Peh za Ogiera s pucanjem gume na pretposlednjem brzincu otvorio vrata pobede Loebu
Kakva drama poslednjeg dana Relija Monte Karlo! Iako je sve delovalo kao završen posao za Sebastijena Ožijea sa 21,1 sekundom prednosti nakon jučerašnjeg dana, na reliju se nikada ne može reći da je kraj do poslednjeg upisa u vremenskoj kontroli. Tome smo svedočili i danas. Nakon prva dva brzinca, Ožije je povećao svoju prednost na 24,6 sekundi. Onda je došao SS16 i potpuni preokret. Sebastijen Loeb vozi najbrže vreme šesnaestog brzinca, a Ožijeu puca guma i gubi čak 34,1 sekundu, što ga baca na drugo mesto s 9,5 sekundi zaostatka, a Loeba promoviše na prvo mesto.
Kompletan reli se sveo na samo jedan brzinac i poslednji okršaj dva Sebastiena. Nakon regrupinga, startna lista je poslednji put posložena. Nakon najbržih WRC2 momaka, usledile su WRC posade, a za kraj su ostali Ožije i Loeb. Nakon pucanja gume, Ožije pravi još jednu, slobodno možemo reći početničku grešku i ulazi u brzinac prerano za što je kažnjen s dodatnih 10 sekundi. Sada više nije nadoknađivao 9,5 sekundi već 19,5. Ožije je odvezao najbrže vreme, ali zbog kazne, njegov rezultat je bio tek peti najbrži na zadnjem brzincu.
S druge strane, Loeb je u poslednji brzinac ušao rezervisano, svestan prednosti koju ima. Do tog momenta, sedmostruki pobednik Relija Monte Karlo je odvezao jedan „ziheraški“ brzinac i završio ga s devet sekundi zaostatka za Ožijeom, ostavivši ga na pola sekunde ispred ljutog rivala. Uz kaznu od 10 sekundi, njegova konačna prednost je iznosila 10,5 sekundi čime je po 80. put slavio na nekom WRC reliju.
„Izuzetno sam srećan! Nisam uopšte imao velika očekivanja kada sam stigao ovde, ali smo imali odličnu borbu. Ožije je bio veoma brz, a ja sam se dosta mučio juče pa čak i jutros.“, izjavio je Loeb nakon pobede.
Svoju sreću nije krio ni Malkolm Vilson, izvršni direktor M-Sport Forda:
„Ne možete zamisliti koliko truda i posvećenosti su uložili ovi momci da bi ovaj automobil učinili ovakvim kakav je sada. Kada sam ga prvi put vidio, bio sam veoma siguran da imamo pobednika u svojim rukama, a imati Sebastijena Loeba u našim redovima je neverovatno.“
Iza njih, na trećem mestu se smestio Kreg Brin, čovek koji je bio najbolji od stalnih vozača, obzirom na to da su i Loeb i Ogier tek „epizodne uloge“ ove sezone. Brin je zaostao minutu i 39 sekundi za Loebom, ali je bio dovoljno daleko od Kalea Rovanpere i odvezao je jedan miran završni dan:
„Osećaj je neverovatan. Ovo je rezultat 18 meseci neverovatno napornog rada grupe ljudi usred pandemije i na kraju, sve se isplatilo jer ovo je jedna neverovatna mašina.“
Rovanpera je imao težak početak relija i činilo se da je mladi Finac u velikom problemu, obzirom da je tempom bio bliži momcima u WRC2 kategoriji. Ipak, Kale je bio veoma uporan i radio je dosta na adaptaciji na novi automobil i tempo se vratio, a na samom kraju relija, Kale je osvojio i pet poena na poslednjem brzincu za najbrže vreme, čime je “poveo” u šampionatu jer drži treće mesto ispred Brina, a ispred njega su samo Loeb i Ožije koji neće voziti celu sezonu:
„Mislim da nije bilo teško napredovati! Veoma sam srećan s onim što smo mogli napraviti. Izgledalo je veoma loše na početku, ali je bilo lepo vratiti tempo. Izgubili smo podijum na početku relija, ali je automobil funkcionisao odlično.“
Peto mesto je pripalo Gasu Grinsmitu koji je imao odličan reli. Po prvi put, Grinsmit je ostvario i najbrže vreme brzinca, a ovakvi rezultati su odličan pokazatelj za Fordov tim u nastavku sezone. Grinsmit je bio takođe prezadovoljan na kraju relija, a nije krio sreću zbog rezultata svojih timskih kolega.
„Dao sam sve od sebe…“, bile su reči Tijerija Nevila, jedinog vozača Hjundai Motorsporta koji je stigao na cilj relija. Frustrirajući reli za ekipu koja je u prethodnih nekoliko godina bila glavni konkurent za titule pored Tojote, a sada su pali na samo dno. Automobil je nepouzdan i pri tom još i spor, a Nevil je ostvario i jedinu pobedu na brzincu baš jutros na SS15. Nevil je bio „isceđen“ nakon poslednjeg brzinca i srećan što je sve gotovo. Mnogo je posla pred momcima iz Alcenaua da ovaj automobil dovedu u stanje da bude bolje plasiran od šestog mesta koje je Nevil osvojio ovog vikenda.
Ostatak poretka čine momci iz WRC2 kategorije. Andreas Mikelsen je fantastično započeo odbranu titule u WRC2 šampionatu. Drugom vezanom pobedom u kategoriji u kneževini, Mikelsen je potvrdio da u WRC2 šampionatu zapravo i nema prave konkurencije, obzirom na to da je u svojoj karijeri dugo vremena bio u elitnom rangu – WRC-u, a R5 automobili su tek privremeno rešenje u njegovoj karijeri.
Takamoto Katsuta je završio svoj prvi reli u Tojoti GR Jaris Reli1 nakon dosta drame tokom jučerašnjeg dana kada je dosta vremena proveo zaglavljen u kanalu. Ostatak relija je bio manje više bez problema za Japanca, ali je zaostatak za ostalim posadama u WRC šampionatu prilično obeshrabrujući. Ovo je prvi reli i biće potrebno vremena da se navikne na novi auto.
Iza Katsute, smestio se Erik Cais, Čeh kojem je ovo prvi nastup u Monte Karlu. Cais je u svojoj Ford Fijesti Reli2 pokazao solidan tempo, ali zadivljujuće je kako se nosio sa svim izazovima na koje uopšte nije bio naviknut u svojoj karijeri. Na njega treba ozbiljno računati u budućnosti i nadamo se da će dobiti i podršku neke fabričke ekipe.
Poslednje mesto u top 10 je pripalo Nikolaju Grijazinu. Vozač Toksporta je imao dramatičan vikend. U četvrtak naveče, zadnji levi točak njegove Fabije Reli2 EVO je goreo, ali je odlični tim mehaničara automobil osposobio za nastavak relija, a Grijazin se odužio poenom u WRC šampionatu i trećim mestom u WRC2 šampionatu. Sveukupno, pozitivan reli za Rusa.
Naredni reli se vozi za mesec dana u Švedskoj od 24. do 27. februara. Ove godine, baza relija više neće biti u Torsbiju, već je prebačen u Umeu, grad smešten nešto severnije što bi trebalo da donese konačno sneg na ovaj reli nakon nekoliko teških i izazovnih godina u Torsbiju. Prema itinereru, reli će biti dug 303,74 kilometra s potpuno novim brzincima koji su svima nepoznanica.
Poredak relija nakon SS17