Kup Bosne i Hercegovine – Formula driver Bjelašnica 2025: Kurtić i Golać najbrži na otvaranju sezone

Formula driver

Proteklog vikenda na Bjelašnici je vožen dupli trkački vikend sezone Kupa Bosne i Hercegovine u disciplini Formula driver. Novo takmičenje u BiH je svoju premijeru imalo krajem prošle godine, baš na istoj stazi koja je vožena i ovog vikenda. Tada je viđen veliki pomak u nastojanjima da se autosport oživi na državnom nivou, a sada kada su sve pravne prepreke preskočene, došlo je vreme da takmičari i njihove mašine konačno zaurlaju stazama širom BiH.

Na subotnjoj trci, plasman su ostvarila 33 vozača, od kojih je najbrži bio Eldin Kurtić za volanom VW Golfa R. On je vodio borbu sa Nedimom Pervizom u Ford Fokusu RS, a Kurtić je slavio sa 0,973 sekunde prednosti. Treći je bio povratnik na stazu, Jasmin Golać u automobilu koji je, baš kao i njegov novi vlasnik, nakon višegodišnje pauze, ponovo izašao na stazu. Golać je na Bjelašnicu stigao u Hondi Integri Tajp R, bivšem automobilu Nevena Vukasovića koji je obeležio jednu eru automobilizma u BiH, zajedno sa legendarnim „Šandorom“.

Poredak najboljih 5 u generalnom plasmanu su kompletirali takođe momci koji su poznati po nastupima na brdskim stazama. Armin Mujkanović, braneći boje AK Pelješac rejsinga, stigao je do četvrtog mesta u generalnom poretku, manje od tri desetinke zaostatka iza Golaća. Golać i Mujkanović su vodili svoju internu bitku za pobedu u klasi 9,  a ovoga puta, bolje je prošao Golać. Peti je bio Andrej Bule u svom VW Golfu 2 s kojim inače vozi Prvenstvo Hrvatske na brdu, a ovoga vikenda se zaputio iz „toplijih krajeva“ Hercegovine na prohladnu Bjelašnicu.

Poredak po klasama, 24.5.2025

Klasa 1
U klasi 1 na subotnjoj trci smo imali samo jednog takmičara. Kamer Kolar je stigao na start ni manje ni više u Dačiji Sandero. Automobil koji je među poslednjima koje biste zamislili na trkačkoj stazi, ipak se našao u konkurenciji za pobedu. Kolar je bio dovoljno dobar, šta više – odličan i pobedio je neke vozače u jačim automobilima od svoje slabašne Dačije i zasluženo slavio.

Klasa 2

Ako je u klasi 1 bio samo jedan takmičar, to nije bio slučaj i u klasi 2. Čak 9 vozača se borilo za najbrže vreme i pobedu na početku sezone. Prvo mesto je odneo Kenan Olovčić koji je bio neuhvatljiv i na treninzima i na trci. Olovčiću je ovo bio prvi nastup na nekom takmičenju, pa je u tome i još veća njegova pobeda. Najbliži pratilac mu je bio Rijad Begić u svom Audiju A3. Begić je dao sve od sebe da sustigne Olovčića, ali njegov Audi nije bio dovoljno jak za izazov koji je pred njega postavio Olovčić. Treće mesto je osvojio Adel Šabić u Reno Kliju RS. Iako je bio na najnižem stepeniku postolja, publika je sigurno najviše uživala u zvuku njegovog atmosferskog benzinca, dok su brži momci voziti automobile s turbodizelskim agregatima.

Klasa 3

Jednako brojna, bila je i klasa 3 u kojoj je pobedu odneo Faik Durmić za volanom Pežoa 208 GTI. Mladi Tuzlak je odabrao pravi automobil za ovu klasu, a odličnom vožnjom je zaradio i prvu pobedu ove sezone. Takođe, svom klubu SAMKK Lukavac je doneo i vredne poene u poretku klubova. Drugi je bio Amar Hadžija, momak iz Sarajeva koji je i ove godine vozio svog Reno Megana RS 225. Prelazak sa tople klime u Trebinju na izuzetno hladnu na Bjelašnici, nije sprečio Igora Milutinovića da osvoji i poslednju raspoloživu medalju u klasi. Za njega i njegov Golf GTI, subota je donela odličan start sezone.

