Minulog vikenda u nedelju 14. avgusta, na Divčibarama je vožena peta trka Nacionalog šampionata Srbije i Otvorenog prvenstva Srbije, pod nazivom “Divčibare 2022”.
Pobednik u generalnom plasmanu je Ilija Carski, gost iz Bugarske, u moćnom Micubišiju Lanser devete evolucije, specijalno pripremljenom za ovu disciplinu. Nakon Negotina, gde je takođe slavio i postavio rekord staze, ovde je takođe postavio najbže vreme, koje iznosi 01:03,686 minuta, dok je zbirno vozio 03:16,75.
Drugo mesto pripalo je Momiru Mišku Subotiću u Pežou 206 2K8-4, a koji je za pobednikom kasnio 13,939 sekundi, a ujedno je i najbrži od domaćih takmičara. Treće mesto na podujumu pripalo je Aleksandru Vidosavljeviću u atraktivnom Pežou 106 maksi, koji je za drugoplasiranim kasnio 2,473 sekunde.
Organizator je ASU “Avako rally team” iz Valjeva, koji su uspeli da nakon decenije vrate trke na ovu planinu, na kojoj su se decenijama održavale auto-trke. Staza “Kraljev sto” pred takmičare je donela sasvim novu podlogu, sa dve šikane, koji su bile neophodne da sve protekne bezbedno. Zvanični treninizi su voženi u kišnim uslovima, da bi popodne na sve tri trke, koje su se sabirale za plasman, bilo sunčano i suvo na radost publike i takmičara. Na startu trke našlo se ukupno 46 takmičara, od tog broja imali smo goste iz Bugarske i Bosne i Hercegovine, pa je trka imala i međunarodni karakter.
U Klasi I najbrži ovoga puta je Mateja Nikolić, koji je uspeo da nadmaši Marka Mitića za nešto više od četiri sekunde. Ove sezone njih dvojica se smenjuju na prvom mestu i glavni su kandidati za najbolje odličje na kraju sezone. Treće mesto zauzeo je Dragoje Janković, a koji je za pobednikom kasnio skoro deset seknudi. Nikolić je ujedno i najbrži junior. Aleksandar Tešanović je četvrti, dok su Đurđe Dostanić i Miroslav Dostanić odustali zbog tehničkih problema.
Klasa II imala je svega dva predstavnika, slavio je Petar Jovanović ispred Dušana Jankovića. Mali broj takmičara u ovoj klasi ne čudi, obzirom da je ovog vikenda na programu kružna trka u Slovačkoj.
Klasa IV ove sezone je defintivno u znaku Dejana Vukića i njegovog Suzuki Svifta GTi. Drugi je Miloš Ivković u Zastava Jugu 1,4 E1. Treće mesto pripalo je Željku Milutinoviću u Polu 1,4, a moramo napomenti da je reli autmobil nemoćan u poređenju sa E1 spravama. U ovoj klasi je bila u najjača konkurencija, doduše tu su uglavom poznata lica sa relija koja su se uželela brzinskog ispita na Divčibarama, pa tako završavaju redom Dejan Radović, Aleksandar Korčula, Saša Petrović, Andrej Jašić i na kraju Dušan Živković. Dragan Lukić je izletanjem trku završio pre kraja.
Klasa V svega tri takmičara, Miloš Spasojević u svom Pežou 206 je bio ubedljiv ispred Milana Nikolića u Hondi Sivik tajp R, a Zoran Milisavljević stiže na treće mesto u Škodi Felicji.
Pomenuti Vidosavljević bio je najbrži u Klasi VI, daleko ispred Danijela Panića u Hondi Sivik. Treće mesto pripalo je Mariu Zahiroviću u Ford Fijesti, dok je četvrti gost iz Bugarske Martin Petkov u Sitroenu C2. Peto mesto pripalo je Igor Morareviću u C2.
Matija Stojnac bio je najbržu u Klasi VII u pozajmljenom Renou Klio 2,0 RS, sa svega 0,2 sekudni ispered Borka Simovića u još jednom Kliu. Duel dvojice relista možda je bio i najneizvesnija trka dana. Treći je Goran Toroman u Sitroen Ksari, a četvrti Dejan Ilić u Ford Fokusu, koji je zamenio svoj Jugo E1 novim automobilom.
Aleksa Radojković je pobedio u Klasi VIII u Hondi Sivik, drugi je Dragana Balačikić u još jednom Siviku starije generacije, dok je treći Krum Krumov u Ladi. Četvrti je Ivan Obradović u Jugu.
Carski je ujedno i pobednik u Klasi X, a nakon par trka pauze na stazu se vratio Veljko Alempijević u svom Miniju kuper S i zauzeo drugo mesto na podijumu. Treći je Željko Đunisijević. Branimir Simić je izleteo sa staze, udario u zaštitnu ogradu, da bi ubrzo nakon toga parkirao svoj Micubiši Kolt pored staze.
Subotić je takođe ubedljiv i u svojoj Klasi XI, drugi je Edin Ujkanović u Opel Korsi, a utešna nagrada ide Milanu Kostadinoviću na trećem mestu u Zastavi 750.
U kup I i kup dva imali smo po jednog predstavnika u Zastavama 850, a to su Aleksandar Radisvaljević, odnosno Lazar Krstić.
Pomenućemo i duel trojice relista iz Valjeva,a vozili su Jugo 55 N pripremljen za reli. Kako tehnička pravila za brdo i reli nisu ista, oni su vozili svoju trku “van konkurencije”. Prvi na kraju je Ivan Raković, drugi Nikola Nedić, a treći Nemanja Petrović.
Naredna trka je na Miroču, a vozi se 03. i 04. septembra.