Reli Tara 2025 – Memorijal Obrena Tešića – Milovanović i Sinđelić najbrži

Reli

  Posada Lazar Milovanović i Nikola Sinđelić u Ford Fijesti reli 4 pobednici su ovogodišnjeg izadanja Relija Tara, koji je vožen kao Memorijal Obrena Tešića, na obronicima istoimene planine, poznate i kao “kraljica relija”.

  Međutim, punih 16 godina na brzinskom ispitu Perućac nije se čuo zvuk reli automobila, a da tako ne bude ubuduće potrudila se ekipa ASK “Šampion” iz Bajine Bašte, koja je rešila da uzme “vruć krompir” u ruke i nakon više od dve godine pauze organizuje jedno reli takmičenje u Srbiji. Pokrovitelj manifestacije je opština Bajina Bašta.

  Naravno, obzirom na poznatu situaciju, kompletan itinerer takmičenja realizovan je u zatvorenim uslovima, tako da je i etapa vožena van regularnog saobraćaja. U skladu sa tim i tesnom satnicom, organzator je odlučio da dozvoli maksimalan broj od 30 prijava, od kojih se 28 pojavilo na ceremonijalnom startu, u petak uveče 19. septembra, u centru Bajine Bašte.

  Čast da otvori takmičenje pripalo je Suzukiju Svift GTi, sa kojim je Obren Tešić nastupao u reli šampionatu pre tri decenije, a koga momci iz kluba verno čuvaju. Zatim je usledio start takmičara, a kao čistač se pojavla replika Obrenove Sijere kosvort, koju je vozio Predrag Stojkanović Cvek. Prepun trg dočekao je da pozdravi posade, a koje je u subotu 20. septembra čekalo ukupno šest brzinskih ispita, po tri prolaza kroz “Perućac” (14,78 km) i Sekuliće (4,33 km), što čini ukupno 57,33 km brzinskih ispita, dok je ukupna dužina takmičenja 97,17 km.

  Već na prvom, uvodnom Peruću ljubimac domaće publike Ivan Maksimović i njegov suvozač Andrej Lekić u moćnom Micubišiju Lanser devete evolucije, prave grešku i buše pneumatik i time gube više od pet minuta. Zatim odustaje i posada Ivan Obradović / Nikola Jakovljević zbog kvara menjača na VW Polu. Sreće nije imao ni Dejan Pejić, kao i njegov suvozač Dušan Đoković, koji su izelteli sa staze i oštetili Polo, koji nije mogao da nastavi takmičenje. Debitanti Ivana Josipović Milosavljević i Slobodan Milutinović su takođe izeleteli sa staze i njihov Klio je reako da je za njih reli završen. Zbog kvara je odustala još jedna debitantska posada Nemanja Jovanović i Miloš Obradović u Zastavi Jugo 55 N.

  Zatim sledi drugi brzinac, a obzirom da je trasa istog deo Perućca u konta smeru, staza je bila tesna da prihvati svu publiku, tako da se žargonski rečeno tražlio mesto više, a posade su se odužile zaista ataraktivnim prolazima.

  Perućac dva, sve u želji da nadoknadi izgubljeno Maksimović izleće sa staze, opet gubi dosta vremena, ali uspeva da nastavi takmičenje. Zbog kvara poluosovine odustaje i posada Dimitrije Sekulić / Nikola Mitrović i tako i treći Polo završava trku pre vremena. Miloš Marijanović i Bojan Ilić takođe odustaju u svom Saksu.

  Na preostala tri ispita Maksimović postavlja najbrža vremena, Milovanović mudro privodi reli kraju, ovacije publike pokupila je klasa mali N, pogotovo posade Nikola Ekmeščić / Jovan Jelisavčić, kao i debitanti Nebojša Obradović i Marko Čvorović, koji su na prvom brzincu imali pucanje gume, a zaostatak na ovako kratkom takmičenju je bilo nemoguće nadoknaditi.

  Milovanović i Sinđelić su sve vreme držali konce u svojim rukama i na kraju postigli ukupno vreme od 0:38,28 minuta. Na drugom mestu u generalnom završava posada Tomo Nikitović / Marko Milanović u Hondi Sivik tajp R, a njihov zaostatak za pobednikom iznosi 0:58,2 sekundi. Na trećoj poziciji je Aleksandar Todorović sa suvozačem Spasojem Vasiljević, a za ovu priliku vozili su Reno Klio 2,0 RS. Četvrta je domaća posada Andrej Jašić / Mirko Stanić u svom Sitroenu DS 3 R1, koji ove godine voze Mitropa reli kup. Peti su sjajni Ekmešić i Jelisavčić.

  Što se tiče plasmana po klasama u NAC prvi su Ekmeščić / Jelisavčić, drugo mesto zauzela je posada Đorđe Adžić / Duško Hajduk, a poslednji na podijumu su Aleksandar Tešanović i Nikola Pivaljević. Peti su Nemanja Petrović i Milica Petrović, šesto vreme ostvaruju Vladimir Đukić / Slobodan Kuzmanović. Debitanti Marko Rastović / Bojan Milićević su šesti, a pomenuti Obradović / Čvorović sedmi.

  U NAC II imali smo samo dve posade na cilju, a pobedu je zabležio Dejan Radović sa suvozačem Nikolom Zarićem u Pežou 106 1,3 reli, dok su druoplasirani žive legende relija u legendarnom automobilu, Aleksanadar Korčula i Željko Milutinović u Zastavi Jugo 65 1,3 A.

  Miloš Matić i Miloš Dimitrijević slavili su u klasi NAC III u svom Pežou 206 1,6 ispred Ivana Rakovića / Dragoslava Tešanovića u Renou Klio.

  U RC5 imali smo samo jednog predstavnika, posada Jašić / Stanić.

  Poredak u RC4 je isti kao u generalnom: Milovanović / Sinđelić, Nikitović / Milanović i Todorović / Vasiljević. Na četvrtom mestu je posada Zoran Milisavljević Kinez / Petar Karić u Alfi Romeo 147. Peti su Marko Matić i Goran Rabasović u Renou Klio RS, koji su takođe imali veliki zaostatak na prvom brzincu, dok su šestoplasirani uz dosta problema sa svojim 306 Ivan Karić i Dragomir Milenković Šilja.

  U RC2 jedini su bili Maksimović i Lekić.

U kupu Tare prvo mesto zauzeli su iskusni Nikola Ratković i Ljubiša Čulić u Zastavi Jugo, koji su se na stazu vratili nakon više od 10 godina pauze. Drugi kroz cilj prošao je Predrag Milovanović sa suvozačem Zoranom Vukovićem, a vozio je Reno Klio 1,4. Peđa je inače otac od pobednika Lazara, a Klio je potpuno spremlje u njihovoj radionici Modus. Treći, sa dosta problema sa automobilom, završili su Aleksandar Gavrilović i Darko Lukić, a vozili su još jedan Zastava Jugo.

  Na kraju teksta obično ide najava za iduće takmičenje, ali nažalost takva informacija trenutno ne postoji. Da Bajina Bašta, Tara, Zapadna Srbije i generalno Srbija zaslužuju da imaju opet jedno evropsko takmičenje u reliju na ovim prostrima mislimo da je svima bila jasno proteklog vikenda, koji su bili u prilici da na licu mesta isprate još jedan jedan Memorijal Obrena Tešića. Nadamo se i da će on, kao i druge legende nastaviti da živi u sećanjima pored staze, što su svakako svojim delima zaslužili.