Loebov loš odabir guma i faktor sreće pomogli Ožijeu da se domogne prve pozicije
Iza nas je još jedan veoma buran dan Relija Monte Karlo 2022. Teško je opisati sva današnja dešavanja u jednom tekstu, ali ćemo se potruditi da izdvojimo ona ključna. Najvažniji detalj je smena na tronu. Sebastijen Ožije je boljim odabirom guma došao u poziciju da anulira prednost Sebastijena Loeba nakon prva dva brzinca, a onda je uz dosta sreće uopšte ostao na cesti tokom prvog brzinskim ispitom Saint-Geniez/Thoard, da bi već na tom brzincu uspeo da pređe u vodstvo. Prednost je sačuvao do kraja dana, čak i povećao na, gotovo izvesno, nedostižnu 21,1 sekundu.
Loeb i Galmiš nisu bili u dobrom ritmu danas. Francuz je juče bio izuzetno dominantan, ali danas se mučio s pregrevanjem pneumatika, a a poslednjem brzincu dana je izgubio mnogo vremena i na kraju se mora zadovoljiti drugom pozicijom.
Profiter dana je Kreg Brin. Irac se mučio dosta sa tempom, ali su incidenti Elfina Evansa, Ota Tanka i problemi Tijerija Nevila „promovisali“ Brina na treće mesto. Ovo je vrhunski rezultat za Ford i Brina, obzirom na to da ni Ožije ni Loeb nisu celosezonska konkurencija, tako da je Irac u dobroj poziciji. Ford ima najviše razloga za zadovoljstvo, od četiri automobila, čak tri su u top 5. Gas Grinsmit se smestio na petu poziciju unatoč brojnim problemima tokom dana i kaznom od tri minute. Ispred njega, na četvrtom mestu je Kale Rovanpera koji je počeo da „hvata“ ritam sa GR Jarisom i na kraju zabeleži najbrže vreme na poslednja dva brzinca dana.
Baš kada smo pomislili da stvari počinju delovati bolje za momke u svetlo plavim automobilima, novi problemi su se pojavili. Tijeri Nevil se „provukao“ kroz pet brzinskih ispita danas, ali su poslednja dva pretvorena u horor. Na kraju, Nevil je pao na šesto mesto s gotovo osam minuta zaostatka za vodećim, a Tanak je u međuvremenu odustao od takmičenja, ali će se vratiti u reli sutra po super reli pravilu. Katastrofalni vikend za Hjundai je potvrdio i Oliver Solberg, novim izletanjem na brzincu. Iskustvo je presudno u reliju, a očigledno je da mu fali mnogo znanja za takmičenje u najvišem rangu relija. Možda bi za Hjundai bilo bolje da novac ulože u razvoj automobila, a Solbergu povere neki automobil Reli2 specifikacije koji je u skladu s njegovim trenutnim znanjem i iskustvom.
A kad smo već spomenuli Reli2 automobile, vredi spomenuti da je Andreas Mikelsen u Škodi Fabiji Reli2 evo na sedmom mestu generalnog plasmana i prvom mestu WRC2 šampionata. Norvežanin je pod velikim pristiskom sutra jer je Erik Cais iz Češke veoma blizu, ali ponajviše zahvaljujući gumi defektu na poslednjem brzincu dana. Čeh je na osmom mestu sa 22,4 sekunde zaostatka, a kako se radi o Monte Karlu, ništa nije gotovo. Deveto mesto pripada Gregoaru Musteru iz Luksemburga za volanom Hjundaija i20 N Reli2, a top 10 je zaokružio Johan Rosel u Sitroenu C3 Reli2. Rosel će biti pod velikim pritiskom Nikolaja Grijazina u Škodi Fabiji Reli2 evo jer ih deli samo 7,3 sekunde, a Grijazin je izuzetno brz.
Poslednji dan Relija Monte Karlo 2022. nam donosi četiri brzinca, ukupne dužine 67,26 km, a raspored izgleda ovako:
SS14La Penne / Collongues 1 08:45
SS15 Briançonnet / Entrevaux 1 10:08
SS16 La Penne / Collongues 2 10:53
SS17 Briançonnet / Entrevaux 2 [Power Stage] 12:18
Poredak nakon SS13