljih pet kompletira posada Lazar Milovanović – Dejan Golić. Branioci titule su drugoplasirani u Nacionalnom šampionatu iza Borkovića, a trenutna pozicija ih stavlja na prvo mesto među posadama u automobilima u klasi RC4 i generalno među vozilima s prednjim pogonom. Milovanović je na prethodna dva izdanja Srbija relija imao pehove, a sa velikim iskustvom koje je stekao sa svakim kilometrom i sa svakim odvezenim relijem, Milovanović ima „meč loptu“ da odbrani titulu i veže dve uzastopne titule u generalnom plasamanu.
Klasa 1
U klasi šest, reli je započelo šest posada. Tokom dana smo ostali bez dve posade, a to su Bajinobaštani Filip Vasović i Nebojša Gavrilović, kao i predstavnici ASK Avako Rejsing tima, Vladimir Đukić i Slobodan Kuzmanović. Tako su u borbi za plasman ostale četiri posade, a najbrža među njima je posada Rabas Motorsporta, Nenad Filipović i Tatjana Milošević. Uigrani tandem se ove godine vratio u „Mali N“ nakon prošlogodišnjeg „izleta“ u klasu 3. Uz iskustvo koje ima, mora se desiti pravo čudo da Filipović ne pobedi sutra na 55. izdanju Srbija relija uz prednost stečenu tokom prvog dana. Drugo mesto drži takođe posada Rabas Motorsporta. Miodrag Miljković i Boban Slavković su doslovno davali sve od sebe i izvlačili maksimum iz svog automobila. Često i preko limita, Miljković je dizao publiku na noge i u drugi dan relija ulazi s 29,8 sekundi prednosti ispred trećeplasirane posade, Aleksandar Tešanović / Saša Petrović.
Klasa 2
U klasi 2 ćemo gledati veliku borbu i tokom drugog dana. Aleksandar Todorović i Srđan Maksimović preko noći imaju prednost imaju od samo 2,8 sekundi ispred Dejana Pejića i Dušana Đokovića. Njih dvojica su se smenjivali na prvom mestu klase, razmenjujući najbrža vremena na brzincima. Todoroviću je ovo veoma značajan reli jer nakon ovog relija ima priliku da osvoji šampionsku titulu u klasi 2. Pejić ove godine nije imao previše sreće s automobilom, ali nikada ne treba otpisivati super brzog Užičanina, prošlogodišnjeg šampiona. Treće mesto drže Željko Milutinović i Aleksandar Srećković. Valjevska posada je prvi deo sezone odradila odlično, ali je izletanje na Valjevskom reliju značajno poremetilo planove. Za sada, Milutinoviću preostaje da vozi konstantno tokom drugog dana i čeka svoje šanse.
Klasa RC4
Milovanović i Golić su u potpuno drugoj dimenziji u odnosu na ostale. Sezona iz snova se privodi kraju, a do još jedne zaslužene titule, ostalo im je još šest brzinskih ispita. Posada LM Rejsinga vodi u generalnom plasmanu, a samim tim i u klasi RC4 gde iza sebe drže legendarnu posadu ASK WRR, a koju čine Vladica Rabrenović / Radmil Radivojević. Rabrenović je ove godine vozio dva relija i na oba upisao „srebro“ u generalnom plasmanu za Šampionat Srbije, kao i u klasi RC4. Njihove vožnje u Reno Kliju R3 uvek donose radost i zadovoljstvo publici koja s nestrpljenjem isčekuje prolaze popularnog Čačanina. Treća pozicija pripada posadi iz Užica, a koja nastupa za ASK Šampion iz Bajine Bašte. Tomo Nikitović i Marko Milanović su na putu da upišu još jedan podijum u klasi. Nakon brojnih zahvata na njihovoj Hondi Sivik Tajp R, Nikitović je odradio prvi dan relija bez problema i nada se da će ga sreća poslužiti i tokom sutrašnjih šest brzinaca.
Pred posadama je drugi dan relija, ujedno i odlučujući. Na programu je još šest brzinaca, ukupne dužine 58,00 km, a raspored brzinaca glasi ovako:
SS7 Klobuk 1 09:10
SS8 Župa Tamnjanika 1 09:53
SS9 Stanišinci Rev 1 11:44
SS10 Klobuk 2 13:05
SS11 Župa Tamnjanika 2 13:48
SS12 Stanišinci Rev 2 15:01