Nakon četrnaest godina od poslednjeg relija na Tari i ujedno poslednjeg relija u sećanje na legendu i čoveka koji je ostavio veliki trag u reliju Obrena Tešića, Bajinobaštani su dočekali da se takmičenje vrati gde mu je mesto ili ipak ne?
Proletos je odložen “Tara Reli 2023”, a organizator obajvljuje novi datum za njegovo održavanje i ljubitelji relija i aktivni vozači još jednom, po ko zna koji put, veruju da će se reli i održati. Razloga za to nemaju mnogo. Jedan je taj jer postoji velika želja ljubitelja da se reli održi i daju sve od sebe da se plan pretvori u delo i zaista su se potrudili. Drugi razlog je ne tako lep kao prvi, a to je da je pre par nedelja jedan već otkazan i svi veruju kako nema šanse da se i ovaj otkaže, da toliko valjda imamo morala kao ljudi.
Da malo “skrenemo” sa teme. Bajina Bašta je, slobodno možemo reći, kolekvka relija, a kao takva uvek je imala mnogo ljubitelja ovoga sporta i takmičara, a sa godinama je ljubav prema reliju i rasla. Par dana pre starta ti isti ljudi iz prethodne rečenice su na Tari uradili mural u čast Obrena i Tunje da “spremno” dočekaju povratak “kraljevske discipline” posle toliko godina.
Kako se približavao datum održavanja, sve je bia veća euforija, mural je urađen, posade polako dolaze u grad, zvuk reli automobila odjekuje, miris benzina se oseća, snovi se ostvaruju, kažemo snovi jer je ovo na kraju ipak sve bio samo san.
Dolazi konačno i petak, dan kada je na glavnoj ulici ceremonijalni start dvadesetak posada, koje su došle da učestvuju, očekivao se i veći broj, ali svi smo zadovoljni. Dan kao savršen, glavnom ulicom buka auta, ulice grada prepune ljudi, nema gde igla da padne. Reli je startovao, san je postao stvarnost. Taj dan je opet naš sport bio glavna tema u gradu, baš kao i u vreme Obrena Tešića, pre tridesetak godina.
Subota, došao je i taj dan, stazama velikih šampiona će ponovo proći neki novi veliki šampioni i “skinuti paučinu” sa brzinaca na Mitrovcu i Perućcu. Dan opet savršen, vreme nemoguće lepo, publike na brzincima mnogo više nego što se moglo očekivati, pogotovo omladine. Prolazi “0” koju vozi legenda Andrej Jereb iz Slovenije, ali onda kreće da se dešava nešto čudno. Prošlo je više od 15 minuta, a posade nisu startovale brzinski ispit Perućac.
Svi se nadamo da je samo neki sitan problem, ali kroz glavu nam prolazi sve ono što se desilo pre par nedelja, nije valjda prekinuto na sličan način. Ubeđujemo sami sebe da se to neće ponoviti. Ili onaj nesuđeni “Srbija Reli 2013” od pre par godina, koji je takođe otkazan zbog nedostatka saobraćajnih znakova i propusta u elaboratu.
Prolazi sat, prolaze dva i nažalost dolazi vest koje smo se svi bojali, RELI JE PREKINUT!
Prekid relija kao relija i nije toliko bolan, koliko je bolno to što su izdali publiku, posade, što su izdali Obrena, Tunju, Mirka i druge legende koje sada voze nebeskim stazama, ali i udarili svima “šamar” po ko zna koji put.
Takmičari vidno ljuti i razočarani kreću iz Perućca prema Bašti da blokiraju putni pravac “Bajina Bašta – Ljubovija” i da iznesu svoje zahteve koji su bili jasni.
Zahtevi su izneti, blokada puta je prekinuta, ali odgovor nisu dobili, koji su sledeći koraci ostaje da vidimo…
Zašto je reli prekinut zvanično još uvek nemamo informaciju, a prema nezvaničnim informacija problem je u boji saobraćajnih znakova ili njihovom nedostatku, odosno u tome da je sam organizator relija napisao jedno, a to isto nije ispunio. Ljudi koji rade greše ili su ipak uradili posao kako treba, to niko ne zna.
Da li će “Reli Tara 2023” označiti kraj relija u Srbiji, da li će označiti novi početak i da li će se više ikada Tarom i Bajinom Baštom čuti zvuk reli automobila? Ostaje nam da vidimo.
Obrene, Tunjo, Mirko, hvala vam i izvinite još jednom! Zbog vas ćemo se truditi da ovo ne bude kraj, već bolji početak!
Iz ugla jednog gledaoca, toliko…