Klasa 3A

Jedini takmičar u klasi 3A bio je Loren Keserović koji nije imao potrebu da previše forsira svoj automobil jer pobeda je bila u rukama čak i da samo završi trku.

Klasa 4

U klasi 4 smo imali dvoboj momaka u istom automobilu. Pobedu je odneo Edin Ćeskin, momak koji stazu na Bjelašnici poznaje kao svoj džep i koji je pokazao ozbiljnu brzinu iako u nejakom automobilu. Drugi je bio Adnan Brkić koji se nije mogao suprotstaviti na pravi način vidno raspoloženom Ćeskinu.

Klasa 5

I u klasi 5 smo imali samo dva takmičara.  Osim što je pobednik po pređenim kilometrima da bi došao na ovu trku, Adis Duranović je bio i pobednik na štoperici. Vozač iz Bihaća, braneći boje istoimenog kluba „AMK Bihać“ je slavio u prvoj trci sezone, iako nije sve bilo tako glatko. Za to se pobrinuo njegov Sitroen Sakso koji je zadavao muke tokom celog vikenda, a u subotu je odlučio da birač brzina bude taj hendikep koji će Duranoviću stvarati glavobolju. Ipak, Duranović je i pored problema uspeo slaviti ispred Emira Hrustanovića u Zastavi Jugo. Hrustanović je napravio ozbiljan napredak iz vožnje u vožnju i možemo očekivati da sa svakom trkom bude sve brži i brži.

Klasa 6

Dvoboj koji je obeležio trku je obeležio i klasu 6. Eldin Kurtić u svom Golfu R protiv Nedima Perviza u Fokusu RS su držali publiku u neizvesnosti do samoga kraja. Kurtić je na kraju pobedio na iskustvo, dok je Perviz svoju najbolju vožnju odvezao u prvoj trci, a kasnije nije uspeo ponoviti to vreme, čak i udarivši u šikanu u drugoj vožnji trke. Kurtić s druge strane, nije pravio greške i njegova pobeda je apsolutno zaslužena. Treće mesto je osvojio Nenad Knežević u Seat Ibici, a čiji je nastup ostao u senci – sasvim nezasluženo. Ipak, protiv sebe je imao dva titana u daleko moćnijim automobilima, dok je on davao i više od 100% na stazi. Vrhunska vožnja je na kraju nagrađena trećim mestom u klasi.

Klasa 9

U klasi 9, dvoboj starih prijatelja, starih poznanika i rivala. Jasmin Golać se konačno vratio na stazu nakon niza problema sa Integrom. Iako u dosta slabijoj izvedbi od one koju je možda priželjkivao, Integra je stigla na Bjelašnicu kako bi se vozač iz Lukavca privikavao na nju i otkrivao ono što taj auto traži. Iz vožnje u vožnju se vidio napredak i Golać se sve bolje osećao u automobilu i zasluženo slavio. Drugi je bio Armin Mujkanović. Vozač o kojem je suvišno išta reći. Njegove vožnje govore same za sebe, a tako je bilo i ovoga vikenda. Dvostruki prvak FIA Centralnoevropske zone je dao sve od sebe, ali njegova Integra ipak nije na nivou kao i Golaćeva. Treći je bio Andrej Bule koji je takođe postepeno oslobađao potencijal automobila u uslovima koji nikako ne pogoduju automobilima na slik gumama.

Poredak po klasama, 25.5.2025.

Klasa 1

Nedelja je na Bjelašnici potpuno izmešala karte. U klasu 1 su stigli novi momci, dok je Kolar prešao u veću klasu. Pobedu je odneo Ivan Bulum u Fiat Puntu, a koji je stigao iz Hrvatske kako bi podržao ovu manifestaciju. Drugi je bio „lokalni“ momak. Mirza Smajlović je bio drugi u klasi, ali najbrži od takmičara iz BiH u klasi 1. Treće mesto je pripalo Edinu Ćeskinu, koji je za nedeljnu trku odabrao drugi automobil.

