Cazin Grand Prix 2024, treninzi: Sas kao na domaćem terenu, Dimitrijević ponovo neuhvatljiv u kategoriji 1

Brdske trke

Čuvena Krajiška Zmija je po 24. put ugostila najbrže vozače regiona. Vijugava, nepregleda reka asfalta koja povezuje Cazin sa ostatkom Krajine je žila kucavica ovog regiona, pa je prava šteta da ovakvu stazu koriste i kamioni, te druga teška vozila za svoj uspon od Bihaća ka Cazinu. I ne kažemo da je to njihova krivica, samo konstatujemo da je šteta što staza koja je presvučena posebnom vrstom asfalta za trkačke staze, polako ipak pokazuje da je zub vremena stiže. Ipak, grip je i dalje na visokom nivou pa je prava milina iskoristiti puni potencijal čudovišta na četiri točka. To iz godine u godinu radi Mađar s hrvatskom licencom, Laslo Sas koji je aktuelni rekorder ove staze, a i danas je bio najbrži na treninzima.

Najbliži pratioc u generalnom plasmanu i ubedljivo prvi u svojoj grupi za CEZ šampionat, bio je jedini predstavnik Srbije, Uroš Brkić u prototipu Norma M20F. Srbijanski automobilista i branilac titule u Grupi CN/E2-SC je došao u Cazin po nove, vredne bodove za šampionat, a kako trenutno stvari stoje, Brkić bi se mogao „prošetati“ do trijumfa. Treći ukupno, a prvi u plasmanu kategorije 1 je Dejan Dimitrijević. Jednostavno – kada Seat radi, Dejan je prvi. Tu filozofije više nema i svima je jasno da ga tek tehnički kvarovi mogu pobediti ove godine. Iza sebe je ostavio čak i Filipa Magdića koji je za volanom prototipa Gibson Nemesis, a razlika između njih je bila 1,4 sekunde.

Poredak najboljih 5 je zaokružio Nino Andrejević u svom Fiat Puntu 1.4 Turbo koji konačno radi kako treba nakon velikog incidenta u Skradinu. Problemi koji su ga pratili u Kotoru, pa može se reći čak i u Splitu, sada su iza njega i Punto je opet onaj stari, a Andrejević se vratio u „kombinaciju“.

Prvenstvo Hrvatske

Grupa 1

U Grupi 1, najbrže vreme je ostvario Dejan Dimitrijević u svom prepoznatljivom Seat Leonu kojeg puno pre čujete nego što ga vidite, a konkurent u buci je Jurica Majić, dok je po vremenima ipak Dimitrijević daleko dominantniji. Majić je kasnio 8,5 sekundi za Dimitrijevićem, što pokazuje koliko je brutalno vreme koje je postavio vozač AKK Fly With Kolman.

Grupa 2

Već pomenuti Nino Andrejević je bio prvi u Grupi 2, sa 2,3 sekunde ispred Tamaša Tomčanija u uvek atraktivnoj Ladi, dok je treće mesto pripalo Edisu Hadžipašiću u Subaru Impreci, kojem je ovo prva trka nakon 6 godina, a obzirom na velike probleme u Šampionatu BiH, Cazinjanin je prešao pod hrvatsku zastavu i nastupa za AKK Fly With Kolman.

Grupa 3

Nihad Seferagić i Marko Pleše su danas imali blizak „fight“, a štoperica se zaustavila na 0,527 prednosti za domaćeg vozača – Seferagića. Pleše tako najavluje još jednu vrhunsku borbu sutra protiv silno motivisanog Seferagića koji ima veliku podršku domaće publike.

Grupa 4

Ako je u Grupi 3 tesno, onda ne znamo koju reč upotrebiti za grupu 4. Renato Herc je bio brži tek 0,095 sekundi od Borisa Katića, koji je dobio velikog konkurenta u vidu mladog Herca koji definitivno ima „herca“ za ovakvu stazu i ovakvo vreme. Florian Šalec je bio treći u svom Sitroenu C2 R2, a ni on nije preterano daleko (2,790 iza Herca). Po klasama u Grupi 4, 4a je pripala Katiću ispred Mladena Đajića i Ivana Batalića, dok je 4b pripala Hercu ispred Šaleca i Ivice Dragoševića.

