Nakon sinoćnjeg ceremonijalnog starta u centru grada Umea, danas je krenula prava akcija na Reliju Švedske 2022. Pred posadama je bilo sedam brzinskih ispita, ukupne dužine 125,67 kilometara. Na rasporedu su bili prolazi brzinskim ispitima Kroksjö, Kamsjön, Sävar i Umea Sprint. Današnji dan je bio pravi „rolerkoster“, a vozači su se konstantno smenjivali na vodećoj poziciji.
Reli je prvo poveo Ot Tanak, zatim povratnik u WRC šampionat, Esapeka Lapi, da bi ih nasledio Kale Rovanpera. Nakon njega, na vodeću poziciju je došao Elfin Evans na SS4, a držao je nakon SS5 i SS6, da bi na kraju na SS7 vodeću poziciju preuzeo Belgijanac, Tijeri Nevil. Nakon očajnog Monte Karla, niko nije očekivao da Hjundai uopšte bude u konkurenciji za pobede na brzinskim ispitima, a nakon prvog dana, njihov vozač drži vodeću poziciju. Nevil definitivno daje sve od sebe i izvlači maksimum iz svog i20 N Reli1.
„Bili smo veoma pametni ovog popodneva. Sačuvali smo naše gume veoma dobro, a automobil je radio perfektno. Napravili smo manje izmene na setupu tokom današnjeg servisa i nakon toga sam se osećao veoma ugodno u automobilu i bio sam u mogućnosti da vozim brzo. Možda sam previše čuvao gume na dugom brzincu, ali mislim da smo odigrali jako dobro“, zaključio je Nevil.
Kale Rovanpera predvodi Tojotinu zastrašujuću armadu u Švedskoj. Nakon SS7, Finac kasni 4,3 sekunde za Nevilom, a pred njim je sasvim dovoljno vremena i kilometara da ugrozi Belgijanca. GR Jaris je prvenstveno bolji automobil nego Hjundai u ovom momentu, a Rovanpera je uvek bio brz i konkurentan na snegu.
Elfin Evans je „gubitnik“ dana. Umesto vodstva, Evans ima zaostatak od 7,4 sekundi za Nevilom. Iako to nije neki zaostatak koji je nenadoknadiv, Evans će sigurno imati na umu da je u sutrašnji dan mogao ući kao vodeći. Ipak, u Švedskoj na snegu je dovoljna jedna minimalna greška i da završite zaglavljeni u snegu pa je možda bolje „pritajiti se“ i čekati priliku.
„Jednostavno nisam imao gripa uopšte. Učinio sam sve što sam mogao, ali je bilo veoma teško.“, izjavio je Evans nakon SS7.
Esapeka Lapi vozi svoj prvi WRC reli nakon Finske prošle godine kada je vozio Tojotu Jaris WRC u svom privatnom aranžmanu. Finac za sada drži četvrtu poziciju i u realnoj je konkurenciji za pobedu. Zaostatak za vodećim iznosi samo 8,8 sekundi, što Lapiju i dalje ostavlja otvorena vrata za borbu. Peto mesto pripada Oliveru Solbergu koji je jedini takmičar unutar minute zaostatka za Nevilom. Sa 28,1 sekundom, Solberg nije pretnja niti vodećima, ali je sasvim siguran na petom mestu jer je šestoplasirani Takamoto Katsuta daleko, gotovo 50 sekundi iza njega.
Upravo Katsuta u Tojoti GR Jaris Reli1 predvodi listu „sporih“ posada koje su već imale dovoljno problema da su daleko van konkurencije za dobar rezultat. Sedmo mesto pripada Adrijenu Furmou. Francuz se vratio za volan Ford Pume Reli1 nakon teške nesreće u Monte Karlu, ali jednostavno u Švedskoj, Pume ne izgledaju uopšte uverljivo kao u kneževini. S preko minut i po zaostatka, Furmo je najbolje plasirani Fordov vozač.
Iza Furmoa, na osmoj poziciji se nalazi Gas Grinsmit koji je veći deo dana proveo kao najbrži Fordov vozač, ali nekoliko manjih grešaka i manjak gripa ga je pomerio jedno mesto unazad. Već nakon prvog dana imamo i posade sa Reli2 automobilima u top 10. Andreas Mikelsen je veći deo dana proveo u seni Ole Kristijana Veibija, ali je njegov sunarodnjak na poslednjem brzincu imao problem nakon što mu se ugasio automobil u jednom hartu, a nakon toga nije mogao da pokrene svoj Folksvagen Polo R5. Mikelsen je oberučke prihvatio tu grešku i poveo u WRC 2 kategoriji, dok je Veibi zauzeo deseto mesto.
Tokom današnjeg dana u WRC šampionatu smo ostali bez Krega Brina i Ota Tanka. Kreg Brin je svoj reli završio tako što se nasukao u snežni nanos već na SS2. Očekujemo da Brin nastavi svoj proboj sutra po super reli pravilima, dok ne znamo da li će i Ot Tanak biti u mogućnosti da sutra ponovo startuje. Drama za Estonca je krenula na SS5 kada je poslednjih 10 km brzinca vozio bez hibridnog pogona. Već na etapi je ustanovio da su problemi mnogo ozbiljniji te da je i sam u opasnosti obzirom na to da je problem s hibridnim pogonom upalio „crveno svetlo“ na njegovom Hjundaiju, te će mehaničari imati pune ruke posla večeras kako bi mogli osposobiti ovaj automobil za sutrašnji restart, ako do njega uopšte dođe.
Pred posadama je sutra šest brzinaca, umesto planiranih osam obzirom na to da su već ranije otkazani SS9 i SS13 pa će tako posade preći svega 82,3 kilometra na brzinskim ispitima, a raspored za sutra izgleda ovako:
SS8 Brattby 1 08:57
SS10 Langed 1 10:54
SS11 Umea 1 12:08
SS12 Brattby 2 15:27
SS14 Langed 2 17:24
SS15 Umea 2 18:38