Klasa 2

U klasi 2 smo takođe videli izmenjeni poredak. Iako nakon treninga nije delovalo tako, Rijad Begić je dominantno došao do pobede u klasi 2. Nedeljna vožnja je pokazala još bržeg Begića koji je i pored jakog udarca u točak na samom kraju prve vožnje ostvario najbrže vreme i u prvoj i u drugoj vožnji. Na kraju, Begić završava vikend kao vodeći u klasi 2. Drugi je bio Muhamed Lihovac. Iako je na treninzima bio prvi, bilo je jasno da protiv Begića neće moći ništa. Ipak, Lihovac je osvojio vredne poene i sakupio važno iskustvo za nastavak sezone. Treći je bio debitant iz Sarajeva, Senin Smajkan u slabašnom Pežou 206 kojeg je ipak vozio na zavidnom nivou i ostvario dobra vremena.

Klasa 3

Benjamin Softić je slavio u klasi 3. Iza njega, na drugom mestu, zaustavio se Kamer Kolar koji je Dačiju Sandero zamenio Audijem S3 i bez treninga došao do „srebra“. Pitamo se, šta bi bilo da je odvezao i treninge i malo bolje poznavao automobil? Treći je bio odlični Nedeljko Škrba u VW Polu GTI. Iako među slabijim automobilima, Škrba je koristio gabarite svog Pola i manju masu, a preciznom i hrabrom vožnjom se držao veoma blizu i pored velikog deficita u konjskim snagama.

Klasa 4

U klasi 4, ista priča kao i dan ranije. Dva takmičara, a pobedu je odneo Niko Bulum u Reno Tvingu, dok je drugi bio Adnan Brkić. Porodični „izlet“ u Sarajevo, tačnije na Bjelašnicu, porodica Bulum će pamtiti po dvostrukoj pobedi, obzirom na to da su uzeli prva mesta u klasama 1 i 4.

Klasa 5

Adis Duranović i njegov Sitroen Sakso imaju defitinivno kompleksan odnos. Povremeno se vole, povremeno se mrze. Konkretno, ovoga puta je bila u pitanju polosovina koja je pukla na drugoj vožnji trke i činilo se da je sve gotovo. Ipak, rekordno brzom intervencijom, nova poluosovina se našla u Saksu za samo 11 minuta i Duranović je mogao da nastavi trku i upiše drugu pobedu u dva dana. Drugi je ponovo bio Emir Hrustanović koji je ostvario novo najbolje lično vreme i svakako ima šta da traži u ovoj disciplini, kao i sportu.

Klasa 6

Eldin Kurtić je nakon odustajanja Nedima Perviza posle prve vožnje ostao potpuno sam u klasi. Ostala je samo borba za generalni plasman, ali nije mogao da nanese i drugi uzastopni poraz Golaću. Ipak, Kurtić je slavio i u nedeljnoj trci i biće izuzetno teško pobediti ga ove sezone.

Klasa 8

U klasi 8, jedini takmičar je bio Nemanja Svorcan koji je slavio u svojoj upečatljivo plavoj Zastavi Jugo.

Klasa 9

Jasmin Golać je drugog dana zablistao i osvojio klasu, grupu i generalni plasman. Nešto toplije vreme u kombinaciji s više iskustva, Golaću su dali vetar u leđa da postavi i rekord staze koji glasi 1:16.868. Drugi je bio Armin Mujkanović koji je takođe „izvukao“ neverovatna vremena iz svoje Integre, dok je treći i u nedelju bio Andrej Bule. I Bule je postavio odlično vreme u drugoj vožnji, ali ga nije uspeo ponoviti u trećoj, pa su kao najbolja vremena ostala iz prve i druge vožnje.

Rezultati trke, subota 24.5.2025.

Rezultati trke, nedelja 25.5.2025.