Grupa 5

Ako ovo čitaš, Saša Radola: dosadio si i Bogu i narodu! Šalimo se, nisi! Samo tako nastavi. Ponovo prvi u Grupi 5, ponovo prvi u 5a i ponovo visoko u generalnom plasmanu. Ako ste mislili da je Maks Verstapen dominantan, onda trebate vidjeti Radolu. Ivan Bekavac je bio drugi u svojoj grupi i drugi u klasi 5a. U prvoj vožnji je imao i nezgodno okretanje na stazi koje se na svu sreću završilo bez posljedica za vozača AK Solin, a treći je bio Filip Škugor u svojoj Alfi Romeo 147. Takođe, Škugor je bio treći i u klasi 5a. U klasi 5b, vodiće se zanimljiva borba izmađu gosta, Milana Tatalovića i domaćina, Hasana Ljubijankića. Nakon treninga, deli ih tek nešto više od jedne sekunde. Treći u klasi 5b je Nino Jeličić iz AK Skradin za volanom svoje Honde Sivik 1.6

Grupa 6

Tek u grupi 6 se ništa ne zna! Ivan Grozdanić je subotu završio kao najbrži u grupi 6, a prati ga Marin Božićević sa samo 8 desetinki zaostatka. S još manjim zaostatkom, Božićeviću za vratom diše Deni Kmetović sa nešto više od desetinke i po zaostatka, dok bi se u sve mogao umešati i Sandi Peteh koji je četvrti i za Kmetovićem kasni 0,382! Po klasama, Grozdanić je najbrži u 6b ispred Marka Trlina i Marka Deaka, a u 6a je najbrži Božćević ispred Kmetovića i Peteha.

Brdsko prvenstvo povijesnih vozila

Hrvoje Ćubelić je najbrži među momcima u historiku. Pobedio je Dorijana Kljuna kojeg smo u prolazu čuli da se po malo žali na stanje svog Opel Kadeta koji je prilično potrošen nakon godinu dana aktivnog učešća i na brdskim trkama, ali i na relijima. Treći je bio Sandro Poldrugovac u Fiat Ritmu. Po klasama, u P1 je prvi Božidar Matijaš ispred Nenada Gržančića. U P2, jedini takmičar je Dino Bariićevac, u P3 je najbrži pomenuti Kljun ispred Poldrugovca i Jurice Ivanovića, dok je u P4 takođe usamljen Hrvoje Ćubelić.

CEZ

U FIA CEZ šampionatu se takmiči 13 vozača, a što se tiče rezultata ne garantujemo za tačnost istih jer nije nam jasan raspored nekih vozača. U Grupi 1 je najbrži Dejan Dimitrijević, ispred Armina Mujkanovića koji se suočio s određenim problemima sa svojim Yugom prototipom gdje mu je tokom prve vožnje klizala lamela, te je drugi trening preskočio, kako sačuvao auto za trku.

U Grupi 2, sam je Jovan Perunović koji prvi put vozi trku u Cazinu i beleži respektabilna vremena sa svojim Fiatom 750. Još jedan „samotnjak“ u grupi je Tamaš Tomčani u Grupi 3, a u Grupi 4 je prvi Boris Katić ispred Gorana Dojčinovića, koji od ove godine vozi za Crnu Goru i klub AMSK Crmnica. Tehnički problemi sa Hondom su ga sprečili da završi drugi trening.

U grupi 5, neumoljiv je Milan Jakšić koji je pobedio čak i Sašu Radolu sa 4,6 sekundi prednosti na treningu. Stariji od braće Jakšić je u strahovitoj formi, auto radi kao švajcarski sat i Kotoranin je na putu ka novoj pobedi u CEZ šampionatu. Treći je bio Ivan Batalić iz Splitskog autokluba.

U klasi 20 za CEZ šampionat, najbrži je bio Laslo Sas, dok je u CN/E2-SC najbrži bio naš Uroš Brkić.

Trka za Veliku nagradu Cazina 2024. počinje sutra u 11 časova.