WRC Croatia Rally 2023: Meč lopta u Evansovim rukama

WRC

Ako postoji neka novinarska kletva, čini se da je stigla Tijerija Nevila. I dok smo sinoć hvalili njegov oprezan i taktičan pristup reliju, pa čak i u međusobnim razgovorima unutar naše ekipe konstatovali da je ovo neki novi Nevil koji više nije najbrži, a onda pogreši i razbije se, večeras ne možemo hvaliti Belgijanca. Na jedanaestom brzincu dana, otprilike na polovini pređene distance brzinskog ispita Ravna Gora – Skrad 1, Nevil je prekasno kočio, sišao sa čiste putanje i isklizao u betonski odvod, a zatim i u drvo. Njegov i20 N Reli1 je prebačen u servis na šlepi i svi snovi o pobedi u Hrvatskoj su nestali.

Vodstvo je nasledio Elfin Evans koji takođe nije briljirao, ali ono što je ključno, nije napravio grešku. Velšanin se ubrzo našao pod neočekivanim pritiskom od Ota Tanka koji je pronašao nešto magično u svojoj Ford Pumi i izvukao maksimum iz svog raskošnog talenta. Pred dva poslednja brzinca je delovalo kako ćemo i ove godine imati dramu do poslednjeg brzinca dana. Onda su krenuli problemi za Tanka, problemi koje ni on sam nije mogao da objasni. Tempo je jednostavno nestao, a Evans je „odmaglio“ na 25,4 sekunde prednosti pred poslednja četiri brzinca. Tanak će se morati zadovoljiti s drugom pozicijom koja je jedina realna trenutno, a daleko iza njega, na pola minute zaostatka, smestio se Esapeka Lapi.

Šta reći za nesrećnog Lapija? Dok se juče borio rame uz rame s Tankom, danas je priča potpuno drugačija za Finca. Ne želimo grubo zvučati, ali pogibija Krega Brina nema veze s ovim. Ma koliko bili pogođeni ovim velikim gubitkom, Hjundaijev problem nije samo ovoga vikenda. Hjundaijev problem seže još od početka primene Reli1 pravila, a koji su, barem se činilo, počeli rešavati. Ipak, tempo je jednostavno nestao i Lapi se mnogo mučio danas, snažno pritiskao, ali ništa nije bilo dovoljno da se sustigne Estonac. U jednom momentu, imao je i poluokretanje koje ga je koštalo nekoliko dodatnih sekundi. Sve u svemu, u Hjundaiju će zasigurno hteti što pre da zaborave nastup u Hrvatskoj, iz čitavog niza razloga.

Na četvrtom mestu trenutno se nalazi Sebastijen Ožije. Njegov vikend u Hrvatskoj je takođe priča za sebe. Nakon probušene gume, kazne zbog nevezanog pojasa, a zatim i kašnjenja na vremensku kontrolu, Ožije je danas bio čovek na misiji. Ipak, nije bilo baš tako bajno za osmostrukog svetskog prvaka. Mnogo se žalio pa čak i krivio Pirelli, zaboravivši da je i on sam ne tako retko profitirao zbog tuđih problema s tim istim Pireli gumama. Činjenica je da Francuz nije imao pravi odgovor tokom današnjeg dana na tempo aktuelnog prvaka, Kalea Rovanpere koji je leteo i slavio na četiri brzinska ispita, a na ostala četiri je bio u top 3. Tako je mladi Finac „progutao“ prednost koju je imao Ožije i sa 16,6 sekundi spustio na samo dve. Obzirom na to da Rovanpera juri šampionsku titulu, dok je Ožije tu samo na odabranim relijima, šuška se i o mogućim timskim naredbama, koje bi dovele do toga da Rovanpera i Ožije zamene pozicije i da Rovanpera bude četvrti, a Ožije peti. Kako sada stvari stoje, Rovanperi neće biti potrebne timske naredbe jer je na ovom reliju pokazao bolju formu od Ožijea.

