Jakšić slavio i četvrti put uzastopno, nastavlja voditi u poretku Kategorije 1

Brdske trke

Ovoga vikenda u Češkoj republici, vožena je četvrta trka Šampionata Evrope na brdskim stazama. Lista prijavljenih takmičara je bila impresivna, čak 240 automobila na startu legendarne trke u Šternberku. Među njima je bio i Vasilije Jakšić, vodeći u Grupi 4 i celokupnoj Kategoriji 1. Kotoranin ima savršen učinak u Grupi 4, a pobedio je na svim voženim trkama. U Šternberku je došao i do četvrte uzastopne čime zadržava prvo mesto u Kategoriji, dok u Grupi 4 gotovo i da nema konkurencije.

Subotnji treninzi su pokazali da će Jakšiću ipak biti nešto teže i u grupi, obzirom na to da je protiv sebe imao starog rivala iz CEZ šampionata, Petera Ambruza, iskusnog Slovaka. Ipak, tempo i na treninzima je pokazivao da je u Jakšić u prednosti i da bi u nedeljnoj trci on trebao biti favorit. Ipak, hladno vreme i činjenica da je na raspolaganju imao samo tvrde gume, stvarala je brigu crnogorskom automobilisti, dok velika masa njegovog Micubišija je hendikep s kojim se nosi već nekoliko trka:

„Sa vremenom nisam zadovoljan. Opet imam veliki hendikep sa kilažom koja je abnormalna i sa gumama Pirelli DM (medium) jer je trenutno u Češkoj veoma niska temperatura i hladno je što zahteva isključivo mekane gume, koje mi nemamo. Što se tiče same vožnje ostavio sam sebi još „lufta“, ali ne mnogo tako da sutra može biti svašta. U svakom slučaju, to je što je. Za sutra gas u pod pa šta bude!“, izjavio je Jakšić nakon završenih treninga.

I zaista, vodeći u Šampionatu Evrope je izvukao maksimum iz svog automobila. U prvoj vožnji trke, Jakšić je odvezao izvrsno vreme, ponovo na tvrdim gumama i po niskim temperaturama, rizikujući čak i incident. Njegov Micubiši je „plesao“ na sve strane, ali je Kotoranin prešao stazu za 3 minute, 32 sekunde i 1 desetinku. U drugoj je ostvario malo lošije vreme, ali je uradio dovoljno za pobedu u Grupi 4 i novih 25 poena u Kategoriji 1, čime nastavlja da vodi u među svim takmičarima u „touring“ automobilima.

Nakon izuzetno napornog maja, takmičari imaju slobodan juni, nakon kojeg sledi nastup na još jednoj legendarnoj brdskoj stazi. Italijanski Trento Bondone je na rasporedu od 1. do 3. jula, a vozači će biti na velikom ispitu spremnosti obzirom na to da se radi o najdužoj brdskoj stazi u Evropi.