Šesto izdanje relija u Mionici održano je devetog i deset jula, a bodovalo se za Centralno evropsku zonu, kao i Nacionalni šampionat Srbije i Otvoreno prvenstvo Srbije, a u organizaciji Sportskog auto i karting saveza Srbije i „XM Racing team“-a iz Beograda, uz poktoviteljstvo opštine Mionica.
Prvi reli u sezoni, pored domaćih 20 posada, na startu smo imali čak četiri posade iz Bugarske, a nakon mnogo godina i jednu iz Severne Makedonije, koji su dodatno pojačali konkurenciju, a nakon devet održanih brzinskih ispita najbrža je posada Lazar Milovanović i Dejan Golić u Ford Fijesti reli4. Užičani su glavne konkurente Antona Titova i Dinka Grigorieva u moćnoj Škodi Fabiji R5 nadmašili u zbiru za 34,6 sekundi. Bukvalno su leteli stazom, što možete i videti u priloženoj fotografiji, a njihova Fijesta je tokom relija čini se najmanje bila na četiri točka. Nakon WRC-a u Hrvatskoj i par brdskih trka, možemo reći da se Milovanović odlično snašao sa novim automobilom, pobediviši na šest od devet održanih ispita u Mionici.
Borba za sam vrh generalnog plasmana rešena je već na prvom brzinskom ispitu, kada je sa staze izletela posada Matija Stojanac i Tihomir Nikolić u Sitorenu C2 R2 maks. Oni su nakon prevrtanja nastavili, ali su nakon pregleda automobila odlučili da je ipak bolje da odustanu i izbegnu teže mehaničko oštećenje, a njihov debi u novom automobilu na reliju je brzo završen. Pored toga, na startu i pored najave, nisu se pojavili Vladica Rabrenović i Radmil Radivojević.
Treće mesto u generalnom plasmanu pripalo je Aleksandru Todoroviću i Srđanu Maksimoviću u Pežou 106 1,3 reli, koji su izvukli maksimum iz svog automobila, dobili ovacije brojne publike i kući odlaze sa zaista dobrim rezultatom uz pobedu u klasi.
Što se tiče plasmana po klasama krenućemo od klase NAC1, koja je i ovog puta bila najbrojnija, uz čak tri debitantske posade, tako da popularni „mali N“ još uvek nije za penziju. Na samom startu relija sa staze je izletela posada Aleksandar Aničić i Dimitrije Sekulić, koji su svojim Jugom udarili u most, a zatim pali u reku. Od siline udarca nažalost su zadobili i povrede, ali su hitrom reakcijom svih službi odmah zbrinuti i trenutno se oporavljaju. Na kraju, prvu pobedu u karijeri zabaležio je Ivan Raković, uz suvozača Dragoslava Tešanovića, koju su pobednički automobil nabavili od sugrađanina iz Valjeva Aleksandra Tomića, sa kojim je i uzeo titulu u klasi 2019. godine. Uz to, njima je pripalo i odlično deseto mesto genralnog plasmana. Drugi je iskusni Nenad Filipović, kome radar čita Tatjana Milošević, a Benzinac je nakon godinu dana odusustva iz ove klase vratio sa novim automobilom, nakon izleta u NAC3. Treće mesto. Nenad Novaković je suvozačko mesto zamenio levim sedištem i odmah na staru zauzeo treće mesto, uz suvozača Vladimira Dukovića.
U klasi NAC2 prvi je pomenuti Todorović, a za vrat tokom celog relija disalu su im iskusni Željko Milutinović i Aleksandar Srećković u VW Polo 1,4, koji je prošle sezone vozio Stojanac. Oni su ujedno i četvrti u generalnom plasmanu, a Polo je već na startu „legao“ iskusnom Valjevcu. Treći je Predrag Stefanović, čiji Pežo 106 reli 1,3 grupe N najzad diše punim plućima, a samim tim donosi i još jedan dobar rezultat nakon pobede na brdskoj trci na Zlatiboru, a na desnom sedištu je bio provereni Aleksandar Stanić. Na samom startu zbog kvara motora na Polu odustali je posada Dejan Pejić / Dušam Đoković.
Klasa NAC3 imala je tri predstavnika, a do cilja je stigala posada Dragan Spasojević i Milan Gavrić u Renou Klio 1,6 koji su nabavili od Miloša Matića. Goran Rabasović je diskvalifikovan zbog pogrešnog ulaska u VK, a Slaviša Novaković je novi suvozač uz novi automobil Pežo 206 1,6. Zoran Milisavljević nije startovao.
U klasi RC4 prvi je Milovanović, drugi su Borko Simović i Marjan Nikolić, koji su dovezli svoj Klio na prvi reli, koji je odmah na startu pokazao da ima potencijal, ali svakako da ne može da se nosi sa novijim R automobilima. Treće mesto uz dosta problema sa automobilom pripada Tomu Nikitoviću i Marku Milanoviću, a Honda Sivik još uvek ima “dečije bolesti, što i nije čudno obzirom da ovaj automobil ranije nije vožen na reliju”.
Od 25 posada na startu, do cilja je stiglo ukupno 18, što dovoljno pokazuje koliko je ovaj reli zahtevan.
Naredni reli za Šampionat Srbije je 2. Borsko Braničevski reli u organizaciji ASK GAGA Avala Rejsing tima, a koji će biti održan od 27. do 31. jula. Ukupna dužina itinerera iznosi 540,02 kilometara, od čega je 160,85 km brzinskih ispita.