Ako će nam faliti „vatre“ u RC1 kategoriji, u WRC 2 šampionatu sigurno neće. Johan Rosel je jučerašnji dan završio sa skoro pola minute prednosti ispred Nikolaja Grijazina. Stari znanci su novi dvoboj nastavili danas, razmenjujući najbrža vremena. Iako je tokom većeg dela dana Rosel izgledao potpuno smireno, nakon poslednjeg brzinca dana, mogli smo videti određenu dozu zabrinutosti i nervoze na njegovom licu. Sušta suprotnost u odnosu na Grijazina koji je širokim osmehom pozdravio izgled poretka pred poslednja četiri brzinca. Nakon današnjih osam brzinaca, Grijazin je spustio prednost na samo 11,5 sekundi. Po Grijazinovom izrazu lica, najbolje je sačuvao za kraj i sutrašnji dan. To bi bila i naplata duga za „otetu“ pobedu u Monte Karlu koju su Rosel i njegov tim izborili za zelenim stolom, a ne na stazi.

Nakon prvih osam brzinaca u petak, Vilijam Kreiton je vodio u WRC 3 šampionatu, ali je već na prvom brzincu dana izleteo i njegova Fijesta Reli3 je ostatak dana provela u servisu na popravkama. Prednost je preuzeo Francuz, Loren Pelije koji je takođe do kraja dana imao svoju dramu, kada je motor na njegovoj Fijesti Reli3 otkazao poslušnost. Uspeli su nekako doći do cilja, a prednost od preko minut i po bi trebala biti dovoljna da dovrši posao u Hrvatskoj. Šesto mesto zauzima hrvatska posada Martin Ravenščak / Dora Ravenščak. Oni su veći deo dana bili peta najbrža posada u šampionatu, ali ih je jučerašnja greška koštala boljeg plasmana.

Nakon apsolutne dominacije RC4 kategorijom tokom prvog dana, Jan Medved je napravio potpuno neočekivanu grešku već na prvom brzincu dana i završio svoj nastup za danas. Prvo mesto je nasledio Talijan Marko Oldani, na drugo mesto se popeo Romet Jirgenson, a treći su sada Tomas Hrvatin / Đani Simčić. Četvrti su Željko Magličić / Ivan Poljak, peti Jan Pokos / Vili Ošlaj i sedmi Marko Lončarić / Gabrijel Krnjić. Osmi je Jan Medved koji bi sutra trebao nastaviti takmičenje po Super reli pravilu.

Svoj nastup u RC2 kategoriji odlično odrađuju višestruki prvaci Slovenije, Rok Turk i Blanka Kacin. Slovenačka posada drži devetnaesto mesto ukupnog poretka i dvanaesto u kategoriji RC2. Do kraja su im ostala samo četiri brzinca, a ukoliko dođu do cilja, Turku će ovo biti prvi završen WRC reli, nakon što su 2016. on i Enej Ložnar bili primorani da odustanu zbog kvara na menjaču njihovog Pežoa 208 R2.

Za kraj, RC5 kategorija u kojoj svoju neumoljivu dominaciju nastavlja Igor Mandić. Od šesnaest voženih brzinaca, Mandić je bio najbrži na čak 15. On i njegov suvozač Albert Ivančić su udvostručili svoju prednost koja sada iznosi 8 minuta i 47 sekundi ispred drugoplasirane posade Vjekoslav Čičko / Eugen Kokolić. Treći su Slaven Šekuljica / Damir Petrović koji su današnji dan završili bez problema, nakon jučerašnjeg izletanja i restarta po Super reli pravilima.

WRC Croatia Rally 2023 završava sutra s četiri poslednja brzinska ispita, od toga dva prolaza kroz čuveni Kumrovec koji će zasigurno i ove godine doneti velika uzbuđenja kao „Power stage“. Prvi brzinac dana kreće već u 07:08, dok poslednji kreće u 13:15.