Trkačke mašine se još uvek nisu ohladile, a takmičari još uvek slažu svoje utiske s prve trke sezone Šampionata Evrope na brdskim stazama. Kao nekada, Rehberg je otvorio sezonu, a Velika nagrada Austrije je okupila veliki broj vozača iz cele Evrope. Stari kontinent se okupio na severu Austrije, a među njima i ne tako mali broj vozača iz našeg regiona. Iako smo ih nabrojali juče, vredi ih spomenuti ponovo: Milovan Vesnić (Srbija), Vasilije i Milan Jakšić (Crna Gora), Matija Jurišić i Domagoj Pereković (Hrvatska), te Anže Dovjak i Matevž Čuden (Slovenija).
Najviše razloga za zadovoljstvo ima najmlađi među njima – Matija Jurišić iz Hrvatske. Mladi riječki automobilista je ostvario svoju drugu pobedu u Šampionatu Evrope i odnio značajne poene za generalni plasman kategorije 1. Mesto na kojem je prošle godine doživio veliki peh kada je u prvoj vožnji izleteo već u prvom sektoru, ove godine mu je donelo veliku sreću i zadovoljstvo.
Naš Mikica Vesnić nakon jučerašnjih treninga, nije preterano zadovoljan današnjim učinkom. Prva vožnja je bila ključna za borbu protiv O Pleja, a baš u prvoj vožnji je Vesnića izdala sreća. Ipak, u drugoj su stvari, kako i sam kaže došle koliko toliko na svoje mesto pa je bio veoma blizu O Pleja, ali razlika iz prve vožnje je donela Talijanu nedostižno vodstvo i pobedu na startu sezone u Grupi 3. Iza Vesnića, smestio se Anže Dovjak koji je odvezao dve ujednačene vožnje, ali nije imao dovoljno tempa da ugrozi Vesnića, kao što smo i viđali na većini trka prošle godine.
Četvrti u grupi 3 bio je Vasilije Jakšić. Manjak iskustva na ovoj stazi je uzeo svoj danak pa se čini da pored slabijeg poznavanja staze, obzirom na to da je vozi prvi put, postavke automobila su takođe bile ovoga vikenda loše za crnogorskog automobilistu. Promašen odabir prenosa šeste brzine je Jakšiću dodatno odmogao i stavio ga u potpuni hendikep. Ipak, u nastavku sezone više nema nepoznatih staza za Kotoranina i sigurni smo da će biti znatno konkurentniji.
Njegov rođeni brat, Milan Jakšić, takođe je završio četvrti, ali u Grupi 5 gde je debitovao u Šampionatu Evrope. Njegova Honda je u potpunosti drugačija u odnosu na ono što je navikao, pa je pred njim još uvek dosta kilometara upoznavanja i navikavanja na ovu specifikaciju Honde.
Igor Stefanovski je ipak zadovoljan učinkom u Austriji. Nakon trke se oglasio s kratkom porukom „Podijum. Treće kao prvo. Podijum za Ferari, podijum za Makedoniju.“ Za prvoplasiranim u Grupi 1, Karlom Šagerlom, kasnio je gotovo 16 sekundi što govori koliko ova staza ne pogoduje njegovom automobilu, te čak ni on nije mogao izvući ništa magično iz svog crvenog Ferarija. Iza Stefanovskog, na četvrtom mestu grupe 1 zaustavio se Domagoj Pereković koji nije uspeo da iskoristi prednosti svog Micubišija i bude brži od Stefanovskog. Ipak, vikend bez problema i auto u komadu su dovoljan razlog za zadovoljstvo hrvatskog automobiliste.
Matevž Čuden, jedini predstavnik ex. Yu u Grupi 2 završio je na sedmom mestu. Ukoliko izuzmemo Jerga Vajdingera i Nikolasa Ververa, koji su bili u potpuno drugoj dimenziji u svojim GT3 automobilima, Čuden je bio na nivou ostatka konkurencije s istim automobilima, pa Slovenac može zadovoljno krenuti nazad kući i čekati narednu trku koja se vozi u Španiji 11/12. maja.