Beogradsko Ušće prvog vikenda septembra bilo je domaćin autoslaloma za Nacionalni šampionat Srbije, Otvoreno prvesntvo Srbije i Otvoreno prvensto Republike Srpske. Organizator Sportski auto i karting savez Srbije već treću godinu za redom ovu manifestaciju pravi kao dupli program, uz pokroviteljstvo grada Beograda, što govori da se jedna trka vozila u subotu 02. septembra, a druga u nedelju 03. septembra.
Poseban pravilnk takmičenja je predivdeo da se održe dva zvanična treninga u prepodnevnim časovima, da bi tri vožnje trke usledile popodne, a od toga dve su se sabirale za plasman. Nakon odrađenog tehničkog pregleda automobila i verifikacije takmičara, na startu se našlo njih 45 iz Srbije i Bosne i Hercegovne.
Staza na kojoj se održava trka dužine je 1522 metra, a sastoji se od 12 kapija, 17 čunjeva i tri šikane, a lepo vreme tokom oba takmičarska dana je poslužio sve učesnike, za razliku od prošle godine, kada je padala kiša i bilo izutetno hladno.
Pobednik prve trke u generalanom plasmanu je Miloš Sovilj u Suzukiju Svift 1,3 GTi, a njegovo zbirno vreme iznosi 02.12,378 minuta. Drugo mesto zauzeo je Goran Medić u Folksvagenu Golf R, koji je za pobednikom kasnio svega jednu sekunudu. Za utehu Mediću ostaje da je stazu najbrže prevezao u drugoj trci sa vremenom 01:05,290 minuta. Treće mesto odlazi u ruke Petra Studena, a njegovi novi automobil Reno Klio RS konačno radi kako treba i pokazuje da se na Studena može ozbiljno računati u narednom periodu, kada je u pitanju bobra za generalni plasmanu.
Što se tiče samog toka takmičanje, sve je odrađeno u predivđenom roku, uz par izletanja sa staze, što je neminovno kada je na stazi jaka konkurencija, a vredni momci iz organizacije su se potrudili da sve prođe u rekordno brzom roku.
Trka po klasama je takođe bila uzbudljiva kao i u generalnom poredku, a kao i uvek krenućemo od najslabije klase I, gde se voze serijski automobili sa zapreminom motora do 1250 ccm. Goran Ratković je opet slavio u ovoj klasi, a i on i prepozbatljivi žuti Seićento su na visini zadatka. Konkurenciju na ovoj trci pojačao je Bojan Montresor u Zastava Jugu 55, dok je uporni Miloš Ilić, inače debitan od ove sezone, svog Seićenta doveo do trećeg mesta na podijumu.
Igor Ćuk je bio prinuđen da propusti trku u Peščari, ali ovde se pobedom u klasi II uspešno vratio na stazu u svom Sitroenu C2. Saša Glišič je takođe opet tu nakon par trka odsustva i odmah je osvojio drugo mesto u ovoj klasi. Treći je Željko Starčević u Sitroenu Sakso.
Milan Đorđievski je konačno pronašao pravi tempo i uspeo da dođe do prvog mesta u klasi III u svom Miniju kuper i prekine pobednički niz Zlatana Jovanovića. Drugo mesto ovoga puta osvojio je Nikola Petrović u Renou Klio, dok je treći Aleksandar Aćamović u Pežou 206.
Klasa IV je ovoga puta u znaku Nikole Vetića i Fijata Ćinkvećento, koji je zabeležio još jednu pobedu i tako se odvoji bodovno od svog glavnog konkurenta Nenada Dragićevića sa kojim deli automobil, a koji je ovoga puta opravdano odsutan. Drugi je Nemanja Đurić u Seićentu, dok je Jovan Burić treći u Zastavi 101.
Miloš Stevanović i njegova Honda Sivik su ubedljivi u klasi V, a daleko iza na drugom mestu je Milen Simić u Opel Korsi, tradicionali gost naših trka iz Bijeljine. Treći je Aca Stanković u Folksvagenu Lupo.
Petar Studen je ujedno slavio i klasi VI, dok je drugi ovoga puta Dejan Pejić takođe u Renou Klio. Gost iz BiH Gregor Dodik stigao je do trećem mesta u ovoj klasi u svojoj Ford Fijesti.
Goran Medić zabeležo je pobedu u klasi VII, a drugi je Aleksandar Tadić u Miniju kuper S. Treći je Srđan Petrov u Fijatu 500 abart.
Miloš Sovilj je ujedno pobedik u klasi VIII, a na drugom mestu je Ivica Malić u Sitroenu AX, koji dolazi iz BiH.
U klasi IX pobednik je Milutin Đurić u svom novom automobilu Zastava Jugo 1.8 E2, koji je nabavio od svog sugrađanina Dejana Karaklića, što je sjajan rezultat nakon niza nastupa u Jugu 55 N. Drugi je Stevan Dimitrijević u Opel Korsi. Ivan Anđelković nije imao sreće, izleteo je sa staze i dosta oštetio svoj Fijat Punto 1,4 GT.
Drugog dana u nedelju na startu se našao isti broj takmičara, neki od prvog dana se nisu pojavili, ali su zato pristigli neki novi da popune broj, pa je tako cifra bila 45 na startu.
Na drugoj trci pobedik je Goran Medić, a vozio je ukupno 02:10,991, dok je Sovij na drugom mestu kasnio svega 0,3 sekunde, neverovatno mala razlika, što je publici posebno zanimljivo. Dejan Pejić je drugog dana uspeo da pronađe pravi ritam i završi na trećem mestu u generalnom plasmanu, a zaostatak za pobednikom iznosio je nešto više od sekunde.
Goran Ratković je zabaležio još jednu pobedu u nedelju u klasi I, a Miloš Ilić je usepo da popravi svoj rezultat i dođe do drugog mesta u ovoj klasi. Na trećem mestu je jedna dama Mina Stanivuk u Zastavi 750.
Klasa II je opet bila u znaku Igora Ćuka, dok je Željko Starčevič drugog dana bio uspešniji od Saše Glišića i uspeo da stigne do drugog mesta, dok je Glišić treći.
Zlatan Jovanović je zabeležio pobedu u klasi III i hita ka tituli u ovoj klasi, dok Nikola Petrović beleži još jedno drugo mesto. Milan Đorđievski je uspeo da stigne do trećeg mesta.
Nikola Vetić nije dozvolio Nemanji Đuriću da ga iznenadi ni drugog dana, pa je tako opet pobedik klase IV Vetić, a drugoplasirani Đurić. Nikola Stanković je stigao do trećeg mesta u ovog klasi u Zastavi Jugu 55.
Slično je i u klasi V gde je pobednik Miloš Stevanović, drugi Milen Simić, a jedina promena je na trećem mestu, gde je se našao Vuk Trajković u Hondi Sivik.
Pejić je slavio u klasi VI, Dodik je usepo da popravi plasman i popne se na drugo mesto na pobedničkom postolju, a treći je Petar Studen.
Medić je pobednik i klasi VII, drugi je Aleksandar Tadić, dok je trećeplasirani Marko Krstić u Renou Megan.
Klasa VIII poredak je Miloš Sovilj na prvom, a Ivica Malić na drugom mestu.
Razloga za slavlje ima Milutin Đurić koji je zabeležio još jednu pobedu u klasi IX, a nadmašio je i Dejana Karaklića u istom automobilu koji je drugi. Treći je Stevan Dimitrijević.